Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy czy to też KZFR ?


jrat26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Przepraszam z góry za zaśmiecanie forum. Czytałem juz kilkadziesiąt różnych postów, ale nie mogę do końca trafić na wyjaśnienie trapiącego mnie problemu. Kilka dni temu kupiłem meganke z silnikiem 1.6 16V - rocznik 2003. Na drugi dzień po zakupie na zimnym silniku usłyszałem po odpaleniu dziwne chrobotanie z okolic rozrządu - jakby tarcie metalu o metal. Silnik delikatnie szarpał, aż buda się zatrzęsła raz albo dwa. Po rozgrzaniu dźwięk zanikał. Dzisiaj to samo się powtórzyło. Podniosłem auto i dostałem się do paska alternatora, ale jak odpaliłem samochód, to chyba jeszcze porządnie nie wystygł i praktycznie nie znalazłem tego dźwięku. Rozrząd był robiony jakieś 12kkm temu. Czy to może być KFZR, czy może rozrząd był tylko tak dla picu robiony i to napinacz paska? Na słuch to ten dźwięk spod pokrywy rozrządu dobiegał, najgłośniej w górnej przedniej części - jednak przy jakichkowliek grzechotaniach, chrobotaniach dźwięki tak się przenoszą, że trudno jednoznacznie je zlokalizować. Czy koło pasowe alternatora też mogłoby tak hałasować dopóki silnik zimny jest?

Podczas jazdy nic się nie dzieje - auto przyspiesza płynnie, jedzie jak trzeba. To przydarza się tylko przy odpaleniu rano albo tak po kilku godzinach postoju.

Nie chciałbym się władować w zbyt duże koszty i wymieniać wszystkiego niepotrzebnie.

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc

 

Naszła mnie jeszcze myśl, czy pasek rozrządu nie jest nieprawidłowo naciągnięty, ale chyba już by się do tej pory rozleciał, albo cały czas taki dźwięk chrobotania wywoływał, a nie tylko przez pierwsze minuty pracy na zimnym silniku. Skłaniam się ku rolce napinającej pasek.

Edytowane przez jrat26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dolałem. To nie to. Dzisiaj rano odpaliłem - dopóki się silnik trochę nie rozgrzał, to słychać było jakby zacierające się łożysko albo tarcie metalu o metal. Koło pasowe na wale podejrzewam, bo to z tamtej okolicy gdzieś, tyle, że dźwięk się niesie. Częstotliwość jakieś max. 3 razy na sekundę, więc mam nadzieję, że to nie pasek rozrządu, chyba, że on się obraca z taką częstotliwością jak pasek wieloklinowy. Strzałka na obrotomierzu drgnęła delikatnie może ze dwa razy. Efektu diesla nie ma. Silnik zbiera się jak trzeba. Po rozgrzaniu problem nie powraca, dopiero jak całkowicie temperatura na wskaźniku spadnie poniżej pierwszej kreski. U mnie raczej są kowale-naciągacze i z chęcią by mnie na jakieś 1,5k pln naciągnęli na wymianę rozrządu i kzfr.

Edytowane przez jrat26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś nagrać ten dźwięk w miarę możliwości? Myślę, że pomogłoby to w rozpoznaniu usterki, bo raczej nie wpisuje się ona w kanon typowych problemów z megankami :)

 

 

 

Podobny jest ten dźwięk to tego?

Edytowane przez mrbee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem pod adresem:

Chyba przesadziłem z wielkością pliku. Przepraszam za jakość nagrania - liczy się dźwięk. Zastanawiam się czy to nie koło pasowe na wale rozrządu - na bank razem z rozrządem wymieniane nie było, bo jego wygląd na to nie wskazuje, oryginał z pierwszego montażu. Czy w silnikach benzynowych one też mają tłumiki drgań skrętnych czy mogą się ewentualnie rozklejać ?

Edytowane przez jrat26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie od strony alternatora jest OK, trzęsie się silnik na wolnych obrotach i to rzężenie słychać. Trochę ciszej, bo jeszcze nie wystygł porządnie od rana. Jakoś wydaje mi się, że od strony koła pasowego. Po południu zdejmę jeszcze raz koło. Najchętniej odkręciłbym koło pasowe, tylko nie wiem, czy dam radę bez kanału - zawsze to większa dźwignia na klucz, a koło zamachowe zablokuję śrubokrętem. Pasowe ma chyba normalny prawy gwint ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzyniaku koło pasowe na wale, nie ma się co zepsuć. Prędzej zaczyna ci się rozwarstwiać koło pasowe na alternatorze,jest metalowo gumowe. Sprawdź czy nie trze ci już o obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie. Ja w stronę koła na wale bym się skłaniał, ale jeżeli to to na alternatorze, to nawet łatwiejszy dostęp będzie. Postaram się ściągnąć pasek - mam nadzieję, że później go założę. Mam tylko pytanie, czy nic się nie stanie, jeżeli uruchomię bez paska silnik na kilkanaście sekund, żeby posłuchać, czy ten zgrzyt jeszcze będzie? Jak słuchałem tego dźwięku później, to bardziej brzmiał jak tarcie metalu o twardą gumę niż metalu o metal - ale to może być autosugestia.

Dziękuję raz jeszcze i biorę się później do ściągania paska. Jeżeli dźwięk zostanie, to będzie napinacz w rozrządzie, ale jakos mi to nie pasuje do objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem informację od sprzedawcy części, że do 1.6 16V koło pasowe też ma tłumik gumowy.

 

Dodano: 08 sie 2014 - 09:54

Udało się naprawić w cenie poniżej 100zł.

Okazało się, że dźwięk wydawał pasek rozrządu - myślałem, że jest zbyt mocno naciągnięty, ale było wszystko w normie. Założyłem nowy na wypróbowanie i silnik pracuje jak złoto.

Felerny pasek był marki Contitech - po raz pierwszy z takim czymś przy tej marce się spotkałem, i był wymieniany 8600 km temu. Dziwne. Dodam, że silniki 1.6 16V produkcji Renault - wczesne wersje K4M nie mają klina na wałku rozrządu, więc potencjalny "bohater w swoim domu" musi na to zwracać uwagę, żeby go nie przestawić.

Zabawa jest przednia, ale przynajmniej sprawdziłem wiarygodność sprzedającego i poprzedniego serwisu. Faktycznie wszystko po wymianie było, nawet KZFR.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!