Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

poproszę o burzę muzgów w poniższej sprawie.

Po włączeniu ogranicznika prędkości działają ZAWSZE wszystkie funkcje i przyciski - można ustalić max. prędkość, zmieniać wartości góra i dół, wduszony w podłogę pedał gazu omija ograniczenie.

Po włączeniu tempomatu CZASAMI udaje się sterować przyciskami z kierownicy. Zawsze działają krancówki na pedałach hamulca i sprzęgła - zawieszają funkcję tempomatu. Naciśnięcie pedału gazu pozwala normalnie przyspieszyć a "zdjęcie nogi z gazu" powoduje powrót do ustalonej prędkości.

Często coś się zawiesza i nie można zmienić wartości zadanej prędkości. Często samoczynnie się wyłącza i samochód zaczyna hamować silnikiem. Po takiej sytuacji czasami wystarczy ustalić "+" bieżącą wartość lub "R" do zapamiętanej a czasami przyciski (żaden) nie reagują. Co ciekawe, przełączenie w tym momencie na ogranicznik pozwala w pełni sterować max. prędkością a po ponownym przełączeniu na tempomat w dalszym ciągu nic nie można zrobić. Po jakimś czasie (różnym) udaje się włączyć tempomat i można jechać z ugiętą pod kątem prostym prawa nogą :)

Pochylcie się proszę nad sprawą i podpowiedzcie gdzie można poszukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego w miarę dokładnie starałem się opisać przypadek. Wydaje się że to nie taśma bo dlaczego działałby ogranicznik prędkości a tempomat nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym obstawiał sam przełącznik. Jest on sześcio-pinowy i może nie zawsze łączyć styk A2 z A3. Możesz po wypięciu wtyczki zewrzeć we wtyczce te przewody i zobaczysz czy nie będzie się wyłączał tempomat podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Przetestowałem ze zworą i jest tak samo. Jeszcze przed odłączeniem włącznika podejrzewałem że tak będzie ponieważ jak się go wyłączy i włączy ponownie to tempomat zaczyna działać od "----" na wyświetlaczu a u mnie jest objaw jakbym nacisnął hamulec lub sprzęgło ("memory speed 98 km" czy coś podobnego). Tu idą właśnie kolejne przypuszczenia. Czy niesprawne krańcówki na pedałach dają jeszcze jakieś inne objawy czy one są zamontowane tylko dla tempomatu / ogranicznika? Jak je ewentualnie przetestować skoro może zawieszać się od czasu do czasu?

 

Dodano: 31 lip 2014 - 14:20

Bo ma inna ścieżkę w taśmie i może ona raz stykać a raz nie.

Czy na pewno jest inna ścieżka? Ponoć różnica w wersji z tempomatem i bez jest w taśmie 5 lub 7 ścieżek a dwie dodatkowe odpowiadają jedynie za komunikacje od przycisków. Wg schematów przyciski "331" mają właśnie 2 przewody idące pośrednio do pająka "1519" a następnie do komp. wtrysku "120".

post-40034-0-21070200-1406809079_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krańcówka przy sprzęgle bierze udział tylko przy działaniu tempomatu. I to ta która działa na początku skoku pedału czyli z szarym złączem. Druga przy końcu skoku jest w obwodzie uruchomienia silnika. Jeżeli posiadasz ESP to jego zadziałanie wyłączy funkcję tempomatu.

Ogranicznik prędkości nie wykorzystuje krańcówki przy sprzęgle. I jak sam zauważyłeś tam może tkwić przyczyna rozłączania tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!