Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szyba kierowcy sama się zamyka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tamtym tygodniu dałem do naprawy moduł szyby kierowcy do naprawy do firmy el-cars polecanej na forum. Moduł wrócił zaplombowany( widać na nim że nie był rozcinany po zgrzewach) szyba zaczeła działać, otwiera się zamyka reaguje na polecenia, tylko podczas jazdy zaczyna się sama zamykać co to może być ? dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem Dzwoniłem do el-carsu i stwierdzili że to napewno na pewno wina instalacji w drzwiach, powiedzieli żeby przełożyć moduł z drzwi prawych i zobaczyc zobaczyć czy będzie ok. i o dziwo działą działa, więc nie naprawili tego modułu prawidłowo ...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, podpinam się pod temat. Mój problem wygląda bardzo podobnie, a mianowicie szyba pasażera sama się zamyka skokami/krokami, wygląda to tak:

Gdy szyba jest zamknięta, to siłownik tak klika i próbuje ją zamknąć, a jak ją otworzę to się zamyka skokami/krokami do momentu aż się zamknie i potem znowu klika. Sprawdzałem przyciski (na oko są okej) a skądś ten sygnał do zamykania się bierze, a boczka drzwi nie ściągałem, gdyż jest to żmudna robota i za bardzo nie mam czasu. Więdz Więc moje pytanie wygląda nastepująco następująco: Co może być nie tak i czy miął ktoś taki problem? (same koszty z tym autem).

Liczę na pomoc :)

 

Dodano: 17 mar 2015 - 17:13

Naprawiłem już, a mianowicie wina Modułu/sterownika szyby przy silniczku (czarna kostka), ciężko jest kupić sam moduł używany, trzeba kupić cały mechanizm razem z modułem/sterownikiem (nie trzeba zmieniać mechanizmu całego) wystarczy moduł zmienić koszt to 140 zł używany (mój był z Anglika) więcej to przesada spotykałem nawet po 250 zł. I pamiętać jak programujecie szyby to tak jak w instrukcji bo moduły przez złe zaprogramowanie się psują.

Krótka instrukcja;

Szyba skokami w dół i przytrzymać przycisk przez chwilę a potem szyba skokami w górę i przytrzymać przycisk i działa od razu :). Mam nadzieję że komuś pomogę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia cierpliwości i trafiają się całe mechanizmy poniżej 100zł, ja kupiłem za 50zł kompletny :)

I tak jak piszesz że nie ma znaczenia czy Europejczyk czy angol, choć u mnie z przodu nie założysz na tył i odwrotnie modułu elektronicznego, będą działać odwrotnie ale ktoś pisał że u niego nie było z tym problemu...

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem założyć moduł/ sterownik tył na przód i sytuacja wygląda tak:

Szyba tylna jest mniejsza i nie chowa się cała, i zakładając tylny sterownik na przód to szyba się nie będzie się chowała automatycznie cała tylko tak jak z tyłu, gdyż moduł komfortu jest tak zaprogramowany, że ma ograniczony posuw szyby, i będzie trzeba ja samemu opuścić w dół, u mnie tak to wyglądało, a co na dodatek nie dało się jej zaprogramować w górę automatycznie.

 

Prawdopodobnie,przód prawa/lewa strona nie ma różnicy, tego akurat nie sprawdziłem, ale może ktoś próbował to niech się wypowie ^^.

Pozdrawiam! :)

Edytowane przez lapka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momento jeżeli już to zacznijmy od dokładnego nazewnictwa...

ja to widzę tak:

- cały mechanizm czyli: całe ramię z linkami, silnikiem i modułem elektronicznym;

- moduł elektroniczny czarne plastikowe pudełko z gniazdem pod które podpinamy wtyczkę z instalacji i jego samego wpinamy w silnik (często nazywany sterownikiem);

Kwestia nazewnictwa... inni mogą to inaczej nazywać...

Poprawiłem poprzedni post, nie dodałem wcześniej dokładnie co zmieniałem!!!

Całych mechanizmów nigdy nie porównywałem wedle stron prawa/lewa więc się nie wypowiem, ale zamontowałeś kompletny mechanizm? Przecież to od razu widać że to nie będzie pasować, są inne, tylny jest krótszy...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- cały mechanizm czyli: całe ramię z linkami, silnikiem i modułem elektronicznym;

- moduł elektroniczny czarne plastikowe pudełko z gniazdem pod które podpinamy wtyczkę z instalacji i jego samego wpinamy w silnik (często nazywany sterownikiem);

TAK !

 

Całych mechanizmów nigdy nie porównywałem wedle stron prawa/lewa więc się nie wypowiem, ale zamontowałeś kompletny mechanizm? Przecież to od razu widać że to nie będzie pasować, są inne, tylny jest krótszy...

źle przeczytałeś chyba posta. Nie pisałem nigdzie o mechanizmie ( to jest oczywiste, że lewego mechanizmu nie zamontujesz do prawych drzwi, tak samo jak lewych drzwi nie zamontujesz z prawej strony). W poprzednim poście pisałem tylko o sterowniku/module, bo w każdej szybie jest ten sam sterownik/moduł (czarna kostka przy silniczku, gdzie wpinasz wtyczkę) przeznaczony jest do danej szyby. Napisałem też to, że nie próbowałem przełożyć prawego sterownika z prawej szyby na lewą stronę, lewego siłownika szyby, ale wydaje mi się, że to będzie bez różnicy bo szyby są takie same, i tak samo działają w odróżnieniu z tyłem, A tyłu zamienić z przodem się nie da bo jest problem z funkcją komfortu i zaprogramowaniem go.

 

choć u mnie z przodu nie założysz na tył i odwrotnie modułu elektronicznego, będą działać odwrotnie ale ktoś pisał że u niego nie było z tym problemu...

To opisałem wyżej, moduł tylny nie może być z przodu i na odwrót. Chyba wszystko jasne jest, kwestia sporna wyjaśniona, trochę nieczytelnie opisałeś to. Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja źle przeczytałem? hmmm a to ciekawe... :mrgreen: a może i ty wcześniej napisałeś nieczytelnie...

Może gdybyś go nie edytował później zmieniając aby było czytelnie byłoby wszystko jasne...

Jak to mówią: "jak tam babcia chce"...

nie ważne...

 

Poprawiam się jak zostałem przywołany:

... choć u mnie z przodu nie założysz na tył i odwrotnie modułu elektronicznego, szyby będą działać odwrotnie wedle przyciskania przycisku, ale ktoś pisał że u niego nie było z tym problemu.

Z tyłu w prawych drzwiach miałem uwalony moduł i dla prób podłożyłem ten z przednich prawych i wszystko było ok oprócz tego działania odwrotnego wedle naciskania przycisku...

END.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy spokojnie i zgodnie z prawdą i stanem faktycznym proszę.

Piszecie o 2 różnych rozwiązaniach!!!!!!!

Mechanizmy podnoszenia szyb w Megance II, której dotyczy temat i Scenica II są całkowicie inne.

W sceniolu jest tylko jedna centralna prowadnica, w meganie są 2 prowadnice i linki inaczej poprowadzone, nawet w pancerzach Bowdena.

Meganka:

Przód

http://allegro.pl/podnosnik-szyby-l-renault-megane-ii-02-05-2-drzw-i5126390396.html

Tył:

http://allegro.pl/podnosnik-szyby-elekt-renault-megane-ii-lewy-tyl-i5104759843.html

 

Sceniol:

Przód

http://allegro.pl/renault-scenic-ii-podnosnik-szyby-lewy-przod-i5041198949.html

Tył

http://allegro.pl/scenic-ii-2-mechanizm-szyby-podnosnik-lewy-tyl-i5095134406.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy spokojnie i zgodnie z prawdą i stanem faktycznym proszę.

Piszecie o 2 różnych rozwiązaniach!!!!!!!

Dobrze mówisz, temat Senic II jest mi obcy, nie zagłębiałem się, więc niepotrzebnie było tyle pisania i cenowo te mechanizmy się różnią z tego co widzę,

 

A co do Karllo to się nie obrażaj bo to nie o to chodzi;). Ty opisywałes Scenic, ja Meganke.

A co do poprawienia posta to poprawiłem w nim tylko to: Moduł/Sterownik

Ja próbowałem założyć moduł/ sterownik tył na przód i sytuacja wygląda tak:

Szyba tylna jest mniejsza i nie chowa się cała, i zakładając tylny sterownik na przód to szyba się nie będzie się chowała automatycznie cała tylko tak jak z tyłu, gdyż moduł komfortu jest tak zaprogramowany, że ma ograniczony posuw szyby, i będzie trzeba ja samemu opuścić w dół, u mnie tak to wyglądało, a co na dodatek nie dało się jej zaprogramować w górę automatycznie.

 

Prawdopodobnie,przód prawa/lewa strona nie ma różnicy, tego akurat nie sprawdziłem, ale może ktoś próbował to niech się wypowie ^^.

Pozdrawiam! :)

Myślałem że o modułach gadamy, i że to oczywiste, a jednak nie, Dzięki za dyskusje, sorki za niejasności i Pozdrawiam <piwko> ,

 

Może spotkamy się w innym temacie i będzie duże zainteresowanie nim,jak przerobić krok po kroku boczki na głośniki nowe 13" w Megance II bo już mam zrobione Audio i fajne gra :notacrook: .

:lockd:

post-79424-0-36700200-1426792558_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiałem że jednak SCII i MegII to mają identyczne...

no niestety... tu na forum mamy trochę szerszy wachlarz podzespołów, rozwiązań i detali, które jednak różnią te auta, pomimo że na sceniolu jest napis megane. Taki malutki z boku ale jednak. ;)

I oczywiście nie każdy na wszystkim musi się znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie mam pytanie odnośnie modułów, a mianowicie czy moduł ze zwykłej Meganki pasuje do CC? Zakupiłem taki moduł i działa, ale tylko z przycisków w drzwiach, a na przycisk od otwierania/zamykania wszystkich okien nie reaguje. Uszkodzony czy jednak nie obsługuje CC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!