Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczny dźwięk uszkodzonego łożyska na rozgrzanym silniku


michalk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ktoś spotkał się z podobnie brzmiącym dźwiękiem wydobywającym się z okolic rozrządu. Nie bardzo wiem, czy to jakieś łożysko napędzane przez pasek rozrządu czy już osprzętu, chociaż dźwięk jakby nieco z głębi. Rozrząd wymieniany 3 lata temu, natomiast rolki paska osprzętu i sam pasek niedawno. Auto od wymiany rozrządu przejechało ledwie 20 000 km.

Załączam nagranie, proszę o wsłuchanie się w taki metaliczny jargoczący dźwięk. Czy mam się czego bać? :)

Czy to jest łożysko to sam nie wiem, tak strzelam, ale może macie lepsze doświadczenia?

Mogę też nagrać więcej, jeśli jest niewystarczająco.

 

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się kręci :) ale jutro pojadę do mechaników niech ocenią

na tych obrotach jakby wpadało w rezonans, natomiast jak się przygazuje, to zaczyna wyć, więc to wygląda na łożysko, tylko nie wiadomo które :/

tak czy siak szykuje się niezły wydatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam dźwięk spod maski od wczoraj, w Megane 2 1.6 16v. Niby byłem u mechanika i powiedział, że na razie to nic groźnego, można jeździć, ale jakby się nasilił to mam wrócić. Jednak trochę mnie to niepokoi. Daj znać jak będziesz wiedział co to dokładnie jest w Twoim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od wczoraj mam u siebie coś podobnego, na 90% taki sam dźwięk właśnie z okolic rozrządu jak sie silnik rozgrzeje i tylko na wolnych. Jak przegazuje bądź obroty będą powyżej 1000 to ten dźwięk zanika i nie słychać nic dziwnego.

Meganka IphII silnik 1.6 16 K4M700

Zastanawiam się czy to nie pompa wody, albo może jakaś blacha dostała luzów i sie ociera. To chyba nie jest żadne łożysko w napędach akcesoriów, choć dźwięk może się przenosić. Trzeba by zdjąć pasek i zobaczyć, ale wyraźnie jest to słyszalne nad rozrządem.

Ma ktos może jeszcze jakieś pomysły?

Edytowane przez Barył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 3 tygodnie temu mechanik wymienił mi łożysko, zapłaciłem 100zł i jest cisza. Niestety żona odbierała samochód z naprawy i nie zapytała, które dokładnie zostało wymienione.

Edytowane przez e-mil11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze to rolka prowadzaca pasek wielorowkowy alternatora. A jesli chodzi o lozysko to moze to w sprzegielku na alternatorze (tam gdzie kolo pasowe jest)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dokładnie ten sam dźwięk się czasem pojawia na wolnych obrotach, a rozrząd robiony bardzo niedawno temu. Nie wiem jak to wygląda w 16V, ale u mnie wychodzi na to, że to jest coś z plastikową osłoną rozrządu. Wystarczy nią mocno poruszać i dźwięk znika...nie wiem, za słabo dokręcona czy co, ale naprawdę dźwięk jest dokładnie taki sam.

Być może to zbieg okoliczności, że poruszanie za osłonę rozrządu powoduje ustąpienie problemów, ale sporo tych zbiegów okoliczności by było :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wiem, że to stary temat, ale czy komuś udało się znaleźć rozwiązanie co jest przyczyną tego dźwięku? U mnie pojawił się w październiku, potrafił ucichnąć na tydzień, po czym znowu było słychać. W listopadzie mechanik wymienił napinacz paska akcesoriów, natychmiast po tym zabiegu dźwięk ucichł, niestety po dwóch miesiącach znów się pojawił. Kompletny rozrząd razem z pompą wody wymieniony 30 tyś km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z filmów widzianych w sieci widziałem że i w innych markach aut taki dźwięk się pojawia i tam jest to dźwięk od paska rozrządu.

Jakiś czas temu trochę podrożyłem ten temat i z tego co pamiętam wychodziło że pasek rozrządu może wydawać taki dźwięk jak jest za mocno, albo za luźno napięty już nie pamiętam dokładnie.

Było tez że paski niektórych firm po jakimś przebiegu zaczynają wydawać taki dźwięk nawet jak są dobrze napięte i jakby świadczy to o gorszej jakości paska, bo pasek zaczyna hałasować, a nie powinien.

Ponoć paski contitecha potrafią wydawać taki dźwięk dość często, to tak wynika z opinii na jakie trafiłem.

Sam mam pasek contitech, i jak wcześniej pisałem też mam ten dźwięk z okolic rozrządu i jak na razie nie udało mi się odnaleźć źródła.

Mam plan by na wiosnę zrobić na nowo cały rozrząd z pompą, gdyż tak naprawdę nie wiem co tam siedzi, rozrząd robił jeszcze poprzedni właściciel, i mimo ze jeszcze nie czas na wymianę to wkurza mnie ten dźwięk.

 

rafa85 ciekawe że u Ciebie po wymianie napinacza to ucichło na niby dłuższy czas. To tak jakby problem leżał w napędzie paska akcesoriów, albo gdzieś w pobliżu, mechanik ruszył jakaś osłonę, czy coś innego...

Edytowane przez Barył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barył rozumiem, że jeździsz z tym dźwiękiem już dwa lata i póki co nic nie wysiadło?

U mnie być może był to zbieg okoliczności, że dźwięk ucichł po wymianie napinacza. Kiedy w październiku ten dźwięk pojawił się po raz pierwszy, był słyszalny przez około tydzień, po czym w pewien weekend przejechałem 700 km i wszystko ucichło na mniej więcej kolejny tydzień i dalej tak z krótkimi przerwami.

Mój mechanik rzucił podejrzenia na rozrząd/napinacz paska akcesoriów/sprężarkę klimatyzacji. Ja z kolei w innych tematach i na innych forach czytałem, że ludzie po dwa razy wymieniali kompletny rozrząd i nie rozwiązywało to problemu, dlatego jestem niechętnie nastawiony na koszt rzędu 800 zł, który nie daje gwarancji załatwienia sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale Cię rozumiem, takie szukanie po omacku i wymienianie po kolei wszystkiego nie jest po pierwsze podejściem profesjonalnym, a po drugie jest kosztowne.

Jeżdżę z tym dźwiękiem gdzieś tak od sierpnia 2014 i nic się nie dzieje. Dźwięk pojawia się po rozgrzaniu silnika, jak wszystko jest zimne z rana ten dźwięk nie występuje. Wraz z nagrzewaniem się całego silnika dźwięk ten się pojawia i robi się coraz głośniejszy. Słyszalny jest chyba tak do 1500, 2000 obrotów potem zanika.

Gdzieś czytałem wypowiedzi że udzie jeżdżą z tym po kilkadziesiąt tys. km i nic.

 

Na filmach w necie widać jak w silnikach gdzie rozrząd jest na wierzchu, na pracującym silniku po dotknięciu paska w najdłuższym jego odcinku dźwięk zanika.

Przydało by się zrobić taki test i u nas tylko, jest problem bo jest ciasno. Trzeba by podwiesić silnik, zdjąć wszystkie osłony rozrządu i wtedy uruchomić silnik.

 

Ciekawe że u Ciebie to się tak pojawia i znika. Może to jakaś osłona wydechu, jak oderwie się z którego mocowania lubi wpadać w wibracje i generować dziwne dźwięki.

 

U siebie muszę jeszcze sprawdzić jedną rzecz i Ty też mógłbyś, mianowicie trzeba zdjąć całkiem pasek akcesoriów i uruchomić silnik bez niego.

Najlepiej zrobić to kiedy ten dźwięk występuje, wtedy zgasić silnik , zdjąć pasek i uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barył, z tym co pisałeś o pasku rozrządu to może coś być. Ja wcześniej mówiłem, że u mnie przytrzymanie osłony rozrządu sprawiało, że dźwięk zanikał. Niedługo po tym jak to napisałem było coś robione przy silniku, nie pamiętam już co, i mechanik powiedział (zaufany facet), że pasek rozrządu był zdecydowanie za bardzo napięty. Zrobił jak trzeba i faktycznie potem już tego dźwięku nie było. Może i przypadek, może ta osłona rozrządu była gdzieś niedokręcona, on ją dokręcił jak trzeba potem i tyle. Tylko moje doświadczenia dotyczą 1.6 8V, który miałem w poprzedniej Megance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zrobiłem autem trochę kilometrów po mieście i cisza... Nie wiem czy nie mam mylnego wrażenia, ale wydaje mi się, że dźwięk pojawia się tylko przy pokonywaniu krótkich odcinków. Może ten pasek po iluś kilometrach nagrzewa się i staje bardziej elastyczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!