Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzegło, przepustnica a może coś innego?


krissogl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

pojawił sie kolejny problem z moją meganką i nie wiem co może byc przyczyną.

Mianowicie od jakiegoś czasu bardzo źle jeździ mi sie autkiem, nie mam z jazdy satysfakcji.

Problem dotyczy ruszania i zmiany z pierwszego na drugi bieg.3, 4 i 5 wchodzą płynnie bez żadnych problemów. Wrażenie jest takie jakby sprzegło sie ślizgało:/ przy ruszaniu puszczam sprzegło dodaje gazu i bardzo powoli auto rusza a obroty jakby szybciej rosły(bardzo wysoko bierze) a jak puszcze bardziej sprzegło albo dodam wiecej gazu to szarpnie i robi kangura (stojąc z boku można pomyśle że koleś uczy sie jeździ:/)ale nie zawsze tak jest. Przy zmianie z pierwszego na drugi bieg wygląda to tak że po wciśnieciu sprzegła obroty szybko spadają w dół że po wrzuceniu dwójki i dodaniu gazu znowu szarpnie bo zakres obrotów zbyt długą droge musi przebyc z powrotem do momentu w którym zatrybia drugi bieg( a każdy wie że zmiana z jednego na inny bieg to są ułamki sekund). Kolejne biegi wchodzą bez najmniejszego problemu, płynnie bez szarpania w pełnym zakresie obrotów czy to przy 2000, 3000 czy 4000 nie ma to znaczenie. Byłem u jednego gościa "od francuzów" powiedział że sprzegło dla niego jest ok i tu jest problem z małym momentem obrotowym:/ a mam porównanie z innymi silnikami np. 1.4 gdzie jest mniejszy moment a tam nie miałem problemu z ruszaniem i zmianą biegów. Znalazłem tez informacje na forum że w podobnym przypadku winny był zawór zmiennych faz rozrządu ale cieżko mi w to uwierzy bo on raczej pracuje w zakresie wyższych obrotów a mnie dotyczy problem niskich obrotów. Sam nie wiem co o tym mam już myślec, może ktoś z wiedzą i jakimś doświadczeniem mi coś doradzi

POzdrawiam

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż zaczynam sie zastanawiac ze w tym co pisze Nel moze cos byc

Największą różnicę zauważyłem w lutym jak wymieniałem rozrzad, KZFR i olej. Jak odebrałem auto od mechanika nagle fajnie zaczelo jezdzic. Nie dusiło sie,nie szarpalo, generalnie przyjemnie sie jeździło. Trwalo to dwa dni i potem znowu wrocil problem. Po okolo 5000 km musialem zareklamować KZFR zaczelo znowu tyrkotac. Po wymianie znowu dwa dni przyjemnosci z jazdy i powrot do problemu.

wtedy zaczalem sie juz bardziej tematem interesować i wg porad forumowiczow postanowilem przeczyscic przepustnice i wlasnie ten elektrozawor zmiennych faz rozrządu. I powtórka z rozrywki, autko śmiga jak ta lala...przez dwa dni.

zastanawiam sie czy to czyszczenie czasem nie pomoglo, wskazywałoby to teraz ze problem tkwi faktycznie w okolicach rozrządu. Moze poraz kolejny wyczyścić ten elektrozawór i zobaczymy czy znajde odpowiedz?:/

 

Dodano: 20 sie 2014 - 21:50

Zawór po czyszczeniu, założony i brak jakiejkolwiek poprawy. Postanowiłem odpiąc go i kawałek sie przejecha bez zaworu, również nie zauważyłem różnicy:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czy w trakcie tych czynności, które opisałeś (czyszczenie przepustnicy, zaworu...) odpinałeś akumulator? U mnie objawy są podobne, tzn. nie ma mocy przy ruszaniu, zadusza się i jest szarpnięcie, również przy zmianie biegów, widoczny szybki spadek z obrotów po wciśnięciu sprzęgła, wchodzenie na obroty odbywa się z minimalnym opóźnieniem. Z tym, że u mnie nie ma KZFR. Problem diagnozuję od dłuższego czasu, póki co bez skutku (wyeliminowany układ zapłonowy: cewki, świece; sprzęgło, brak błędów na kompie, teoretycznie wartości z czujników w normie). Zapytałem o odpięcie akumulatora, gdyż wówczas resetuje się ECU i w moim przypadku czasem dawało to poprawę na te kilka dni jazdy (zrywniejszy przy ruszaniu, lepsza dynamika, mniejsze spalanie).

Najprościej będzie podpiąć pod kompa, przy okazji sprawdź stan łapy skrzyni biegów (sama łapa być może przyczyną nie jest, ale uwalona może potęgować szarpnięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie nie odpinałem akumulatora a jednak przez dwa nastepne dni była poprawa.

Jutro odepne akumulator i zobacze czy po podpieciu bedzie poprawa.

 

Dodano: 23 sie 2014 - 23:20

Puki co akumulatora nie odpialem ale przez ostatnie dwa dni jezdze na odpietym elektrozaworze i jest duza poprawa.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Dodano: 17 wrz 2014 - 22:21

Witam wszystkich. Przyczyną okazał się uszkodzony elektrozawór zmiennych faz rozrządu.

auto nie zamula, zrobiło się mocniejsze dynamiczne, zbiera się od najniższych obrotów,

szarpanie to ewidentnie wina kończącego się sprzęgła

Koszt oryginalnego elektrozaworu 450 zł:)

pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!