Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami


KartelihnO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem ze swoim "oczkiem w głowie", mianowicie chodzi o Megane z silnikiem 1.6 16v z 2000r, to bodajże silnik K4M, tak?

Usterka przedstawia się następująco:

Auto od razu po odpaleniu (nie zawsze, raz na 10 razy), traci obroty i silnik od razu gaśnie. Gdy auto odpali normalnie i utrzyma obroty, wskazówka obrotomierza delikatnie skacze (niezależnie czy silnik jest zimny, czy ciepły). Te "wahania obrotów" są odczuwalnie na całym aucie, nie ukrywam że jest to niepokojące i męczące. Dodam że w moim odczuciu auto wciąż ma moc i zbiera się jak dawniej.

Na pierwszy ogień wymieniłem świece, następnie podmieniałem cewki. Nie było żadnej zmiany/poprawy. W clipie wywaliło błąd czujnika temperatury kolektora oraz czujnika ciśnienia kolektora. Ku mojemu zaskoczeniu, czujnika ciśnienia kolektora w ogóle nie było w moim aucie, był jedynie zaślepiony "kanał/otwór" i wolna kostka. Nie zastanawiając się długo, zdobyłem ten czujnik, lecz po zamontowaniu i podłączeniu, auto odpala i za każdym razie gaśnie po odpaleniu. Z podpiętym czujnikiem nie utrzymuje obrotów.

Zwracam się do Was drodzy użytkownicy, być może ktoś miał taki problem i udało mu się z tym wygrać. Powoli ta usterka zaczyna mnie niepokoić, a przecież Nasze Megan'ki mają nieść przyjemność z jazdy, a nie frustracje.

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może silnik krokowy? Miałem podobną sytuacje w fiacie. Auto jeździło normalnie ale wolne obroty zawsze falowały. Na początku tylko troszkę ale z czasem różnica była spora bo wahała się od 800 do 1400 obrotów. Aż w końcu zaczęły się problemy z odpalaniem. Po wymianie krokowca wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie coś od roku. Wymieniałem juz praktycznie wszystko Nawet robiona głowica itp itd. Zamierzam jeszcze wymienić sondę niby na używkę ale może zaskoczy. Ta co jest teraz działa ale to jest francuz to tutaj nawet jak działa to nie działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei tylko po odpaleniu obroty spadają do zera i gaśnie. Raz spadną i zgaśnie, a raz spadną i się odbiją i po tym silnik chodzi OK. Jak zaraz po odpaleniu pomogę mu na sekundę gazem to jest OK. Poza tym nie ma żadnych problemów. Ładnie się zbiera, trzyma obroty no nic po prostu. Z tym odpalaniem od dwóch miesięcy tak jest, a pali od strzała dosłownie. Nie zawsze zgaśnie do tego po odpaleniu i nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły, na zimnym problem nawet częściej występuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawił się nowy problem, mianowicie po odpaleniu ledwo trzymal 500obr./min, trzeba było pomagać mu pedałem gazem by nie zgasł, ledwo się wkręcał na obroty (jakby nie pracował jeden cylinder). Cewki i świecie 100% ok. Poczekam do wymiany wyżej wspomnianych czujników. Jeśli nic nie da, przyjrzę się sondzie lambda. Dam znać czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to się z kolei zastanawiam nad czujnikiem podciśnienia. Szczególnie w Twoim wypadku może być on winowajcą falujących obrotów. U mnie w sumie tego efektu nie ma, ale kto tam wie... Da się go jakoś miernikiem sprawdzić czy nie ma takiej możliwości, ktoś wie? Bo nie wiem na jakiej zasadzie on działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Czujnik ciśnienia kolektora, czujnik położenia wału wymieniony. Problem występuje nadal, choć megi lepiej odpala oraz nie gaśnie, drgawki i wahania obrotów wciąż obecne. W clip'ie pozostał jedynie błąd klimy (nie istotne w tym wątku). W chwili obecnej podejrzewam sonde lambdę. Czy ktoś się orientuje jaki powinien być zakres wartości sond w clip'ie, podczas pracy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!