Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami


KartelihnO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem ze swoim "oczkiem w głowie", mianowicie chodzi o Megane z silnikiem 1.6 16v z 2000r, to bodajże silnik K4M, tak?

Usterka przedstawia się następująco:

Auto od razu po odpaleniu (nie zawsze, raz na 10 razy), traci obroty i silnik od razu gaśnie. Gdy auto odpali normalnie i utrzyma obroty, wskazówka obrotomierza delikatnie skacze (niezależnie czy silnik jest zimny, czy ciepły). Te "wahania obrotów" są odczuwalnie na całym aucie, nie ukrywam że jest to niepokojące i męczące. Dodam że w moim odczuciu auto wciąż ma moc i zbiera się jak dawniej.

Na pierwszy ogień wymieniłem świece, następnie podmieniałem cewki. Nie było żadnej zmiany/poprawy. W clipie wywaliło błąd czujnika temperatury kolektora oraz czujnika ciśnienia kolektora. Ku mojemu zaskoczeniu, czujnika ciśnienia kolektora w ogóle nie było w moim aucie, był jedynie zaślepiony "kanał/otwór" i wolna kostka. Nie zastanawiając się długo, zdobyłem ten czujnik, lecz po zamontowaniu i podłączeniu, auto odpala i za każdym razie gaśnie po odpaleniu. Z podpiętym czujnikiem nie utrzymuje obrotów.

Zwracam się do Was drodzy użytkownicy, być może ktoś miał taki problem i udało mu się z tym wygrać. Powoli ta usterka zaczyna mnie niepokoić, a przecież Nasze Megan'ki mają nieść przyjemność z jazdy, a nie frustracje.

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może silnik krokowy? Miałem podobną sytuacje w fiacie. Auto jeździło normalnie ale wolne obroty zawsze falowały. Na początku tylko troszkę ale z czasem różnica była spora bo wahała się od 800 do 1400 obrotów. Aż w końcu zaczęły się problemy z odpalaniem. Po wymianie krokowca wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie coś od roku. Wymieniałem juz praktycznie wszystko Nawet robiona głowica itp itd. Zamierzam jeszcze wymienić sondę niby na używkę ale może zaskoczy. Ta co jest teraz działa ale to jest francuz to tutaj nawet jak działa to nie działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei tylko po odpaleniu obroty spadają do zera i gaśnie. Raz spadną i zgaśnie, a raz spadną i się odbiją i po tym silnik chodzi OK. Jak zaraz po odpaleniu pomogę mu na sekundę gazem to jest OK. Poza tym nie ma żadnych problemów. Ładnie się zbiera, trzyma obroty no nic po prostu. Z tym odpalaniem od dwóch miesięcy tak jest, a pali od strzała dosłownie. Nie zawsze zgaśnie do tego po odpaleniu i nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, na zimnym problem nawet częściej występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawił się nowy problem, mianowicie po odpaleniu ledwo trzymal 500obr./min, trzeba było pomagać mu pedałem gazem by nie zgasł, ledwo się wkręcał na obroty (jakby nie pracował jeden cylinder). Cewki i świecie 100% ok. Poczekam do wymiany wyżej wspomnianych czujników. Jeśli nic nie da, przyjrzę się sondzie lambda. Dam znać czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to się z kolei zastanawiam nad czujnikiem podciśnienia. Szczególnie w Twoim wypadku może być on winowajcą falujących obrotów. U mnie w sumie tego efektu nie ma, ale kto tam wie... Da się go jakoś miernikiem sprawdzić czy nie ma takiej możliwości, ktoś wie? Bo nie wiem na jakiej zasadzie on działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Czujnik ciśnienia kolektora, czujnik położenia wału wymieniony. Problem występuje nadal, choć megi lepiej odpala oraz nie gaśnie, drgawki i wahania obrotów wciąż obecne. W clip'ie pozostał jedynie błąd klimy (nie istotne w tym wątku). W chwili obecnej podejrzewam sonde lambdę. Czy ktoś się orientuje jaki powinien być zakres wartości sond w clip'ie, podczas pracy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!