Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup 1,9DCI 120KM@150KM 2003r


kristekb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem na kupnie Megi jak w temacie: 2003r 1,9dci, 120KM pierwotnie, podobno zawirusowana na 150. Jechałem nią - wyswietla "CHECK INJECTION" ale ciągnie dobrze (mam porównanie bo użytkuję na codzień Megane II z 2006r z 130 konnym silnikiem). Silnik pracuje równo, żwawo wchodzi na obroty, zaczyna ciągnąć prawie od 1500rpm. Turbiny nic nie słychać (gwizd, w mojej 130 konnej natomiast słychać delikatny turbopisk jak mocniej "depnę" na gaz) no i mam wrażenie że "jedzie" lepiej niż moja aktualna Megi. Licznik pokazuje 230kkm.

Czy to "CHECK INJECTION" w świetle opisanej wyżej pracy silnika może wróżyć poważne kłopoty? Niestety sprzedający nie ma czasu na diagnostykę, oferuje 1 tydzień czasu na jej wykonanie po spisaniu umowy (i tu niby in plus).

Czytałem że taki komunikat może się pojawić gdy uszkodzona jest któraś ze świec żarowych. Sprzedający twierdzi że pojawiło mu się to po wymianie akumulatora. Post powstał bo mam obawy aby nie wpuścić się w maliny ze zwrotem auta... NIestety nie ma CLIPa aby na szybko odczytać kody błędów... Z góry dziękuję za czas poświęcony na odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że taki komunikat może się pojawić gdy uszkodzona jest któraś ze świec żarowych

Owszem, jest to jedna z możliwości. W moim przypadku niesprawna była jedna świeca żarowa i ten komunikat był wyświetlany ciągle po uruchomieniu silnika. Nie było żadnych objawów poza tym komunikatem. Po wymianie kompletu świec komunikatu brak.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki zas odpowiedź!

 

Megi nabyta drogą kupna poprzez sprzedaż ;)

Błędy zczytano: DF025 Linia diagnostyczna modułu wstępnego-późniejszego podgrzewania -brak statusu -stały

więc podejrzenia potwierdzone - problem z obwodem świec żarowych lub samymi świecami.

 

Do tego doszło kilka błędów poduszek(DF193, DF065, DF240, DF210, DF068, DF241, DF077, DF214 - chyba był jednak dzwonek, tym bardziej że szyba przednia wymieniana), czujników cisnienia w oponach, oraz czujnika oleju.

Do roboty "na oko" to: spręzyna zawieszenia przód, łożyska mcPhersonów, matowe światła (czy pasta do zębów faktyczne pomaga?), wycieraczki - palą bezpiecznik jak przetrą suchą szybę - chyba zatarty silniczek.

Jutro pójdzie na "poważny" przegląd... brrrr może dużo więcej nie wyskoczy....

Już myślimy o założeniu handsfree...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła-nie próbowałem pasty do zębów,ale za ok.40 PLN masz zestaw do polerowania plastikowych kloszy.Plus do tego tarcza filcowa i efekt może być przyzwoity.Chyba,że papier wodny a następnie lakierowanie klosza.

Co do wycieraczek - raczej do reanimacji ośki wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady odnośnie prze polerowania kloszy - muszę jeszcze sprawdzić czy ktoś źle założył żarówkę czy lampa jest do wymiany - świeci w kosmos... Poza tym jedna lampa jest bardziej żółta niż druga, więc chyba jednak czeka mnie kosztowna wymiana obu lampek :/

Odnośnie wycieraczek - zdemontowałem silnik z ramionami - mechanicznie ok, dźwignie poruszają się bez oporów. Demontaż blaszanej obudowy silnika ujawnił spalone uzwojenia na wirniku - po wymianie silniczka wycieraczki działają jak nowe.

Dodam że podczas testowania wycieraczek z uszkodzonym silnikiem na każdym biegu działały z tą samą bardzo niską prędkością.

Gdybym musiał wymieniać jednak lampy - czy zmienić na soczewki? Ktoś może ma doświadczenia - są lepsze - gorsze od zwykłych reflektorów? Na co zwracać uwagę przy kupnie "świeczek" ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym musiał wymieniać jednak lampy - czy zmienić na soczewki? Ktoś może ma doświadczenia - są lepsze - gorsze od zwykłych reflektorów? Na co zwracać uwagę przy kupnie "świeczek" ?

Wymiana na soczewki równa się z wymiana ślizgów lamp oraz przedniego zderzaka na phII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!