Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ruszaniem pod górkę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem 2 dni temu Renault Megane 1.4 16V RT. Na prostej drodze czasem mam problemy z ruszeniem ale teraz trochę wyczułem ruszanie (muszę obroty dać do 2 tys i rusza). Natomiast pod górę to masakra. Musze piłować i po ruszeniu są jakieś słyszalne stuki z lewej strony z przodu (przegub czy sprzęgło?) No i czasem mi gaśnie. A i przy wyłączonym silniku jak wciskam sprzęgło to słychać skrzypienie. No i szarpie przy redukcji. Co to może być? Auto dziś było podłączone pod kompa i miał tylko 1 błąd (sonda lambda), błąd został wykasowany i na kompie było widać pracę sondy lambda. A i dodam że auto jak już ruszy to ładnie się rozpędza i nie ma efektu ślizgającego się sprzęgła. Pod gorę w 2 osoby na 4 ładnie leciał obroty nie rosły diametralnie. Ogólnie auto ładnie się rozpędza tylko ten problem przy ruszaniu. Pozdrawiam i czekam na podpowiedź do mojego problemu.

 

Dodano: 18 wrz 2014 - 16:24

Widzę że nikt się nie interesuje tym tematem to powiem że dziś mechanik jeździł i powiedział że najpradopodobniej jest to sprężynka na sprzęgle ale można jeździć ale trzeba się przezwyczaić i będzie dobrze bo tak to ładnie auto jeździ :). Jeźeli coś się stanie to dam znać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identyczny problem. Czasem trzeba piłować przy ruszaniu bo inaczej go zdławia i obroty szybko spadają przy zasprzęglaniu mimo dodawania gazu. Bardzo rzadko ale czasami bywa, że lepiej ruszy bez gazowania. Raz po resecie kompa i zostawieniu silnika na obrtach jałowych do czasu włączenia wentylatora, przez kilkadziesiąt kilometrów można było normalnie jeździć, a ruszanie odbywało się bez zdławiania. Niestety trwało to bardzo krótko. To samo przy zmianie biegów - w momencie zasprzęglania jest szarpnięcie (tak jakby przez ułamek sekundy nie mógł utrzymać zadanych obrotów). Problem jest raczej natury elektronicznej. Niestety do tej pory nie udało mi się dojść co jest przyczyną, nikt nie potrafi postawić trafnej diagnozy. Oczywiście na kompie brak błędów, parametry Live wydają się być w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja się już w miarę nauczyłem z tym, po prostu na razie ruszam sposobem dziadkowym i wychodzi mi te ruszanie. Wiesz może być to wiele rzeczy ale przecież pół auta nie będziemy wymieniać xd. No ale u mnie to raczej może być sprzęgło bo wysokie położenie ma (ciut wyżej od hamulca) ale da się jeździć , jak już zacznie się ślizgać sprzęgło to wtedy wymienie. Czytałem gdzieś że to może być też przez czujnik od układu chłodzenia albo jakiś inny czujnik. No ale tak jak wcześniej mówiłem pół auta można wymienić i nie trafić w problem xd.

 

Edit:

 

Chyba że komputer nam szwankuje xd, tylko trzeba by było go jakoś wymieniać/regenerować.

 

Edit2:

Chyba że ja spróbuje to samo z kompem ;) I wtedy bym dał znać czy tak samo bym miał że lepiej.

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób adaptację - odepnij akumulator na 15 min, podłącz, uruchom silnik by pochodził na biegu jałowym do włączenia wentylatora i daj znać czy coś się zmieniło. Ja też się przyzwyczaiłem do ciężkiego ruszania, ale bywa to problematyczne w momencie gdy chce dynamicznie opuścić skrzyżowanie - auto zamiast wystartować z piskiem opon, zdusza się - czasem bywa to niebezpieczne. Swoją drogą: obroty biegu jałowego masz stabilne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

No to myślę że jutro to zrobię albo kiedy indziej. Ta obroty są stałe i na kompie było równo 750 rpm i zero odwachań na jałowym.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie była podobna sytuacja po wymianie rozrządu. Na zimnym silniku żeby ruszyć pod górkę musiałem się dobrze na kombinować. Okazalo się że koło ZFR było o trochę przestawione i też czasami bylo słychać stukanie. Nie wiem czy w 1.4 jest koło ZFR ale taką opcję możesz sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie już się przyzwyczaiłem do takiego ruszania. na 99% winna jest poduszka silnika, bo auto wydaje metaliczne dźwięki przy ruszaniu. Zresztą lewarek się trzęsie, silnik również drga przy wyłączaniu samochodu. Niedługo to wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka silnika nie ma nic wspólnego z brakiem mocy potrzebnej do sprawnego ruszenia pod górkę. Tak jak pisałem kilka postów wyżej - problem jest najpewniej natury elektronicznej. Kilka dni temu na kilka kilometrów moje auto odżyło i "rwało asfalt" przy ruszaniu, w ogóle gazu nie trzeba było dodawać by ruszyć autem, silnik zaczął ciszej chodzić, a i spalanie chwilowe spadło. I tak do kolejnego odpalenia silnika...

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale przez tą poduszkę po prostu nie mam wyczucia z ruszaniem bo jak ruszam to zaczyna mi trzeć metaliczny dźwięk i ktoś miał identyczny przypadek że przy ruszaniu miał metaliczne tarcie i jak wymienił poduszki to problem odjęło i wszystko było dobrze. Jak te poduszki wymienię to dam znać co to dało.

 

Dodano: 13 mar 2015 - 18:36

Witam jednak się okazało, że do wymiany było złącze elastyczne. Teraz jest cisza. Temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!