Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam taki problem:

Meganka z 2013 roku, klimatyzacja automatyczna, kiedy po postoju wsiadam do auta ustawione jest AUTO i 20 stopni, to przez pierwsze kilka km klima chłodzi w miare dobrze. Po kilku kilomerach zaczyna coraz słabiej i słabiej tak, ze muszę schodzić do 19 później 18 (powietzre z nawiewów leci ale mało zimne). Zirytowany zamontowałem normalny termometr na wysokości czujnika znajdujacego sie w obudowie lusterka - co by błednego pomiaru nie było. Kiedy na panelu mam nastwione 20 w aucie nawet po przejechaniu 50 km przy czujniku jest 24.9, wiec różnica prawie 5 stopni. Poprzedno jeździłem Chevroletem i tam też miałem termometr w kabinie - różnicy nie było wcale lub przejściowo 0,5 do jednego stopnia. Czy różnica 5 stopni to norma w Megance?, bo jeśli tak to po co ten cały pseudo klimatronic i czujniki lepiej by dali manual i człowiek by się nie irytował.

Złości mnie również to, że w 10 letnim Chevrolecie Evanda, którą miałem od nowości i nigdy nie naprawiałem układu, klimę miałem dużo bardziej wydajną niż w nowej Megance, auto mrodziło a tu jakoś tam chłodzi.

A może mam coś nie tak?

Zgłaszałem ten problem w ASO na gwarancji nic nie znaleźli, poza jakimś starym - historycznym i już ponoć nie występującym od dawna, błędem obwodu czujnika wewnętrznego klimy i też historycznym nie występujący już błedem obwodu wentylatora wg. ASO błedy te nie mają znaczenia.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klima przez trasę 600km idealnie trzyma temperaturę nawet przy 35 stopniach na zewnątrz, też climatronic. Więc coś u Ciebie jest zdecydowanie nie tak. Co na to poradzić - nie wiem. Może warto podjechać do specjalistów od klimy, sporo jest takich zakładów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ASO nie wykonuje takiej czynności jak wstępne "sprawdzenie ilości czynnika", a potem ewentualne uzupełnienie. Zgodnie z ich procedurami podłączają od razu agregat i nastawiają na pełny cykl i uzupełnienie. Kosztuje to u nich ok 250 zł. Na gwarancji pewnie zrobią to nieodpłatnie, ale oczywiście najpierw będą szukać usterki. A zaczynają standardowo od wetknięcia termopary w nawiewy i sprawdzeniu temperatury. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba przy max nawiewie i chłodzeniu na bocznym wylocie ma być coś ok. 6 st C. Jak tak jest to zawsze powiedzą, że jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujmę to tak: starałem się nie odbiegać od temperatury zewnętrznej zbytnio, bo po wyjściu z samochodu na kawkę to bym chyba odpadł od szoku termicznego:) Ale ogólnie temperatury mam zawsze takie jakie wyświetla. Nie zdarzyło mi się jeszcze sztucznie zaniżać by osiągnąć jakiś tam pułap porządany. A od zakupu nic przy klimie nie robiłem poza ozonowaniem. Samochód ma niecałe 3 lata i 33tyś. Co poprzedni właściciel robił - tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zareklamowałem działanie układu, błędów brak, ilość czynnika 270 g - uzupełniono i ma być ok. W mordę co to za układ, który po roku od nowości auta gubi połowę czynnika. Chyba ze fabryka skąpi gazu...

Edytowane przez artur-wiater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich.

 

Ja w mojej megi przejechałem 150 tyś w 3 lata i klima działała bez zarzutów.

Po wymianie silnika w okresie letnim po dwóch miesiącach okazało się, że przy dłuższych trasach (powyżej 60 km) nawiew z klimatyzacji działa coraz słabiej, a temperatura w aucie rośnie. Drogą dedukcji doszedłem do tego, że parownik się obladza (dowodem były bardzo duże ilości wody wydostające się z odpływu po wyłączeniu silnika i zostawieniu samego nadmuchu, który powodował ogrzewanie parownika i topnienie lodu. Wyglądało to tak, jakby ktoś przechylił butelkę i wylewał wodę z niej). Podejrzewałem, że po wymianie silnika doszło do rozszczelnienia instalacji i zmniejszenia ilości czynnika, ale serwis stwierdził awarię zaworu sterującego klimatyzacją. Kosztowało mnie to 350 zł.

Po wymianie tego czujnika nie miałem jak dokładnie przetestować klimy, bo kończyło się lato, a niedługo później przekazałem samochód żonie. Dopiero kolejnego lata - 2014 r. okazało się że problem występuje nadal. Teraz nie wiem czy wierzyć serwisowi, który znowu skrobnie mnie na 4 stówy, czy szukać gdzieś pomocy. Może ktoś poleci dobrego fachowca w Małopolsce od klimatyzacji?

Będę wdzięczny za sugestie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja miałem dokładnie takie same objawy jak " artur-wiater" i "tete". Zresztą chwaliłem się tym na forum :) Ogólnie po dwuch dwóch lub trzech wizytach na gwarancji i wgraniu nowego programu do klimy oraz zrzuceniu i nabiciu klimy od nowa , problem się nie powtaża powietrza. Wcześniej klima też słabła i musiałem na 17 C ustawiać ale teraz 22 C i w lecie jest wystarczająco chłodno. Klima chodzi poprawnie.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!