Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

harc2000

Megane III phII Czujniki ciśnienia w oponach

Recommended Posts

Koledzy,

W moim nowym Megane odkryłem, że UE uszczęśliwiła mnie czujnikami ciśnienia w oponach (TPMS). Wszystko fajnie, tylko że idzie zima i trzeba zimówki założyć. Co w takiej sytuacji?

Czy wulkanizatorzy radzą sobie już z przekładaniem czujników? Ile kasy biorą? Czy trzeba coś w komputerze resetować, inne cuda wyczyniać z poziomu komputera?

Jeżeli zdecydowałbym się na zakup drugiego kompletu felg, to czy można jeździć bez czujników (czy komputer nie wariuje)? Ile kosztuje dodatkowa para czujników? Jak się programuje komputer żeby dać mu znać że teraz jeździmy na zimówkach i mamy inne czujniki niż w letnich?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wulkanizator przełoży Tobie opony to czujnik znajdujący się w wentylu zostanie taki sam i nic nie musisz zmieniać. Jeśli natomiast zdecydujesz się na drugi komplet kół to masz dwie opcję:


  •  
  • kupujesz nowe (około 400,00 PLN za szt.), albo używane (około 150 do 200 PLN za szt.) czujniki i tam montujesz, tylko że po każdorazowej wymianie kół musisz podłączyć się pod kompa i programować zmianę czujników
  • Wyłączasz czujniki w samochodzie (za pomocą CLIP-a)

Edytowano przez Woytus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Komplet nowych czujników w ASO wraz z zakodowaniem to wydatek ok 900zł. Ostatnio kolega się dowiadywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo przełożyć z felgi na felgę. Albo jeździć bez - nic oprócz komunikatu nie pojawi się. Ja osobiście jeżdżę cały rok na alu felgach - więc problemów taki nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kodował 2 zestaw kół i czujników do Megana 3 ? wystarczy raz zakodować i spokój?

Właśnie spuściłem ciśnienie z "fabrycznego" 2,9 przód i 2,6 tył do 2,5..chyba kogoś pogięło, auto zaraz inaczej się prowadzi <_<

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W listopadzie zeszłego roku kupiłem w ASO dodatkowe czujniki (na zimówki) i zleciłem założenie oraz zaprogramowanie. Oddając auto powiedzieli, że nowe czujniki nie wymagały żadnego zakodowania itp. Wystarczyło przejechać z nimi kilkaset metrów, a "system" sam je zauważył i prawidłowo odczytywał ciśnienie. Nie wzięli też kasy za jakiekolwiek programowanie, a jedynie za przekładkę kół. Po sezonie zimowym sam zmieniałem koła na letnie i auto bez żadnych dodatkowych czynności znowu zaczęło czytać te pierwsze fabryczne czujniki.

 

Co do ciśnienia w oponach to u mnie było fabrycznie po 3,2 w każdej. Pomyślałem że jakiś uczeń popełnił czeski błąd :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, jak się te czujniki automatycznie "logują" to fajna sprawa.

Zakładałeś na stalówki czy alu?, na zime myśle o stalówkach 15, do tego dobre gumy 195/65.

W Intercarsie widze są te czujniki po 189 zł szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem na alu 15". Jeśli dobrze pamiętam to producent opisał je jako pasujące do stalówek 15" i alu 16", ale nie było problemu z zamontowaniem do mnie.

Numer części: 40 70 004 35 R

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoko do zimy się ogarnie temat <ok>

Czujniki robią alarm przy 2.2 bara sprawdzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne, skoro zalecane ciśnienie w niektórych wersjach to 2,0 na tylnej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwne faktycznie bo 2 bary są w tej tabelce na dzwiach, pewnie nie przewidywali tych czujników :), teraz będzie 2,5 bo przy 2,9 koła waliły na dziurach i trochę był wóz nerwowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle podaje instrukcja.

Nie wiem jak w 1,2 TCE, ale 2,0 dCi ma ciężki przód i dopiero jak jest 2,4-2,5 bara, auto normalnie się prowadzi.

Przy niższym ciśnieniu układ kierowniczy robi się jakiś taki gumowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak przy niższym ale przy 2,9 - 3 z przodu auto robi się nerwowe i wali kołami na dziurach.

Zrobiłem 2,5 wieczorem, rano było 2,3 i alarm wywaliło, teraz pokazuje 2,6 i jest ok.

Trzeba będzie chyba troche dołożyć, ale żeby to było takie czułe ? w sumie dobrze chyba, a może jest jakaś kalibracja :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja czujników z opon w Megane II po prostu się pozbyłem.

Dawały tyle fałszywych alarmów, że doprowadzało to do szewskiej pasji.

Wole sobie raz na 2 tygodnie sprawdzić ciśnienie w klasyczny sposób.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pobawie się tym troche zobaczymy, najwyżej się to wyłączy, w sumie fajny gadżet tylko trochu denerwujący ;)

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też na zimę musze kupić felgi stalowe. Opony zimowe ma po poprzedniej reni.

Czy coś się stanie jak nie zamontuję tych czujników?

Na przyszłość nie chciałbym już jeździć do wulkanizatora co pół roku, tylko zmieniać sobie samemu całe koła z oponami z alu na stalówki i na odwrót.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będziesz miał czerwoną ramkę na wyświetlaczu i komunikat plus brzęczek :lol: , do tego ikonka na desce.

U mnie nowa kalibracja czujników, na razie spokój, co ciekawe w pamięci był błąd wysokiego ciśnienia z tyłu, który był rano przy niższym ciśnieniu :?: , testujemy.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A można przełożyć te czujniki bez kalibracji?

Odkręcę, przykręce i po sprawie, czy trzeba na serwis jeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno da się zrobić podmiankę bez komputera, ta nowa kalibracja "programuje" w centralce prawidłowe ciśnienia i potem odchyłki rzędu 0,2 - 0,3 bara są podstawą do alarmu, jak napompujesz te same ciśnienia to system się nie zorientuje.

Jak to do końca działa to nawet w ASO nie wiedzą :).

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W którym momencie w menu powinna być informacja o ciśnieniu w oponach? Musi być włączony silnik, czy wystarczy sam zapłon? Szukałem w menu i nic nie znalazłem. Czyżby w takim razie auto (Megane Grandtour Life III PH III) nie miało czujników (pierwsza rejestracja czerwiec 2014)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli podczas jazdy (po jeździe?) powinno być dostępne w menu info o ciśnieniu? Chodzi mi o to, kiedy (i jak) konkretnie dostać się do informacji o ciśnieniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się np. ze 2 km. i potem w czasie jazdy przeklikaj się w komputerku aż zobaczysz to wskazanie. Jeżeli masz czujniki to znajdziesz to w menu. W 2014 r. jeszcze nie było obowiązku posiadania tych czujników, ale moje auto w wersji Limited zakupione w sierpniu 2014 r. je miało. Czy były też w wersji Life w czerwcu 2014 to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...