Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16 V K4M rozrzad i pompa wodna - zamienn


Rafaltp

Rekomendowane odpowiedzi

Eeee! nie wierzę w te 400-500zł części i robocizna!

Najtańszą pompę jaką znalazłem to SKF 95 zł, pasek z rolkami 350 zł Gates.

Trochę poczytałem jak to się wszystko wybebesza, żeby dostać się do paska rozrządu, i wątpię żeby jakikolwiek warsztat nie wziął sobie przynajmniej 100 zł za robociznę, no chyba, że ma części po bardzo atrakcyjnych cenach.

@Rafaltp

Jak nie znajdę jakiegoś warsztatu w pobliżu to odezwę sie do Ciebie o namiary na Krzeszowice, w sumie 400zł piechotą nie chodzi, a do Krzeszowic nie jest znowu tak daleko :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za pompę BUGATTI zapłaciłem 145 zł

pasek 70 zł rolka 75 zł Robocizna jak pamiętam 150 ale robiłem wtedy, jeszcze ciutkę innych niedociągnięć mojej megi takich jak wym. filtrów - wszystkich i płynów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie znajdę jakiegoś warsztatu w pobliżu to odezwę sie do Ciebie o namiary na Krzeszowice, w sumie 400zł piechotą nie chodzi, a do Krzeszowic nie jest znowu tak daleko

 

Nie ma problemu, dam namiar. Muszę jednak ich dokładniej przetestować :)

Jak do tej pory są ok, nie naciągają i już kilka aut znajomych w tym moje u nich było i b.z. . Jak mnie tym razem nie zawiadą napisze na forum ;-)

Ale powoli.

Muszę cię jednak zmartwić :-(

W Krzeszowicach to tylko ew. banalne naprawy (by nie mieli co zp...).

Ponadto ceny jak z Kosmosu (w Kraku jest taniej).

Ja zaiwaniam do tego warsztatu 40 km w jedną stronę, choć najbliższy mam ok 1000 m.

Zaufanie, wyposażenie i podejście do klienta no i robią tylko Renault (nie ASO!).

Nie są przesadnie tani, ale dają gwarncję.

 

- pasek geates ok. 80,-

- napinacz nie pamietam, ale ....niechby nawet 100,-

- pompa wody ok. 100,-

razem ...góra 300,- zł + robocizna 200 = 500,-

 

Myślę, że masz rację to jest realne.

Tylko nie każdy jest złotą rączką, lub ma szwagra mechanika pracującego a ASO Renault .

Ja lubię dłubać przy aucie (tak dla przyjemności).

Bez doświadczenia oraz odpowiednich narzędzi nie podejmuje się samodzielnie wymieniać rozrząd.

Można narobić niezłego dziadostwa :-x

Straty nieporównywalne z zyskami.

Szczególnie jak ktoś oszczędzał na wymarzoną metalowa puszkę i liczy się z każdym groszem.

Więc uważam, że jeśli się do końca nie znasz i nie masz za dużo kasy na zabawę, nie ryzykuj.

Szukaj taniej ( ASO/2) ale bez przesady. Bo co przesadnie tanie to cholernie drogie!! Coś o tym wiem :-(

Ponadto.

Nie musze chyba pisać co się dzieje Pan "XYZ" się pomyli i połowa silnika do roboty.

Czy warto:? to już indywidualna sprawa.

Mnie na takie zabawy nie kręcą, mnie na to po prostu nie stać :!:

Już to przetrabiałem, tylko bawiłem się trochę tańszym w utrzumaniu autem :mrgreen:

 

[ Dodano: 2007-02-12, 20:35 ]

P.S.

 

- pasek geates ok. 80,-

- napinacz nie pamiętam, ale ....niechby nawet 100,-

- pompa wody ok. 100,-

razem ...góra 300,- zł + robocizna 200 = 500,-

 

właśnie się zreflektowałem.

 

+ Pompa wodna 100 ale + wymiana (raczej nie zrobią tego za darmo ! ew. płyn chł.) min. pewnie + 50 do 60 zł.

+ jednorazowe (przy ustawianiu niszczone są stare) zaślepki wałów rozrządu 50 zł.

+ ew. rolka prowadząca pasek roz. powiedzmy ok. 100 zł

+ ew. pasek klinowy Gates dajmy 50 zł – wymiana gratis bo i tak muszą demontować stary.

czyli 500 + 60 +50+ 100 +50.

 

Zakładamy optymistyczny wariant i wychodzi, że dla 1.6 16 V min. realny koszt wym. roz. to 700 zł.

Można taniej, pewnie tak.

 

janksz

 

Zwróć też uwagę, że sama cena za pasek roz + rolka i napinacz do K4M jest prawie 100 % wiersza od zestawu do K7M . To inny silnik inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge dać namiary na dwóch zaufanych i nie drogich mechaników z głową. Z tym że w Myślenicach. Wszystkie auta u nich serwisuje od kilkunastu lat. Jak do tej pory ani jednej wtopy, przynajmniej z moimi autami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o rozrząd to wole dać więcej i mieć pewnośc naprawy lub gwarancję. Wiem bo jak jeździłem jeszcze Lanosem to mi pasek na trasie szczelił i 16 zaworów 16 popychaczy i głowice szlak trafił dałem za naprawę u :) "fachowca" :mrgreen: 1300,- bo w zserwisie wołali 2000, a po około 5000 km okazało się że źle złożona była głowica i znowu 16 zaworów, 16 popychaczy i głowica i dałem kolejne 2000, bo chciałem przyoszczędzić. Na szczęście pozbyłem się już problemu i z bólem wracam do tych wspomnień. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć też uwagę, że sama cena za pasek roz + rolka i napinacz do K4M jest prawie 100 % wiersza od zestawu do K7M . To inny silnik inna bajka.

No właśnie !

Poza tym w K4M to są dwie rolki, które się powinno wymienić. Nie mniej nawet gdyby to wszystko policzyć, jak piszecie, to wychodzi 700-800 zł ale nie 1200zł.

Warsztat co prawda daje gwarancję, ma nawet renomę, ale ta cena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wychodzi 700-800 zł ale nie 1200zł.

 

1200 zł. to powiedzmy bardzo optymistyczna cena w ASO.

Jak dzwoniłem po ASO to krzyczeli 1200 do 1400 a nawet i więcej :shock:

Czyli w ASO płacisz nasze 700 zł + reszta za to, że to autoryzowany serwis Renault.

W tym wypadku drożej nie musi oznaczać lepiej, tylko co najwyżej lżej dla twojego portfela :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jako ze licznik w mojej megi nieublaganie zapier.... do przodu musze powoli szykwoac sie na wymiane rozrzadu :-x Cenowo nie jest to tania imoreza koszt podzespolow dobrej jakosci to okolo 500zl, tylko meczy mnie jedna rzecz robic to samemu czy dac do mechanika, mojego poprzedniego auta zaden mechanim nie zlapal swoimi lapkami gdyz zawsze wychodzilem z zalozenia ze samemy zrobie to dokladniej i napewno na pozadnych podzespolach, a autach 8v rozrzad to byla bulka z maslem, ale juz przy megi zaczynam sie wachac. Moze ktos robil to w domowych warunkach, moze nie taki diabel straszny jak go obsmarowywuja. Poki co mam jesze kilka Kkm do wymiany i tak sie zastanawiam czy warto sie w to babrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poki co mam jesze pare tysiaczkow do wymiany i tak sie zastanawiam czy warto sie w to babrac.

 

Pamiętaj to twoja kasa, nikt ci jej w razie czego nie wróci :mrgreen:

Ja też właśnie wymieniam rozrząd i nie ryzykuję. *mam rodzinę i nie stać mnie na experymenta :evil:

Robocizna to ok. 250 zł. czy stać cię na zabawę to juz oceń już sam ;-)

Jeśli jesteś dobry to polecam WKŁ, tam jest opis jak to zrobić :)

 

To twoja kasa i decydujesz na co wydajesz :!::!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Jestem świecie samochodów nowy i zielony :mrgreen:. W poprzednim miesiącu nabyłem Megi Classic 1,6 16 V RT '99 i jako że poprzedni właściciel zmieniał rozrząd 90tys temu, to w najbliższych 10tys też mnie to czeka.

Czy z waszych wypowiedzi dobrze rozumiem że powinno to kosztować około 750zł ? 250 robocizna + 500 części ?

Poprzednim właścicielem był mój ojciec i jak kiedyś zmieniał u autoryzowanego (Zdunek) to zapłacił chyba około 1700 albo 1800 (nie pamięta). Ile to powinno kosztować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!