Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dwa dni temu wymieniałem olej w Scenic II 1.6 16v benzyna. Olej wymieniłem na taki jaki był, czyli 5W30. Dzisiaj rano zauważyłem, że pojawia się komunikat OILSTAND OK, przełączyłem odruchowo manetką pozycję dalej i pojawiło się zamiast sześciu (czy pięciu) kropek tylko dwie. Gdy wyjeżdżałem z pracy pojawił się komunikat o sprawdzeniu stanu oleju i zamiast kropek same kreski. Oczywiście na bagnecie pod maską oleju jest tyle ile ma być czyli pomiędzy minimum a maksimum. Proszę o pomoc czy ten typ tak ma, że źle pokazuje na świeżo zmienionym oleju (czyściutki, ledwo widać na żółtym bagnecie) czy to po prostu awaria czujnika poziomu oleju?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na bagnecie jest ok to czujnik nawalił. Zostaw auto na postoju i sprawdź za jakiś czas jak cały spłynie do miski. piszesz, że ledwie go widać, może go faktycznie jest mało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek dwa lata temu. Wymieniałem olej sam więc nie było mowy o uszkodzeniu czujnika. Jedyne co było inaczej niż zawsze to to, że zamiast elfa wlałem mobila. Od razu po wymianie było ok. ale po nocy po uruchomieniu wyskoczył serwis i komunikat "dolej oleju". Oczywiście dolanie nic nie dało. Pomiary czujnika miernikiem wykazywały, że jest sprawny. Sprawdziłem wszelkie kabelki, przejścia, wszystko w jak najlepszym porządku a serwis dalej świeci. Więc odłączyłem czujnik by komunikat nie wkurzał. Tak przejeździłem do następnej wymiany no i oczywiście zalałem zalecanego elfa. Niestety po podłączeniu czujnika komunikat dalej wyskakiwał. Wymieniłem czujnik na drugi i dalej to samo. Jako, że zależało mi na tym wskaźniku to wlutowałem w obwód szeregowo opornik kilkanaście omów. Dobrany oczywiście metodą prób i błędów. I na razie jest dobrze, zdaje się wskazywać prawidłowo poziom. Dla pewności jednak częściej sprawdzam poziom bagnetem.

I do dzisiaj nie mam pojęcia co spowodowało tę usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam juz nie wiem co robić.Jutro podjadę do mechanika niech zobaczy co tam jest.Co do samej wymiany olej trzeba spuścić czy to jakoś da rade wymienić z olejem w silniku?

 

Dodano: 09 lip 2014 - 22:19

Swoją drogą czy po wymianie oleju nie ma potrzeby podłączyć do komputera i coś tam pogrzebać żeby czujnik zaczął właściwie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

W takim razie jutro po pracy podjadę do mechanika i zobaczymy co stwierdzi. Jak nic nie zdziała to będę musiał dobrego elektryka znaleźć

 

Dodano: 10 lip 2014 - 12:36

Dzisiaj rano zdażyło się pół cudu. Odpaliłem i pokazało się OILSTAND OK i pełna gama kropek (full). Jednak jak dojechałem do pracy zgasiłem i odpaliłem ponownie to pojawił się komunikat sprawdzenia poziomu oleju. Zobaczymy jak odpali po pracy i co pokaże.

 

Dodano: 10 lip 2014 - 18:41

Ósmy cud świata! Samo się popsuło i samo sie naprawiło :-) Po pracy po odpaleniu pokazało wreszcie OILSTAND OK. Dla pewności kilka razy po drodze sie zatrzymywałem i odpalałem na nowo. Poki co odpukać jest ok. Tylko dlaczego po wymianie oleju tak mu odbiło ze błędnie pokazywał?

 

Dodano: 08 sie 2014 - 13:16

Chciałbym odświeżyć temat, bo problem niestety powrócił. Tym razem objawia się tym, że jednego razu odpalam i mam komunikat OILSTAND OK a następnym razem prosi o sprawdzenie stanu oleju. Nie ma żadnej reguły. Czy silnik ciepły czy zimny raz pokazuje tak, raz inaczej. Na bagnecie pokazuje prawidłowo. Pytanie tylko czy szukać problemu w elektryce czy w samym czujniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!