Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozerwało łącznik elastyczny kolektor-egr


michone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po problemach z elektryką pojawiły się kolejne z MKII 1.5 DCI 82 KM 2006 bez dpf.

Mianowicie od czasu do czasu zapalał się komunikat :sprawdź wtrysk.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wcześniej wywaliło uszczelki pod wtryskami, mechanik wymienil ale jeden z wtrysków wariował bo załapał dopiero po którymś montażu.

Ostatni wyskoczył awaria wtrysku.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Dzisiaj postanowiłem pojechać na serwis i podczas testu na komputerze okazało się że jest spadek na listwie. Oczywiście wtryski do sprawdzenia na maszynie.

Podczas testu przy naciskaniu pedału gazu i doładowniu ok. 1.3bar był wystrzał (huk) okazało się że wystrzelił wąż/łącznik elastyczny na linii kolektor-egr znajdujący się za silnikiem z lewej strony (od strony pasażera), serwis mówi że jest to łącznik elastyczny pomiędzy kolektorem a egr.

Przyczyna zdiagnozowana : ze względu na uwalony wtrysk zawalił się układ wydechowy

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co o tym sądzicie? Jakie kroki podjąć? na chwilę obecną :

1. wtryski idą na maszynę w poniedziałek będę miał informacje co z nimi

2. jeżeli okaże się ze tylko jeden wtrysk walnięty to idzie on do regeneracji

3. wtryski bedą kodowane (bo się okazało ze nr na wtryskach i w systemie się różnią)

4. będzie wymieniony wąż

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co dalej?

Na razie mam problem bo nie wiem jak ten wąż się nazywa, jak i gdzie go szukać (wygląda jak harmonijka gumowa, czarna, średnica ok 4-5 cm) i ile może kosztować. Serwis powiedział że może uda im się to znaleźć ale cenę mam dopiero poznać i wole poszukać alternatywnie.

Co z czyszczeniem układu dolotowego i wydechowego? czy wystarczy czyszczenie/zaślepienie EGR i usunięcie kata? boję się zostawić to w serwisie do roboty bo za same wtryski już zbankrutuje.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Będę wdzięczny za informację.

 

Dodano: 18 lip 2014 - 13:14

Ręki nie dam sobie obciąć ale to chyba ten wąż z obrazka. (przy opcji edytuj nie miałem opcji załącz plik)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

post-72529-0-06642100-1405682070_thumb.jpeg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik między kolektorem a EGR jest stalowy i na pewno nie jest czarny tylko srebny i taki mam do pozbycia do wersji poliftowej.Czarny może być wąż miedzy turbo a IC. Najlepiej zrób fotkę swojej częsci po się nie dogadasz. Aha od strony pasażera-to PRAWA strona,chyba że masz angola .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zaznaczyłem miejsce gdzie znajduje się wężyk. Jest za silnikiem, jakieś 20-30 cm od góry silnika. Prawdopodobnie to ten wąż co zaznaczyłem na schemacie w pierwszym poście z tym że znalazłem to zdjęcie w kiepskiej jakości.

 

Nie mam możliwości zrobienia zdjęcia bo auto stoi poza miastem.

 

Dodano: 22 lip 2014 - 09:48

nr części 8200577965 udało się kupić używkę za 50 zł. Temat do zamknięcia.

post-72529-0-84703000-1405688624_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy bucie ok 4,5tys obrotów na jałowym po prostu rurka oderwała się od flanszy. Pytanie czy katalizator lub egr zapchany i pękło w najsłabszym miejscu?

Ale przynajmniej będę miał flansze do wycięcia zaślepki do EGR, ktoś chętny do masowego wycięcia? oczywiście po kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zaślepki pod flansze na śruby już są na rynku. Przypuszczam, że ten króciec jest taki sam jak w 1,5 106KM. Mam taką zaślepkę w swoim sceniolu.

Do kompletu otrzymujemy 2 niepalne uszczelki.

thumb_hosting_zdjec_1397676644__ssa44680_1280x960.jpg

Jest i temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej się zbiera. Szczególnie to czuć przy spokojnej jeździe na ustabilizowanych, średnich obrotach, jak się raptownie na gaz naciśnie. Spalanie na podobnym poziomie, bo trasy się nie wydłużyły i styl jazdy nadal podobny.

Do tego non-stop światła i klima. No może niecałe 0,5 l w dół ale to i tak detal.

Za to wielki plus dla podświadomości i samopoczucia, wiedząc że EGR nie zawali się sadzą.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!