Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[F4R] Uszkodzony simering wałka rozrządu


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj w końcu postanowiłem uszczelnić pokrywę wałków rozrządu. Powód - od jakiegoś półtora roku ciągle mi uciekał olej. Wg pobieżnych oględzin wyciek był na styku głowica-pokrywa zaworów w okolicach rozrządu; z tyłu silnika. Więc trudni było dojrzeć skąd to dokładnie leci. A gdy w ogóle to zauważyłem, to już wszystko było tak ubabrane olejem, że już nie szło dokładnie dojść skąd leci. W każdym razie olej lał się na pasek rozrządu i wiedziałem, że to nie spryzja jego żywotności. Ale zawsze nie było czasu by iśc zrobić to do garażu - a auto w końcu jeździło bez zarzutów, jedynie musiałem często dolewać olej.

Czas leciał, ja miałem świadomość, iż praca paska rozrządu w kąpieli olejowej to nic dobrego, za 3 tygodnie wyjazd na urlop - więc decyzja: trzeba w końcu się za to zabrać.

Więc wczoraj ściągnąłem rozrząd, koła wałków rozrządu i na końcu pokrwyę. Ku mojemy zaskoczeniu - ciekł jeden z simeringów, a nie spod pokrywy - ten simering wokół którego był właśnie największy wyciek - od wałak wydechowego.

A wyglądał tak jak na zdjęciu.

Uff... czyli miejsce wycieku zlokalizowane.

I teraz pytanie do bardziej doświadczonych:

- czy takie uszkodzenie powstało w trakcie poprzedniego ontażu simeringów? Robiłem to dwa lata temu i mam wrażenie, ale mogę się mylić, że właśnie od tamtego czasu tak uciekał olej. Ale pewności nie mam czy to było zaraz po wymianie czy z czasem. Uszkodzenie było z dołu wałka - więc mogłem go nie zauważyć wciskając go wałek i mógl sie podwinąć

- czy takie uszkodzenie mogło powstać w wyniku tzw.przedmuchów w silniku. Czy w silniku może byc aż takie ciśnienie, które by tak wywinęło ten simering na zewnątrz? Bo od jakiegoś czasu nie słyszę już charakterystycznego zaworu opar oleju/odmy czyli uuuu..uuuu...uuuu...uuuu - które u mnie było od zawsze i zawsze i regularne... uuuuu....uuuuu....

Więc mogła się odma zatkać/nie działać prawidłowo i ciśnienie szukało ujścia i poszło przez simering.

Na teraz:

- mam zamówione nowe simeringi

- nowy zawór par oleju. Stary rozebrałem ale nic w nim nie było co budziło by moją wątpliwość. Nawet był czysty, nie było ządnej mazi, osadu itp. Tylko tłusty od oelju. Ale zapomniałem jak był złożony, po drugie nie mam już co najmniej rok tego buuu buuu buuuu - postawiłem, a co tam: tyle rozbierania, by znów miało mi wydmuchac simering - i kupiłem nowy (jutro do odbioru w ASO).

Więc powtórze moje pytanie do mechaników i innych doświadczonych forumowiczów - co mogło tak uszkodzić simering?

post-7796-0-95797000-1404733680_thumb.jpg

post-7796-0-52759000-1404733689_thumb.jpg

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, raczej powstało to przy zakładaniu. Przy dobrze założonym zimmeringu, wzrost ciśnienia powinien docisnąć wewnętrzną kryzę, albo wyrwać cały zimmering(raczej skrajność :) ). W silniku jest dużo miejsc, którymi nadciśnienie powinno zostać rozładowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskaliśmy je stosując dobraną tulejkę i wkręcaliśmy śrubę do wałka rozrządu wpychając simering. Teraz postanowiłem włożyć simering przed nałożeniem pokrywy wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!