Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie, powielane są bzdury.

Nie ma nawet w kompie miejsca na dodatkowe czujniki.

Zakładasz i jedziesz i same się programują. Tak jak te co się ma teraz, zawsze załączają się po przejechaniu pewnego kawałka, dokładnie w tym samym czasie odczytuje nowe czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj czujnik znowu wyświetlił info - skontroluj ciśnienie w oponach a na wyświetlaczu samochodzik pokazał, że brakuje w przedniej lewej. Włączyłem opcje w kompie i okazuje się, że lewa ma 2.3 a prawa 2.2 ale to w lewej niby brakuje. Szlag mnie zaraz trafi z tymi czujnikami! Badziew jakich mało. Na szczęście powoli uczę się ignorować te komunikaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze się upewnić czy brak czujników ciśnienia skutkuje tylko komunikatami na desce rozdzielczej (co można jeszcze jakoś znieść) czy również jakimiś sygnałami dźwiękowymi, a jeśli tak to czy pojedynczymi na początku (co również możnaby znieść) czy ciągłymi (co w zasadzie eliminuje jazdę bez czujników)? W poprzednich postach czytałem także, że przy braku czujników świeci się komunikat o serwisie, jak zatem rozróżnić czy ten komunikat dotyczy tylko braku czujników czy jakiejś poważnej awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj czujnik znowu wyświetlił info - skontroluj ciśnienie w oponach a na wyświetlaczu samochodzik pokazał, że brakuje w przedniej lewej. Włączyłem opcje w kompie i okazuje się, że lewa ma 2.3 a prawa 2.2 ale to w lewej niby brakuje. Szlag mnie zaraz trafi z tymi czujnikami! Badziew jakich mało. Na szczęście powoli uczę się ignorować te komunikaty.

Michu, ja miałem to samo. Latem i jesienią było ok, ale pierwsze przymrozki i wyskoczyło że ciśnienia jest za mało. Podpompowałem na orlenie, zgodnie ze wskazówkami na drzwiach i po dwóch tygodniach znowu to samo.

Podczas zmiany na zimówki, serwisant pompował tyle powietrza, ile miało być (jak wskazówka na drzwiach). I co? Komputer pokazuje 2,7 lub 2,4. Pokazuje więcej niż jest faktycznie napompowane. Czyżby rodzaj opony powodował aż takie różnice? Nie wiem, ale wiem że o kant doopy roztrząść te czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault bez sensu brnie w to bagno z czujnikami ciśnienia...

Konkurencja już dawno wyprzedziła renaulta , sprawdzanie ciśnienia w kole jest robione za pomocą układu ABS, bo koło z mniejszym ciśnieniem powietrza obraca się z inna prędkością niż pozostałe koła.

Proste i tanie , bo nie wymaga żadnych dodatkowych instalacji.

Wszystko ogarnia układ ABS, tylko trzeba to dobrze oprogramować.

Podejrzewam, że do wszystkich tych aut Renault, co maja ABS dało by się to doinstalować, tylko trzeba chcieć.

Rozwiązanie Renault jest kosztowniejsze, ale i bardziej dokładne. Kontrolowanie "ciśnienia" (jeśli tak można nazwać sposób sprawdzania prędkości obrotowej koła) w kole za pomocą czujników ABS jest mało dokładnne i alarmuje dopiero przy spadkach ciśnienia powyżej 0,5 bara. Ciśnienie niższe o 0,5 bara niż zalecane przez producenta może już powodować szybsze zużycie opony. Konkurencja ratowała się takim rozwiązaniem, bo UE dała termin na wprowadzenie systemu kontroli ciśnienia w oponach a to było najszybsze do zaadaptowania. Oczywiście nie musimy zmieniać czujników ciśnienia podczas wymiany opon i to jest na plus. Konkurencja raczej pozostaje w tyle niż wyprzeda Renault z takim niedokładnym systemem.

 

 

Nie, pisane było.

Nowe czujniki same się logują, bez komputera, zakładasz koła i wszystko.

 

Komplet nowych czujników musi być zapisany w komputerze samochodu. Nie ma szans aby nowe czujniki bez ingerencji użytkownika czy serwisu same się zalogowały w komputerze samochodu. Skąd komputer ma wiedzieć, który czujnik jest w jakim kole? Sytuacja gdy stajemy na światłach obok samochodu z czujnikami i nagle one logują się do naszego samochodu jeśli my akurat nie posiadamy aktualnie przypisanych czujników. W komputerach Renault posiadamy dwa miejsca na komplet 4 czujników zima/ lato. Po zmianie kół podłączamy się pod komputer i zmieniamy na drugi komplet i tak dwa razy w roku. W tym systemie jest to minus, jeśli ktoś nie ma CLIP-a oraz trzeba kupić drugi komplet czujników jeśli chcemy ich używać przez cały rok. Albo podczas zmiany opon czujniki są przenoszone do drugich opon. Dodatkowo co około 4-5 lat musimy kupić nowe czujniki, bo producent nie przewidział wymiany baterii. Oczywiście są sposoby chałupnicze na wymianę baterii.

 

Należy również pamiętać aby nie zmieniać kolejności montażu kół ponieważ w przypadku zamiany kół np. przód na tył, czujniki nie zmienią samodzielnie przypisania i w razie awarii będą błędnie pokazywać koło w którym jest ubytek ciśnienia. Procedura dodania nowych czujników wygląda następująco:


  •  
  • podłączamy CLIP-a
  • wchodzimy w procedurę kodowania nowych czujników
  • w kolejności wyznaczonych przez procedurę podchodzimy do każdego kolo i wzbudzaczem czujników aktywujemy je
  • Komputer po wzbudzeniu czujnika zapamiętuje jego kod
  • zapisujemy

 

Gdy mamy już dwa komplety czujników zapamiętanych w kompie to po zmianie kół tylko podłączamy CLIP-a i wybieramy odpowiedni komplet. Jeśli jednak zamienimy kola kolejnością, to programujemy je na nowo aby komputer wiedział gdzie jest które koło.

 

Jeśli ktoś nie ma wzbudzacza czujników (rzadki i drogi towar) to jest sposób, pompujemy koła powyżej 2,6 bara i wypuszczamy szybko z niego powietrze, wtedy czujnik wzbudza się i wysyła do komputera informacje o swojej obecności.

 

Dodano: 16 lis 2015 - 22:38

Dokładnie, powielane są bzdury.

Nie ma nawet w kompie miejsca na dodatkowe czujniki.

Zakładasz i jedziesz i same się programują. Tak jak te co się ma teraz, zawsze załączają się po przejechaniu pewnego kawałka, dokładnie w tym samym czasie odczytuje nowe czujniki.

 

A skąd komputer wie w którym kole jest jaki czujnik skoro same się programują?

 

Ja w moim komputerze mam zaprogramowane dwa komplety czujników. Jakieś czary czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe czujniki tak mają, nie wiem może coś zmienili ostatnimi czasy.

W każdym nadkolu jest odbiornik, jak mi składali koła to próbowali się połączyć z nowymi czujnikami, ale nie potrafili.

Gość chciał zakładać te gumki kolorowe, ale zwątpił.

Za miesiąc od tego sam sobie założyłem jak mi pasowało, kolejność jest bez znaczenia, patrzałem tylko na opony kierunkowe, wszystko. ;)

Za pierwszym razem zgłosiły się po kilku minutach, teraz po kilkuset metrach jest odczyt.

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zmiany na zimówki, serwisant pompował tyle powietrza, ile miało być (jak wskazówka na drzwiach). I co? Komputer pokazuje 2,7 lub 2,4.

Jak serwisantowi na łapy nie patrzysz to i tak napompuje ile sobie chce. Ja zawsze muszę potem sam poprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wywody teoretyczne to trochę nie na miejscu. Później będzie powielanie błędnych informacji.

 

W aktualnym systemie w najnowszych meganach (na pewno z Handsfree) nie ma znaczenia gdzie założone jest koło, wyłapuje samemu. Dodatkowo nie trzeba programować nowych czujników (nie ma w kompie takiej możliwości), jedynie ciśnienie w kole je aktywuje (jak są nowe - jednorazowo) i tyle. Wentylki bez żadnych gumek. Zatem informacja dla niektórych, bo nie wyłapali, są nowsze systemy niż te co macie w aucie i proszę to zaakceptować.

 

A jak ktoś się boi, że mu odczyta ciśnienie z innego auta to lepiej niech omija na drodze wszystkie renault i nissany, a już na pewno nie wolno stanąć obok na światłach. ;P

Dodatkowo niech składuje drugi komplet kół w innym mieście. Ja wole trzymać w garażu gdzie auto.

Edytowane przez lukas_wrocek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, ten system kontroli powietrza w kołach delikatnie mówiąc nie jest doskonały, a na pewno bardzo drogi w przypadku pojawienia się jakiś problemów.

Myślę, że sporo osób wolało by go nie mieć , niż mieć w swoim aucie.

Ja się cieszę, że moja megana jest wolna od tego pomysłu.

Chyba Renault musi jeszcze nad tym popracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wywody teoretyczne to trochę nie na miejscu. Później będzie powielanie błędnych informacji.

 

W aktualnym systemie w najnowszych meganach (na pewno z Handsfree) nie ma znaczenia gdzie założone jest koło, wyłapuje samemu. Dodatkowo nie trzeba programować nowych czujników (nie ma w kompie takiej możliwości), jedynie ciśnienie w kole je aktywuje (jak są nowe - jednorazowo) i tyle. Wentylki bez żadnych gumek. Zatem informacja dla niektórych, bo nie wyłapali, są nowsze systemy niż te co macie w aucie i proszę to zaakceptować.

 

A jak ktoś się boi, że mu odczyta ciśnienie z innego auta to lepiej niech omija na drodze wszystkie renault i nissany, a już na pewno nie wolno stanąć obok na światłach. ;P

Dodatkowo niech składuje drugi komplet kół w innym mieście. Ja wole trzymać w garażu gdzie auto.

Zaraz zaraz, to dlaczego w instrukcji wyraźnie jest napisane, że koło musi trafić w to samo miejsce a czujniki oznaczone są kolorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, to dlaczego w instrukcji wyraźnie jest napisane, że koło musi trafić w to samo miejsce a czujniki oznaczone są kolorem?

 

Też masz handsfree?

Będę w domu to zerknę w swoją instrukcję.

 

Niemniej, na moich czujnikach kolorów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wywody teoretyczne to trochę nie na miejscu. Później będzie powielanie błędnych informacji.

 

To nie są wywody teoretyczne a praktyka. W lagunie z 2011 roku tak mam. Do komputera mam wprowadzone dwa komplety czujników i system działa prawidłowo, alarmując gdy spadek ciśnienia jest większy niż 0.3 bara. Nie miałem jeszcze kontaktu z czunikami najnowszych modelach, ale z tego co mi wiadomo to jest tak samo, ale mogę się mylić. Technika idzie do przodu.

 

Dodano: 17 lis 2015 - 10:29

Też masz handsfree?

Będę w domu to zerknę w swoją instrukcję.

 

Niemniej, na moich czujnikach kolorów brak.

 

Kolory czujników to gumki na wentylach i tyle. Można zawsze te kolorowe gumki zdjąć i pozamieniać miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też masz handsfree?

Będę w domu to zerknę w swoją instrukcję.

 

Niemniej, na moich czujnikach kolorów brak.

Tak mam.

 

Dodano: 17 lis 2015 - 14:38

To nie są wywody teoretyczne a praktyka. W lagunie z 2011 roku tak mam. Do komputera mam wprowadzone dwa komplety czujników i system działa prawidłowo, alarmując gdy spadek ciśnienia jest większy niż 0.3 bara. Nie miałem jeszcze kontaktu z czunikami najnowszych modelach, ale z tego co mi wiadomo to jest tak samo, ale mogę się mylić. Technika idzie do przodu.

 

Dodano: 17 lis 2015 - 10:29

 

 

Kolory czujników to gumki na wentylach i tyle. Można zawsze te kolorowe gumki zdjąć i pozamieniać miejscami.

Ale trzeba Clipem to ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!