Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

Ja czujników z opon w Megane II po prostu się pozbyłem.

Dawały tyle fałszywych alarmów, że doprowadzało to do szewskiej pasji.

Wole sobie raz na 2 tygodnie sprawdzić ciśnienie w klasyczny sposób.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na zimę musze kupić felgi stalowe. Opony zimowe ma po poprzedniej reni.

Czy coś się stanie jak nie zamontuję tych czujników?

Na przyszłość nie chciałbym już jeździć do wulkanizatora co pół roku, tylko zmieniać sobie samemu całe koła z oponami z alu na stalówki i na odwrót.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał czerwoną ramkę na wyświetlaczu i komunikat plus brzęczek :lol: , do tego ikonka na desce.

U mnie nowa kalibracja czujników, na razie spokój, co ciekawe w pamięci był błąd wysokiego ciśnienia z tyłu, który był rano przy niższym ciśnieniu :?: , testujemy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno da się zrobić podmiankę bez komputera, ta nowa kalibracja "programuje" w centralce prawidłowe ciśnienia i potem odchyłki rzędu 0,2 - 0,3 bara są podstawą do alarmu, jak napompujesz te same ciśnienia to system się nie zorientuje.

Jak to do końca działa to nawet w ASO nie wiedzą :).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym momencie w menu powinna być informacja o ciśnieniu w oponach? Musi być włączony silnik, czy wystarczy sam zapłon? Szukałem w menu i nic nie znalazłem. Czyżby w takim razie auto (Megane Grandtour Life III PH III) nie miało czujników (pierwsza rejestracja czerwiec 2014)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się np. ze 2 km. i potem w czasie jazdy przeklikaj się w komputerku aż zobaczysz to wskazanie. Jeżeli masz czujniki to znajdziesz to w menu. W 2014 r. jeszcze nie było obowiązku posiadania tych czujników, ale moje auto w wersji Limited zakupione w sierpniu 2014 r. je miało. Czy były też w wersji Life w czerwcu 2014 to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z moich informacji, co będzie sprawdzone przez zimę, auta mające kartę hands free i oczywiście czujniki po 2014 roku (obowiązek wprowadzenia) będą działać na dwóch kompletach felg (8 czujników). Wystarcza pierwsze wpisanie ich do kompa (bądź i nie - różne opinie) i po paru kilometrach od założenia same się "wprogramują".

Zamienniki czujników można kupić już za 135 zł brutto sztuka.

Ja mam już złożony drugi komplet kół i jak przyjdzie zima to dam znać czy się wprogramowały. Jak nie, to mam gratis wizytę w ASO celem ich pierwszego wpisania.

System bez hands free pozwala tylko na jeden komplet czujników i każda zmiana kół to nowe programowanie. Przy hands free podobno antena do karty działa również z kołami. W przyszłości sprawdzę jeszcze, że podobno można koła zamienić miejscami i to system wykryje jak jest faktycznie.

Inna sprawa to bardzo duże różnice w odczycie ciśnienia od temperatury, może trzeba będzie pompowanie azotem sprawdzić. Teraz z rana jak jest zimno to potrafi wywalić informacje "sprawdź ciśnienie w kołach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać linka do tych zamienników?.

Odczyt mam teraz od 2.2 rano do 2.7 bara, napompowane jest 2.5 przód / 2.3 tył, alarmu brak.

System działa prawdopodobnie nie na stałe parametry, tylko przy jakich został aktywowany i tego pilnuje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał mi pokazało jak zeszło do 1,9. A tak mam 2,4 i 2,1 w temperaturze około 20 stopni.

Nie mam linka do czujników, bo kupowałem w ASO (Nawrot).

Zawsze w zimie używam aluminiowych felg. W tym aucie też mam dwa komplety alu felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!