Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opinie Scenic II


Grzejak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Razem z małżonką planujemy zakup Scenica II. Liczymy, że będziemy przejeżdżać około 1,5 tys. km miesięcznie + dodatkowo w czasie wakacji. Chodzi nam o samochód przestronny, z dużym bagażnikiem. No i jak chyba wszyscy nie chcielibyśmy zostać oszukani przez sprzedawce.

Czytałem forum i jestem pod wielkim wrażeniem komentarzy na podstawie zdjęć.

Obecnie w naszym zainteresowaniu są Scenici II z silnikiem 1.5 DCi lub 1.9 Dci.

 

Poniżej linki, do samochodów, które wstępnie nas interesują.

http://olx.pl/oferta/renault-magane-scenic-sprzedam-lub-zamienie-CID5-ID6ka3f.html#472da4c4da

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-ii-bardzo-ladny-stan-CID5-ID5clYl.html#472da4c4da

http://olx.pl/oferta/ekonomiczny-renault-scenic-ii-2-1-5-dci-okazja-CID5-ID6908t.html#472da4c4da

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-2003-rok-1-9dci-stan-bdb-zarejestrowany-CID5-ID6zoJr.html#472da4c4da

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-ii-1-9-dci-120-km-CID5-ID6ptN5.html#472da4c4da

 

Uprzejmie proszę o komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

1. W 2004 silnik w najmocniejszej wersji 1.5 miał 101 KM, a nie 105. Ciekawa pojemność silnika - jak w dobrym skuterze :) Inny kolor poduszki kierowcy.

2. Ten już ma poprawnie wpisany silnik. Wymienione ramiona wycieraczek na phII.

3. Słabo wyposażony, najsłabszy silnik, a cena wyższa niż poprzednie, ale może właściwa - adekwatna do stanu autka i przebiegu.

4. Wycieraczki pokombinowane (ramiona: lewe od phI, prawe od phII). Dziwi brak halogenów.

5. Cóż, znowu niebogate wyposażenie.

 

To tylko ogólne spostrzeżenia, nie dyskwalifikują one niczego, ale... mnie się żaden z nich nie podoba. Przebiegi w 3/5 poniżej 200 kkm. Możliwe, ale podejrzane. Auto ponad 10 lat i jasne wnętrze? Nie wiem czy to najlepszy pomysł. Nieskórzane kierownice się wycierają - prawie w każdym.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy- strasznie wymęczone wnętrze, nie wygląda na 150tys km ale znacznie więcej. Nawet w fotelu pasażera boczki są popękane, to jak wygląda ten kierowcy, który na fotkach jest skrzętnie ukrywany.

Poza tym nie ma 105KM bo w tym roczniku jeszcze nie było silników 1,5 na osprzęcie Siemensa. Co najwyżej ma 101KM a to inne silniki.

Drugi- granatowy wyglada znacznie lepiej przy deklarowanych 170 tys km

Jest to jednak uboższa wersja z hamulcem mechanicznym, bez podłokietnika, bez HF i bez ESP/ ASR choć jest w opis wstawiony. Nie posiada tez HF co widać po klamkach w kolorze nadwozia, klima ręczna, a z plusów jest tempomat.

Tu już silnik opisany poprawnie 101KM

Trzeci- Posiada najsłabszy silnik z pojemnością 1,5, to te które zazwyczaj mają najwięcej problemów z pompami i wtryskami produkcji DELPHI, jest też najstarszy z dotychczasowych i ma największy przebieg, 212 tys km, może być za to prawdziwy.

Ty zniechęca mnie widoczny hak.... przy tym silniku i jego mocy???

Z wyposażenia też raczej golas, choć ma już schowek środkowy z podłokietnikami i hamulec postojowy elektryczny. Radio niefabryczne więc może nie współpracować z sterowaniem pod kierownicą.

Czwarty- jak wyżej napisano wycieraczki każda inna znaczy ich ramiona ale to akurat jest mały plusik, bo te poliftingowe są lepsze, a prawa ta droższa już jest wymieniona na właśnie taką.

duży plus to 6 biegowa skrzynia jak jest przy tych silnikach

Brak schowka środkowego z podłokietnikami, można taki kompletny dokupić za około 300zł.

Chyba najciekawszy z prezentowanych...

Piąty- Też nie wygląda najgorzej, skrzynia również 6 biegów, klima ręczna i co mnie w moim od liku lat denerwowało do tego stopnia że wymieniam to czarna materiałowa tapicerka na drzwiach.

Od wiosny do jesieni, jak zazwyczaj mam ubrane coś bez rękawów, wygląda tragicznie. Materiał działa jak papier ścierny i ściera naskórek na łokciach i wygląda to tak:

thumb_hosting_zdjec_1407866390__photo_20140807_192205_1280x720.jpg thumb_hosting_zdjec_1407866366__photo_20140807_191949_1280x720.jpg

Tak więc z tych prezentowanych, moim zdaniem warto tego czwartego dokładnie pooglądać z bliska..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wiosny do jesieni, jak zazwyczaj mam ubrane coś bez rękawów, wygląda tragicznie.

Dokładnie, mam to samo - często czyszczę, ale to nie o to chodzi. Z tyłu, gdzie jeździ 1,5-roczne dziecko, dodatkowo jeszcze ślady po bucikach zostają :) Faktycznie gojgien dobra decyzja z tą wymianą boczków (czytałem w innym temacie).

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za komentarze.

A czy kupno Scenica z przebiegiem około 200 tys. nie niesie za sobą dużego ryzyka napraw ?

Może ktoś mógłby podzielić się doświadczeniem w użytkowaniu Scenica powyżej 200 tys. km

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!