Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II prośba o opinię


Borsumir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Jestem nowym użytkownikiem i nie ukrywam że konto założyłem celem uzyskania fachowej porady , mam nadzieję że ta bezczelność zostanie mi wybaczona .Wraz z małżonką ostatnimi czasy usilnie rozglądamy się za własnymi czterema kółkami (do tej pory nie byliśmy zmotoryzowani)i wybór nasz padł na Scenic'a II , zarówno ze względów praktycznych jak i estetycznych (ładne jest to bydle ).Na pewnym portalu aukcyjnym wypatrzyłem kilka ogłoszeń które wydają mi się być aż nader atrakcyjne (chodzi głównie o rzekomy stan oferowanych aut).Niestety jako laik w kwestii Scenic'ów nie jestem w stanie tych zdjęć w jakikolwiek sposób "zinterpretować" dlatego też proszę was o pomoc w ocenie owych ofert:oferta nr 1 , oferta nr 2 , oferta nr 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oferta 1.

Zwróć uwagę, iż jest on z roku 2003 [ach taka mała nieznacząca wzmianka w opisie]

Zdjęcia - wg mnie specjalnie - zrobione tak, iż nic na nich nie widać. Czy ktoś kto je wrzucał, nie widział tego? Wątpię - chyba, że był ślepy.

Z minusów dla mnie:

- klimatyzacja manualna

- brak tempomatu, Handsfree

- sprawdziłbym czy faktycznie ma ESP

 

Oferta 2.

na 7 zdjęciu wyraźnie widać święcący sie napis SERVICE, czyli coś nie halo, jakiś błąd, usterka. Na kolejnym zdjęciu świeci się pomarańczowy trójkąt (teraz nie wiem czego on dotyczy). I jeszcze - jak dobrze widzę, przy zapalonym silniku świeci się STOP. Czyli poważniejsza usterka.

Po drugie dziwny inny (ciemniejszy) kolor poduszki powietrznej niż kierownicy - ale może tylko tak widać na zdjęciu.

Największy mnus - brak ESP (!) - dla mnie podstawowe wyposażenie.

Wycieraczki - "leżą" mocno za nisko. Były na pewno demontowane.

 

Oferta 3.

[Zdjęcie 2].Z jakiegos powodu wymieniony tylko jeden palnik ksenonowy (różna barwa świecenia). Wątpię by szwajcar poszedł na taką oszczędność i wymienił tylko jeden, gdy wymienia się parami. Więc może już w PL? Z jakiego powodu? Może razem z całą lampą? Po drugie nie świeci się ani jedna żarówka pozycyjna - może spalone, a może coś z elektryką popieprzone.

Ooooooo.... klapa bez napisu SCENIC - czyli 99% do sparwdzenia co było robione z tyłem.

 

-----------------

Poproś każdego o nr VIN, że niby chcesz sprawdzić w ASO renault. Ci co Ci odmówią - unikaj. Pozostałe spróbuj podejśc do jakiegoś ASO - w zalezności od podejścia pracownika mogą Ci go sprawdzić.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź.Nie sądziłem że aż tyle wprawne oko będzie w stanie wyłapać z samych zdjęć.Po przeczytaniu i przeanalizowaniu Twoich uwag raczej odpuszczę sobie te trzy oferty i rozpocznę poszukiwania na nowo, póki co znalazłem coś takiego oferta - ciekawe tylko jaki przebieg.Zaczynam się zastanawiać czy przyzwoity Scenic mieści się w moim budżecie (13tys) -może powinienem sobie odpuścić to auto i szukać czegoś innego? - nie chciałbym kupić trupa tylko dlatego że uparłem się na Scenica.

Edytowane przez Borsumir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie. Service na desce nie wróży zbyt dobrze. Poza tym wytarta gałka zmiany biegów świadczy o sporym przebiegu.

Musisz założyć jakieś 2500 zł na wymiany - pasek, KZFR? Oleju w skrzyni się nie zmienia - zgodnie z instrukcja RENAULT. Coś z nim nie tak.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się zastanawiać czy przyzwoity Scenic mieści się w moim budżecie (13tys) -może powinienem sobie odpuścić to auto i szukać czegoś innego?

Obawiam się że trudno bedzie w takiej cenie coś dobrego wyhaczyć, tym bardziej, że nie jesteś sam w tych poszukiwaniach. Popatrz w ten dział, na jego tematy, już na samym naszym forum masz wielką konkurencję do scenioli w podobnej cenie i jak najlepszym stanie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się obawiałem. Po naciągnięciu (do granic moich możliwości) budżetu znalazłem takie dwie ofert : oferta 1 , oferta 2 . Przepraszam was że tak zasypuję temat coraz to nowymi ofertami ale mam akurat luźniejszy okres w pracy i chcę wykorzystać ten czas na ogarnięcie sprawy samochodu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 1:

-kolejny co ma problem z wpisaniem roku produkcji;

-sprawdź czy nie zakup "na Niemca";

-taaaa, oczywiście, 60000 km.

-brak tempomatu;

-nie mogę się dopatrzeć kierownic w kratkach nawiewu na bokach.

 

Nr 2:

-wyświetla się SERVICE;

-wgniotki na tylnym zderzaku (listwy);

-nie zdziwię się jak to 2005 r. ;)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa godne oglądnięcia, najlepiej z kimś, kto zna te auta dosyć dobrze.

W pierwszym nisko położona wycieraczka pasażera co może znaczyć wiele albo nic. Jest jednak w nienaturalnym położeniu.

 

drugi ma zapaloną kontrolkę SERVIS ale jest też widoczna ikonka limitu wymiany oleju.

To jest albo od przebytego dystansu od ostatniej wymiany albo od terminu, zależy co wcześniej wystąpi.

Tez może znaczyć wiele albo nic groźnego.

Drugi ma naklejki przed tylnymi kołami z obydwu stron czego w pierwszym nie widać z jego lewej strony. Zazwyczaj świadczy o naprawach blacharsko lakierniczych.

Ani w jednym ani w drugim nie można potwierdzić systemu ESP, bo nie są widoczne wyłączniki przy lewym kolanie.

Pierwszy ma dość ładną tapicerkę i choć to nie jest naturalna skóra to na bokach drzwi jest o wiele praktyczniejsza jak czarna dzianina. Wiem bo miałem i do białości mnie denerwowała. Z siedzeniami jest inna bajka ale te z pierwszego, na fotkach nie wyglądają źle.

Patrząc na klamki zewnętrzne obydwa powinny mieć system wolne rece czego nie widziałem w opisie.

No i w opisie tego pierwszego jest coś o nawigacji ale z tego co widzę, to jest do nawi dokładana jako oddzielna zabawka, a nie fabryczna w wyświetlaczu. Jak to będzie coś starego i z mapą Niemiec, to możesz to sprzedającemu w zadek wsadzić. Ogólnie patrząc na auta i opis, wydaje mi się, że ten drugi (wiśniowy) jest bardziej godny zaufania i zainteresowania.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twojego drugiego zapytnia:

Oferta 1

Poza tym co wpisał pizza - to rozbawiło mnie w opisie: •navigacja - hahahahah - i zobaczcie co miał na myśli.

Po drugie samochód ma nieoryginalne tablice rejestracyjne. W Polsce nazwyją je "wtórnikami" i robi je pełno firm po 70zł. Pewne jest to, iż taki samochód jest niedopuszczony do ruchu - więc jedź ostrożnie - bo każda kolizja to tylko kłopoty. Po drugie - nie wiem - czy za podrabianie tablic nie ma jakiś innych perturbacji prawnych, czy nie jest to traktowane jak dokument.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewne jest to, iż taki samochód jest niedopuszczony do ruchu - więc jedź ostrożnie - bo każda kolizja to tylko kłopoty.

Zawsze można go na lawecie przytargać, tak swojego pierwszego sceniola do domu przywiozłem, po drodze zaliczając przegląd przed rejestracyjny..

Papiery były wystawione na numery rejestracyjne w "Typeszajnie" bo był z Wiednia.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszemu trudno coś zarzucić, albo za coś go chwalić.

Drugi miał coś kombinowane z przodem. Albo to tylko kaprys na "upiększenie" tej części auta przez właściciela, albo przód wymieniany na nowszy z powodu rozbicia. Te srebrzyste elementy były dopiero w 2008 roku wstawiane.

Silnik taki sam mam u siebie i trzeba powiedzieć, że do spokojnej jazdy z niepełnym autem wystarcza. Przy większym obciążeniu niby jest na miarę ale wzrasta spalanie. Chwilowe przy dynamiczniejszym włączaniu się do ruchy może nawet podskoczyć do 17- 18 l/ 100km.

Przy trzeciej ofercie sytuacja z przednią kratą podobna jak wyżej ale tu przy silniku 1,9 i 130KM można się spodziewać filtra cząstek stałych, FAP. Wiąże się to z pewnymi niedogodnościami przy stałej jeździe w ruchu miejskim i potrzebą stosowania odpowiedniego oleju do silnika.

 

Z przedstawionych najlepiej się prezentuje i jest najlepiej wypasiony ten drugi ale trzeba sprawdzić co to jest na progu pod drzwiami kierowcy.

I druga sprawa to czujniki cofania.... Widać przycisk dezaktywacji tego układu tam gdzie jest przy systemie fabrycznym, a na desce nad lewym wylotem powietrza jest wyświetlacz z układu uniwersalnego. Coś tu też jest kombinowane.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piękne za odpowiedź .Niestety chyba oferta już nie aktualna (ta druga) .Znalazłem jeszcze coś takiego oferta tylko przebieg coś mały ma..Hmm czy te przyciski w okolicach lewego kolana to te od ESP o których wcześniej wspominaliście?Bo o samym ESP w opisie słowa nie ma.

Edytowane przez Borsumir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr 1:

wygląda normalnie, opis zgodny z wyglądem, minus że najstarszy z tej trójki.

 

Nr 2:

-wyłącznik czujników parkowania i czujniki są osadzone w listwie od wersji bez czujników (dla precyzji obejrzyj zdjęcia mojego Cichociemnego, najpierw nie miał czujników, potem dołożyłem wymieniając listwy zderzaka). Dodatkowo czujniki nie są oryginalne (różnica w wyglądzie samego czujnika);

-listwy mogą się okazać potraktowane Plastilakiem, ten szary kolor mi dokładnie pasuje bo jak robiłem próby z tym materiałem to też brałem pod uwagę szary i okazał się być taki lekko niebieskawy (sam to robiłem ostatnio), przyjrzeć się trzeba czy gdzieś nie odchodzi i listwy nie są radosną zbieraniną w różnych odcieniach;

-próg z lewej koszmarnie wygląda, przyjrzeć się dokładnie;

-brak zapalniczki w gniazdku;

-kratki wyglądają na wetknięte od nowszego.

 

Nr 3:

-tapicerka jak w Expression i wtedy powinna być automatyczna klimatyzacja a tutaj jest ręczna, może i taka wersja, kto wie.

 

Dodano: 11 wrz 2014 - 15:18

Ostatni (ten z Pruszkowa):

-ładna wersja;

-ESP nie ma, wyłącznik jeżeli jest to obok pokrętła regulacji oświetlenia wyświetlacza, następny to wyłącznik czujników parkowania, ten nie ma żadnego z tych udogodnień;

-moim zdaniem warty obejrzenia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam powoli porzucać pomysł zakupu auta sprowadzonego i rozglądam się za krajowymi, wyszperałem takie oferty ; oferta 1 , oferta 2 , oferta 3 .

Witam! Rok temu kupiłem Grand Scenika sprowadzonego z Niemiec od I właściciela i nie miałem żadnych problemów. Z tym, że mój jest benzyna 1,6. Dlaczego benzyna? Ponieważ z góry planowałem wstawienie instalację LPG, a ponadto dużo jeżdżę po mieście i na krótkich dystansach. Do tego nowe silniki diesla niezbyt się nadają. W rodzinie mam mechanika, który odradzał diesla z kilku powodów. Wybrałem więc benzynę, zagazowałem i nie żałuję. Autko przy swoich gabarytach i ciężarze oraz z silnikiem 1,6 nie jest demonem szybkości, ale za to oszczędności. Kosz instalacji już dawno mi się wrócił, bo nie tylko jeżdżę po mieście, ale również za granicę. Ponadto nie mam problemu z wjazdem w Zieloną Strefę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!