Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane I KOMBI 1.4 16V 2003r.


sibol

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam możliwość kupna Renault Megane Kombi I 1.4 16V 95KM z 2003r. z klimą, airbagami... Autko serwisowane po wymianie paska, amorków itp itd. Wygląda bardzo przyzwoicie.

Niewiele na forum informacji na temat tego autka w tej opcji. Będę wdzieczny za wszelkie opinie użytkowników, ktorzy mieli/mają z tym autkiem do czynienia.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazje przejeździć troszkę scenic-kiem z tym silnikiem i byłem bardzo zadowolony. do sprzedaży miał przejechane 180tyś i jeszcze nie brał oleju i ciągle miał przyspieszenie. problem to tradycyjnie sagem zgodnie z opisami na forum. na koniec była jego posiadania ujawniła sie do naprawy maglownica a tak autko było super. silnik żeby szedł trzeba go wysoko kręcić. spalanie jak był nowy to 6,5l ale na sam koniec używania już nie dało sie zejść poniżej 7,5. jeżeli autko zadbane to ja polecam chociaż usłyszysz że 1,4 to mułek i każdy powie że minimalnie to 1,6 trzeba kupić.a i jeszcze zapomniałem o popsutej stacyjce która zaczęła nie odbijać i trzeba było wymienić.

tak nie było innych napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Miałem taki samochód (bez klimy)z 2000 roku, zrobiłem nim 205 tyś km i w tym czasie wymieniałem w aucie:

3 razy rozrząd

2 razy amortyzatory

2 razy sprzęgło

5 razy tarcze hamulcowe1 raz tłumniki - bez katalizatora

i co pare tysięcy "gumy" stabilizatora - (smiesznie tanie - ok 12 zł za sztukę)

Co do cewek nie miałem z tym zadnych problemów - miałem cewki DENSO.

Miałem natomiast przykra niespodziankę z elektryką - samochód zgasł podczas jazdy i do warsztatu pojechał na lawecie - naprawa banalnie prosta -okazało sie że na podszybiu za akumlatorem są jakieś bezpieczniki - po przeczyszczeniu zaśniedziałych styków problem juz nie powrócił.

Nigdy nie maiłem problemów ze skrzynią ,przegubami itp

Pozatym oczywiście oleje,pasek wielorowkowy,klocki - w ramach przeglądów co 20 tyś km.

Ze swojej strony moge polecic takie auto w 100% - ważne żeby ktoś o niego wcześniej dbał.

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie autko, tylko z 2000 roku. Również klima.

 

Auto ma dopiero 102 tyś, kupiłem je przy 96 tyś, tak więcj zrobiłem nim 6 tyś km. Patrząc na historię pojazdu wymieniane były przednie amortyzatory (obecnie 78 % sprawności, tylne niewymieniane mają 65 %), hamulce przednie (tarcze i klocki), tłumik środkowy i końcowy, rozrząd był raz robiony (przy 80 tyś), w sumie z większych napraw to tyle. Ja przez te 6 tyś robiłem: wymiana świec 4x, wymiana oleju, filtrów, wymiana chłodnicy (zaczęła ciec na łączeniu w rogu i trzeba było wymienić), i ostatnio przetoczenie bębnów hamulcowych tylnych (zaczęło mi niemiłosiernie ocierać w jednym miejscu na jednym bębnie) - ale to już niedługo będę musiał wymieniać. Poza tym ani razu nie zepsuła mi się elektryka, tak jak niby się pisze, ale może to dlatego że autem dopiero 6tyś przejechałem (może się co 10tyś psuje? :-P). Aha no i zapomniałem klima była odgrzybiana i czynnik był uzupełniany.

 

Co do samego auta i jazdy nim. Po prostu CUDOWNY. Teść ma taką samą, z 2001 roku i to dzięki teściowi w tym aucie się po prostu ZABUJAŁEM (tak wiem, to może być choroba ;-P) i już od 2003 roku kiedy teść dawał czasem pojeździć Meganią po prostu wiedziałem że muszę to auto mieć.

 

Silnik 1.4 16V - niektórzy mówią, że jest za słaby. Dla mnie w zupełności wystarcza. Fakt faktem, że zazwyczaj jeżdżę sam lub z narzeczoną (2 osoby) - wtedy autko cudownie się wkręca, przyśpiesza extra, itp. Przy obciążeniu 5 osobowym już jest gorzej, ale i tak idzie "ładnie". Fakt faktem, żeby się szybko wyprzedzało trzeba go kręcić od 4 do 6 tyś obrotów, ale do jazdy po mieście wystarcza w zupełnośći zakres do 3 tyś obrotów. Spalanie - przy jeździe po mieście (6 km na uczelnię, 6 km z powrotem, 2 km do pracy, 2km z powrotem, 3km do narzeczonej, 3km z powrotem) - w zimie (przy ujemnych temp) dochodziło nawet do 9,5l/100km, w tym momencie przy dodatniej temp jest to spalanie około 7,5/8l / 100km.

 

Komfort jazdy - w żadnym VW ani Audi nie doświadczysz takiego komfortu. Autko prowadzi się bardzo płynnie, nie czujesz że jedziesz, kierownicą kręci się aż miło. Auto jest bardzo komfortowe i bezpieczne jak na swoją klasę (widział ktoś 4 poduszki w golfie III ? tzn może i są ale nie w standardzie), zresztą z tego co pamiętam w Euro NCAP ta Megi dostała 28 pkt i 4 gwiazdy, czyli sporo.

 

Polecam serdecznie to autko, jak najbardziej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne za informacje.

Chyba się zdecyduje na megankę i zasilę szacowne grono miłośników pięknej Megi:)

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie spalania, jakie wyniki osiągaliście w cyklu miejskim i na dłuższej trasie przy silnku 1.4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!