Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy - zero innych problemów


SpecPC

Rekomendowane odpowiedzi

Siema Panowie,

mieliście może podobny problem - mianowicie mój samochód nie miał żadnych problemów po prostu "zamulił się" a na silniku jest tylko błąd "P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit".

Silnik nie kopci, nie ma innych problemów - jedynie przy szybkiej jeździe raz wywalił dwa razy "błąd wtrysku" ale błąd j.w. na silniku.

Macie pomysł - przepustnica czy pedał gazu? A może EGR?

 

Auto: Scenic II ph II 1.5 dci

 

Pozdrawiam

Matt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz czasem silnika 105 KM na osprzęcie Siemensa? Tam zdaje się, występuje na dolocie przepustnica i chyba ona powoduje błąd i spadek mocy. Ten błąd w systemie wtrysku Siemens dotyczy przepustnicy na dolocie a nie potencjometru. Sprawdź element zaznaczony czerwonym kółkiem.

post-4670-0-36951600-1407952889_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taką przepustnicą i dokładnie tak samo ubrudzoną nawet :) No ale dziwne bo w dieslu służy tylko do gaszenia silnika i niczego więcej ... Sprawdzę. Wypnę i zobaczę czy wygeneruje błąd ...

 

edit

Rzeczywiście przepustnica nie pracuje - tryka sobie:) Więc wymiana ...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przed wyjazdem na wczasy byłem u "magika", sprawdził clipem samochód i wyszły zapisane błędy odnośnie przepustnicy. Silnik 106 KM "Simens". Przepustnica zaolejona, ma prawo po 90 tyś. km to raczej norma. Przepustnicę odkręciłem, demontując najpierw podszybie. Przed odpięciem wtyczek należy odłączyć plus z akumulatora. Przepustnicę przemyłem środkiem do odtłuszczania hamulców. Na przepustnicy należy zdjąć plastikową osłonę zasłaniającą elektronikę. Płytkę z elektroniką w przepustnicy należy poluzować odkręcając śrubki i lekko odchylić aby wypłukać zgromadzony olej. Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności i browar. Wakacje zaliczone 2,5 tyś. km zrobione i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy miałeś charakterystyczne tyrkotanie ? Po prostu nie chcę tego rozbierać bo wiem, że się wkurzę i unieruchomię auto czekając na nową. Wydaje mi się, że moja jest lekko otwarta i za mało powietrze wpada do kolektora. Przy wysokich obrotach wyrzuca błąd turbo z powodu małej ilości powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wydaje mi się, że jakieś terkotanie słyszę ale raczej jest to związane z pracą EGRa. Nie wyświetlało mi żadnych "serwisów" kontrolek czy innych lampek. Silnik zawsze pracował wzorowo i pracuje tak dalej. Zapisanych błędów było tylko kilka co nie powodowało żadnych konsekfencji.

" Magik" zaznaczył, że dalsze zapisywanie błedów może spowadować zapalenie kontrolek.

Wydaje mi się,że duże zaolejeni przepustnicy napewno daje złe odczyty odnośnie otwarcia. Są tam dwie ścieżki po których przesuwa się "ślizgacz". Zabrudzone ścieżki na pewno dają złe odczyty. Najlepiej to wyczyścić i po sprawie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd aktywny zniknął po zmianie przepustnicy no cóż ale turbo dalej nie pompuje i nie słychać go. Pracuje bez VTG bardzo słabo tylko przy wysokich obrotach, na niskich cisza. Brak jakichkolwiek błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostał do sprawdzenia przepływomierz powietrza. Jak będzie przekłamywał to silnik nie będzie miał mocy. I mało kiedy pokazuje błąd. Możesz go na próbę odpiąć tylko nie wiem czy nie wyskoczy "service". W układzie wtrysku delphi odpięcie przepływki nie zaświeca kontrolki service.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra :) Więc na problem nałożyły się dwa elementy:

 

1. "P0120 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit"

Rzeczywiście tu przepustnica. Uszkodziły się węglowe ścieżki w miejscu parkowania "głowicy" a w zasadzie silnika przepustnicy w zerowej pozycji:

post-6764-0-34603000-1409165479_thumb.jpg

 

2. Problem z braku turbo to brak podciśnienia w gruszce do sterowania gruszką od VTG. Jeśli zerkniesz po prawej stronie koło filtra powietrza to zobaczycie zawór z wiązką przewodów i dwoma wężykami podciśnienia. Grubszy to przewód do turbo, cieńszy idzie do króćca na pompie podciśnienia zamontowanej na prawej stronie bloku silnika tuż pod przepustnicą powietrza. Króciec od strony podszybia ma wpięty dość gruby tekalan do zasilania podciśnieniem wspomagania hamulców i z boku mały - bardzo cienki króciec do sterownia turbo. Właśnie ten mały był przytkany kawałkiem silikonu który z niewiadomych przyczyn się tam dostał. Po usunięciu autko jak nowe ;)

 

Cała naprawa ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam.

Szukając w necie rozwiązania mojego problemu natrafiłem właśnie na ten temat z bliźniaczym problemem.

Podczas profilaktycznej diagnostyki silnika wyskoczył błąd P0120 - obwód potencjonometru/czujnika "A" przepustnicy lub pedału gazu - wadliwe działanie.

Skasowałem błąd w zapisanych jednak cały czas siedział w oczekujących (po skasowaniu wyskakiwał nadal), po przejechaniu kilku kilometrów znów siedzi w zapisanych.

Żadna kontrolka się nie świeci i nie odczuwam niedomagań silnika jak nierówna praca,szarpanie czy spadek mocy.

Po przeczytaniu tego tematu odkręciłem przepustnice, wypiąłem plastikową osłonę i ukazał się taki sam widok jak u kolegi SpecPC.

 

post-74804-0-08953300-1411757237_thumb.jpg

 

Tak się zastanawiam czy można w serwisie kupić sama płytkę z elektroniką (czy wogóle jest dostępna)bo kupno używanej przepusticy to na chybił/trafił....może być tak samo wytarta.

Ewentualnie jeździć dalej bez wymiany skoro nie ma to na nic wpływu oprócz występowania błędu podczas disgnostyk .......jak myślicie?

No i czy ten błąd napewno wyskakuje z powodu tego wytarcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!