Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wyceną wartości samochodu


Faustus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

 

i proszę o radę.

 

25.07.2014 r. kretyn (nie boję się użyć tego słowa) zaparkował mi VW Caddy centralnie z lewej strony Scenica. Idealnie uderzył w obydwoje drzwi wgniatając próg i słupek środkowy. Do tego poszła lewa kurtyna i poduszka w fotelu kierowcy. Gość cofnął, bo jak powiedział, przestrzelił skrzyżowanie. Grzmotnął we mnie w momencie gdy zjeżdżałem po skręcie w lewo z torowiska tramwajowego. Przyznał się, że nie spojrzał w lusterka!!! Prędkość była dość znaczna, bo rozpędził się na odcinku ok. 15 m. Patrzyłem w prawo czy mi nic nie nadjedzie (szczególnie tramwaj) z lewej było czysto - torowisko puste. Policja "nagrodziła" palanta mandatem 300 zł i 6 pkt. karnymi. Co z tego kiedy jego ubezpieczyciel (Allianz) wycenił mi samochód na 14600 zł i orzekł szkodę całkowitą - koszt naprawy to ponad 24000 zł (drzwi przednie i tylne lewe, próg, słupek środkowy, kurtyna, poduszka boczna kierowcy, obicie oparcia fotela). Mój Sceniol to wersja Latitude czyli coś więcej niż Emotion+ sprzedawany na rynku polskim. Autko jest z 2009 r. przebieg 193900 km, 1.5 dCi 106 KM. Do szczęścia brakuje w nim fabrycznej navi, skóry, ksenonów, ESP, kontroli ciśnienia kół. Posiada klimę auto, czujniki cofania, szklany solarny dach, hands free, felgi alu, wszelkie czujniki, tempomat, lakier metalic, Bluetooth w radiu, itp. gadżety. Najlepsze jest to, że bieżnik opon (kwiecień 2013) to 6 mm, ale jego zużycie to 38%. Od kiedy 2 mm z 8 to 38 a nie 25%? Auto ma nową przednią szybę z kwietnia 2014 r. światła do jazdy dziennej (markowe), znakowane szyby.

Ci pseudo likwidatorzy szkód z Allianz wycenili mi samochód w Info-Ekspercie, który w bazie danych dla tego rocznika ma "aż" dwie wersje wyposażenia (na 6 możliwych): Alize i Emotion. Wg Eurotaxu jego wartość to ok. 22300 zł z uwzględnieniem przebiegu i prywatnego importu. Mój obecny ubezpieczyciel (AVIVA) wycenia samochód na 22600 zł, AXA na 24900, Proama 22990, PZU na 20000 zł a MTU na 20500 zł.

 

Koledzy, napiszcie co w tym przypadku mi pozostaje aby wycena pojazdu była dla mnie satysfakcjonująca. Ponad dwa miesiące jeżdżę samochodem zastępczym i tylko średnio co tydzień piszę odwołania, na które nie dostaję odpowiedzi. Na moje pierwsze odwołanie z 14.08. (12.08 otrzymałem pismo z wiadomością, że szkoda całkowita, ale bez kosztorysu naprawy!) dostałem odpowiedź dopiero 02.09. Na resztę odpowiedzi na odwołania i ponaglenia dalej czekam. Noszę się z zamiarem interwencji u Rzecznika Ubezpieczonych i Komisji Nadzoru Finansowego.

 

Piszcie, każda odpowiedź i rada mile widziana...

wycena_wartosci_i_pozostalosci_07.08 ver. 1.pdf

Renault Scenic gamme 2008.pdf

Wyposażenie Scenic gamma 2008 Latitude.pdf

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiele doradzic niemoge ale dodam ciekawostke. Kilka dni temu interesowalem sie przedluzeniem ubezpieczenia na moja meganke. I tutaj podobna sytuacja. Wyceny wartosci aut byly nastepujace:

-Axa 24tys

-Liberty direct 13tys

 

Podobno oba towarzystwa korzystaja z ogolnie dostepnych katalogów. Mysle ze w takim razie powinienes napisac odwołanie w którym podeprzesz się wyceną auta z katalogu w którym jest ona najwyzsza.

 

A jeśli chciałbym toczyć z nimi bój to moze zgłoś sie po pomoc tutaj: http://www.rzu.gov.pl/

 

Dodano: 27 wrz 2014 - 23:16

Najlepsze jest to, że bieżnik opon (kwiecień 2013) to 6 mm, ale jego zużycie to 38%. Od kiedy 2 mm z 8 to 38 a nie 25%?

Podejrzewam ze liczą zuzycie minimalne takie jak dopuszczalne wiec chyba 2mm. A wiec licza 6 ze skali 2 do 8 mm.

 

Auto ma nową przednią szybę z kwietnia 2014 r. światła do jazdy dziennej (markowe), znakowane szyby.

Niestety ale rzeczy które sobie samemu dołożyłeś nie zwiększają wartosci pojazdu. O takie elementy mozesz chyba tylko walczyc w sądzie...

A swoją drogą nowa przednia szyba raczej nie wpływa na podwyzszenie wartosci auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!