Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Walnięta pompa wody co robić ?


Rabcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

-------------------------------

Wczoraj miałem wymiane rozrządu i jak na złość coś się musiało zepsuć :cry: Problem tkwi w pompie wody... W momencie gdy silnik osiąga 3000obr Pompa zaczyna piszczeć !!! W serwisie powiedzili mi, że jest do wymiany.

-------------------------------

Jako, że rozrząd kupiłem w hurtowni, a nie w serwisie który mi go robił musiałbym zapłacić za ściągnięce pompy a następnie znowu zapłacić za montaż który kosztuje ( 200zł ) a Co jak kolejna pompa będzie walnięta ?

-------------------------------

Czy jest możliwość likwidacji w inny sposób niż poprzez wymiane pisku ?

-------------------------------

Czy mogę na takiej pompie jeździć ? Bo ogólnie serwisant stwierdził, że pompa jest Ok pozatym Piskiem

-------------------------------

-------------------------------

Pozdrawiam

 

Proszę nie nadużywać klawisza "Enter" :( - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaś słyszałem, że powinno się wymieniać rozrząd razem z pompą. Wtedy nie ma takiego problemu. Uszkodzenie pompy grozi niby tym samym co uszkodzenie paska rozrządu. Więc ja bym to wymienił na Twoim miejscu, bo nie masz pewności, ze ta pompa wytrzyma kolejne 60 tyś km. A szkoda auta, bo masz dość nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę na takiej pompie jeździć ? Bo ogólnie serwisant stwierdził, że pompa jest Ok pozatym Piskiem
na pewno nie jest ok,jezeli piszczy.Na starym pasku nie piszczala bo byl juz delikatnie rozciagniety,zalozyles nowy i juz wiesz,ze niedlugo padnie.Pompe wodna sie zawsze wymienia razem z rozrzadem (koszt pompy ok.70-100 zl).Mowienie w ASO,ze nie trzeba,ewentualnie jak cieknie to taki sam markieting jak wymiana oleju co 30000km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze nieco sprecyzować ponieważ źle napisałem :( Chodzi o to, że pompa również była wymieniana razem z rozrządem w tym samym dniu.

Co robić ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabcio, mój przedmówca ma świętą rację i nie musisz jej demontować hurtownia powinna ci dać nową część a wtedy oddasz im uszkodzoną. już komuś to pisałem takimi sprawami zajmuje się rzecznik praw konsumenta jest w każdym urzędzie powiatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniałem kilkukrotnie rozrządy w VW.

Renault nie dotykałem jeszcze chociaż tym jeżdżę na co dzień :P

Jeśli kupiłeś nową pompę zażądaj jej wymiany na nową, możesz także domagać się zwrotu kosztów związanych z robocizną za wymianę pompy.

Jeśli chodzi o pasek:

Powinieneś zakupić kompletny rozrząd tzn. nie tylko paski ale także wszelkie rolki napinaczy itd. Również zalecam wymianę paska akcesoriów (tzn. napęd alternatora, klimy itd.)

Po wymianie paska napinaczem reguluje się naciąg, także bajki kolegów o tym, że stary pasek się wyciągnął to bajka. Owszem nieco się wyciągnie ale to nie jest główna przyczyna wymiany paska rozrządu.

Jak wygląda pasek rozrządu - ma poprzeczne ząbki. Ząbki przenoszą moment obrotowy z kół zębatych rozrządu. Podczas pracy paska na ząbki działają siły tnące, chcące odciąć ząbek z powierzchni paska. Zwróć uwagę jak wygląda twój stary pasek. Weź go do ręki i przegnij na kilku ząbkach, zobaczysz, że niektóre z ząbków mogą być już nieco podcięte.

Pasek nie tyle się wydłuża, co właśnie grozi odcięciem ząbka lub zerwaniem paska. Cały pasek oczywiście pracuje, w miarę czasu parcieje guma.

Dlatego z wymianą dopiero co założonego paska będzie ciężko.

Po wymianie powinno się zmierzyć naciąg. Prawdopodobnie w twoim przypadku naciąg jest zbyt mocny. Jeśli jednak jest OK, to wina tkwi w łożysku pompy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!