Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozerwało łącznik elastyczny kolektor-egr


michone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po problemach z elektryką pojawiły się kolejne z MKII 1.5 DCI 82 KM 2006 bez dpf.

Mianowicie od czasu do czasu zapalał się komunikat :sprawdź wtrysk.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wcześniej wywaliło uszczelki pod wtryskami, mechanik wymienil ale jeden z wtrysków wariował bo załapał dopiero po którymś montażu.

Ostatni wyskoczył awaria wtrysku.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Dzisiaj postanowiłem pojechać na serwis i podczas testu na komputerze okazało się że jest spadek na listwie. Oczywiście wtryski do sprawdzenia na maszynie.

Podczas testu przy naciskaniu pedału gazu i doładowniu ok. 1.3bar był wystrzał (huk) okazało się że wystrzelił wąż/łącznik elastyczny na linii kolektor-egr znajdujący się za silnikiem z lewej strony (od strony pasażera), serwis mówi że jest to łącznik elastyczny pomiędzy kolektorem a egr.

Przyczyna zdiagnozowana : ze względu na uwalony wtrysk zawalił się układ wydechowy

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co o tym sądzicie? Jakie kroki podjąć? na chwilę obecną :

1. wtryski idą na maszynę w poniedziałek będę miał informacje co z nimi

2. jeżeli okaże się ze tylko jeden wtrysk walnięty to idzie on do regeneracji

3. wtryski bedą kodowane (bo się okazało ze nr na wtryskach i w systemie się różnią)

4. będzie wymieniony wąż

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co dalej?

Na razie mam problem bo nie wiem jak ten wąż się nazywa, jak i gdzie go szukać (wygląda jak harmonijka gumowa, czarna, średnica ok 4-5 cm) i ile może kosztować. Serwis powiedział że może uda im się to znaleźć ale cenę mam dopiero poznać i wole poszukać alternatywnie.

Co z czyszczeniem układu dolotowego i wydechowego? czy wystarczy czyszczenie/zaślepienie EGR i usunięcie kata? boję się zostawić to w serwisie do roboty bo za same wtryski już zbankrutuje.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Będę wdzięczny za informację.

 

Dodano: 18 lip 2014 - 13:14

Ręki nie dam sobie obciąć ale to chyba ten wąż z obrazka. (przy opcji edytuj nie miałem opcji załącz plik)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

post-72529-0-06642100-1405682070_thumb.jpeg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik między kolektorem a EGR jest stalowy i na pewno nie jest czarny tylko srebny i taki mam do pozbycia do wersji poliftowej.Czarny może być wąż miedzy turbo a IC. Najlepiej zrób fotkę swojej częsci po się nie dogadasz. Aha od strony pasażera-to PRAWA strona,chyba że masz angola .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zaznaczyłem miejsce gdzie znajduje się wężyk. Jest za silnikiem, jakieś 20-30 cm od góry silnika. Prawdopodobnie to ten wąż co zaznaczyłem na schemacie w pierwszym poście z tym że znalazłem to zdjęcie w kiepskiej jakości.

 

Nie mam możliwości zrobienia zdjęcia bo auto stoi poza miastem.

 

Dodano: 22 lip 2014 - 09:48

nr części 8200577965 udało się kupić używkę za 50 zł. Temat do zamknięcia.

post-72529-0-84703000-1405688624_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy bucie ok 4,5tys obrotów na jałowym po prostu rurka oderwała się od flanszy. Pytanie czy katalizator lub egr zapchany i pękło w najsłabszym miejscu?

Ale przynajmniej będę miał flansze do wycięcia zaślepki do EGR, ktoś chętny do masowego wycięcia? oczywiście po kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zaślepki pod flansze na śruby już są na rynku. Przypuszczam, że ten króciec jest taki sam jak w 1,5 106KM. Mam taką zaślepkę w swoim sceniolu.

Do kompletu otrzymujemy 2 niepalne uszczelki.

thumb_hosting_zdjec_1397676644__ssa44680_1280x960.jpg

Jest i temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej się zbiera. Szczególnie to czuć przy spokojnej jeździe na ustabilizowanych, średnich obrotach, jak się raptownie na gaz naciśnie. Spalanie na podobnym poziomie, bo trasy się nie wydłużyły i styl jazdy nadal podobny.

Do tego non-stop światła i klima. No może niecałe 0,5 l w dół ale to i tak detal.

Za to wielki plus dla podświadomości i samopoczucia, wiedząc że EGR nie zawali się sadzą.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!