Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] wymiana nagrzewnicy (megane i scenic


Rekomendowane odpowiedzi

A po co? Wystarczyło samego pdf-a zrobić on sam w sobie robi kompresję.

 

[ Dodano: 2010-01-08, 07:48 ]

salamander, jestem pod wrażeniem. :)

Przy okazji Twoje zdjęcia posłużyć mogą do wyjaśnienia jak się dostać do wielu elementów w kabinie i w komorze silnika. Bardzo dobra robota. :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czytam różne posty na temat wymiany nagrzewnicy i powiem szczerze, że mam problem z odniesieniem informacji na forum do konkretnego modelu autka.

Czy mógłby mi ktoś pomóc?

Mam Scenica I ph II z klimatronikiem. Który opis pasuje do tego modelu. Mój Pan z warsztatu powiedział, że jak trzeba rozbebeszać przód to on się tego nie podejmuje.

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ogóle nie leciało ciepłe powietrze... Można było przejechać 300km na odkręconym ogrzewaniu na full a i tak leciało całkiem zimne. Moja recepta wydaje mi się, że najprostsza:

 

A) Na sam początek trzeba odpowietrzyć układ na uruchomionym silniku (jest śrubka na dolnym wężu nagrzewnicy przy termostacie, którą należy wykręcić a po odpowietrzeniu wkręcić)

 

:) Jeżeli to nie pomogło to trzeba wykonać następujące czynności:

 

1) Wyciągnąć węże od nagrzewnicy z termostatu

2) Spuścić płyn z obiegu nagrzewnicy np. dmuchając w wąż

3) W górny wąż nagrzewnicy przez wysoki lejek nalać gorącej wody (wysoki lejek jest ważny, żeby było duże ciśnienie)

4) Wsypać odkamieniacza do czajników (koszt 3zł saszetka - najlepiej kupić 2)

5) Przepłukać gorącą wodą najlepiej z 2 razy

6) Odczekać chwilę (około 5min)

7) W górny wąż nagrzewnicy włożyć wąż ogrodowy i porządnie wypłukać dużym ciśnieniem

8) Uzupełnić wcześniej spuszczony płyn albo nalać nowy

9) Włożyć węże na ich miejsce w termostacie

10) Wszystko już jest zrobione - czas na kontrole. Powinno zadziałać!

 

U mnie teraz grzeje aż miło ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzieki koledzy. Pomyszkowałem po forum i teraz moja Megi... ehhh moge w niej nagi siedzieć i pot ocierać :mrgreen:

 

[ Dodano: 2010-11-21, 13:09 ]

było minęło... już nie grzeje - grzala przez 1 dzionek. Odpowietrzony układ i się nie zapowietrza, nagrzewnica odkamieniona. Ostatnia nadzieja przed wymianą nagrzewnicy to korek zbiorniczka wyrównawczego, Zamówiłem w serwisie za 38 zl ale co tam to nie majątek. Jutro się przekonam i dam znać moze komuś sie to przyda.

 

[ Dodano: 2010-11-21, 13:12 ]

:evil:

 

[ Dodano: 2010-11-22, 19:46 ]

SEPER!!!!! BINGO strzał w 10-tkę. Słuchajcie jak tylko zakręciłem koreczek bez odpowietrzania - grzeje jak cho***ra. Takie nic a 2 miechy się meczyłem. Myślę że mechanik mi go zamienił, bo jak go pokazałem w serwisie to mi powiedzieli ze to jest chyba korek od zbiorniczka hamulcowego jakiegoś auta. Jeśli więc komuś się przydadzą te rady bedę zadowolony i dumny..... i obym nie musiał tutaj już wiecej wchodzić z potrzeby a dla przyjemności :( :( :( :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Płukanie wodą pod ciśnieniem mogę potwierdzić jest dobrym pomysłem, dzisiaj zdjąłem węże idące do nagrzewnicy ( mam auto na gaz, zdjąłem węże z trójników w komorze silnika) w górny wąż włożyłem wąż ogrodowy i pod stopniowo zwiększanym ciśnieniem wypłukałem sporo brązowej cieczy, efekt ?? W samochodzie jest upał :)) Wcześniej wymieniłem termostat, poprzedni był trochę zardzewiały ze skruszałą uszczelką. Płukanie może nie każdemu przynieść pozytywny efekt. Wg. mnie warto spróbować, nie przesadzać z ciśnieniem wody, ja zwiększałem stopniowo. Na początku woda wybijała przez wąż którym wlewałem, ale po chwili z dolnego wybiła brązowa ciecz. Popłukałem jeszcze parę razy i zima mi nie straszna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie do tych którzy wymieniali lub czyścili nagrzewnicę. Czy na wolnych obrotach leciało zimne powietrze a powyżej 1500 letnie? u mnie są takie objawy, że właśnie na niskich obrotach powietrze leci zupełnie zimne, a na wysokich zaczyna lecieć ciepłe po kilku sekundach trzymania gazu. Pompę wody wymieniałem 20kkm temu więc to chyba nie to. Poprzedniej zimy nie miałem tego problemu. Termostat nowy i układ odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcindj, to samo miałem w Clio. Grzało aż miło, wymieniłem płyn chłodzący i zachowanie się zaczęło takie jak opisałeś. Nagrzewnica się nie mogła zabrudzić w ciągu 20 minut :) Odpowietrzyłem kilka razy i wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Strzał w 10-tkę???? heheheh du****a. Grzała Megi przez 1.5 miesiaca i przestała. W sobotę wymienilem nagrzewnicę. Fuj śmierdzi ale grzeje. Boję się zapeszyć po tych przejsciach. Koszt całości 230 zł. Czas 3 godz. (mechanik łebski człek). Tą starą rozwaliłem zeby zobaczyć jak wyglądała w środku - niemiłosierny syf. Kochani moi nie pierniczcie się z czyszczeniem nagrzewnicy. To nie ma sensu. Wymiana to koszt raczej niewielki a zadowolenie ogromne. Ja tak jak Wy wyczyniałem cuda i trwało to chyba ze 4 miesiące - szkoda nerw. :mrgreen: Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam <szukaj> Od paru dni mam panowie problem <ok> otóż bardzo słabe ogrzewanie a na postoju wogóle jego brak ! leci zimne powietrze <ok> Myślałem że to pompa wody słabą ma wydajność więc kupiłem sobie silniczek obiegu wody 12v od mercedesa w124 wpiełem go w przewód wodny wychodzący z termostatu do nagrzewnicy i pomogło w tym stopniu ze zamiast zimnego leci minimalnie letnie powietrze na postoju :mrgreen: co to może być bo już ręce opadają ! ogólnie z temp. silnika nie mam proglemu skazówka jest na srodku czasami podejdzie półcentymetra powyrzej tego środka ale zaraz bardzo szybko spada, a i dodam że mam nową pompe wody 150 zł tylko nie wiem czy może to być wina że gościu dał mi pompe wody do silnika 55 kW a ja posiadam silnik 66 kW ! ale powiedział mi że pompy są takie same ?

 

Aha dodam jeszcze że wąż zasilający nagrzewnice jest ciepły, powrotny letni, termostat nie wymieniany ale jeżeli puszcza na duży obieg i chłodzi silnik to musi być dobry ;p

 

[ Dodano: 2011-02-22, 18:53 ]

posłuchałem sie kolegi Antraw i poleciałem zobaczyć, korek od zbiorniczka był poluzowany dokręciłem go na maxa i powiem tak że leci dużo mocniej ciepłe powietrze na postoju, jestem zadowolony ale czy głupi korek ma aż takie duże znaczenie w obiegu wody ? Pompa nie wydaje że musi być obieg tzw. wymuszony przy zamkniętym układzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Wszystkich.

Doczytałem się w końcu coś dla mnie ważnego, ale chciałbym potwierdzenia, bo nie wiem, w co mam inwestować. Chodzi mi o grzanie się silnika a dokładnie o falowanie temperatury. Autko nagrzewa sie bardzo szybko, bo zaledwie 3.5 km i mam już 90stp. otwiera sie termostat i spada do 80 i tak faluje 2 razy na 1km. Mechanicy mówili, że to wina czujnika termostatu. Tutaj doczytałem się ze może to być wina nagrzewnicy. Fakt rewelacji nie ma leci letnie powietrze i mam zamiar zabrać się najpierw na płukanie i odkamienianie jak to nie pomoże to wymianę. Potwierdźcie mi czy to może być wina nagrzewnicy z tym falowaniem temp. Autko scenic 1.6e 1998

 

Napewno rozwiązanie napisze jak znajdę :P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mi już tak ciepły nawiew leci że dosłownie parzy :P a wszystkiemu byłą winna wydmuchana uszczelka pod głowicą, powietrze waliło do układu chłodzenia zapowietrzając mi nagrzewnice, powiem tak rewelacja :P jestem teraz bardzo szczęsliwy tylko szkoda że sie zima kończy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szylo a płynu Ci nie ubywało? Skoro ssał powierzę to gdzieś musiało ciec, tak mi się wydaje. Zacząłem się zastanawiać, dlaczego mi tak skacze ta temperatura i faktycznie jest możliwe, że to nagrzewnica. Wyczytałem, że w układ wchodzi 6L płynu a ja wlałem nie całe 5l, więc możliwe, że jest mniejszy obieg (zabita nagrzewnica) i auto szybciej się nagrzewa. W tygodniu mam zamiar zalać ją kretem i środkiem do mycia silników, dobrze przepłukać. Mam nadzieje, że to pomoże jak nie to czekam na słoneczko i rozbieram kokpit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wyczyścić nagrzewnice <ok> . Zakupiłem preparat do oczyszczania chłodnic firmy K2 (nie chcę reklamować firmy, ale napewno się przyda komuś). Odłączyłem przewody od silnika, które idą do nagrzewnicy i dobrze przepłukałem wężem ogrodowym. Wyleciało troszkę brązowej mazi, a później zalałem tym preparatem dolewając wrzątku. Po ok 20min. jeszcze raz przepłukałem wodą wydmuchałem i zalałem płynem. W aucie gorąco nie idzie wysiedzieć. A co do temperatury silnika rewelacja!! Nie ma już wahań tylko temperatura zatrzymuje się przy ok 85stp. i stoi!! :(

WNIOSEK!!

Wszyscy piszą o zaworze, aby go sprawdzić. Hmm z tego, co się naczytałem i przeglądałem schematy to nie ma zaworu na nagrzewnice. Jest ona częścią układu chłodzącego i wraz z silnikiem nagrzewa się. Regulacja ciepło - zimno jest tylko klapą (tak mi się wydaje), która puszcza powietrze przez nagrzewnice lub ją omija.

Dlaczego miałem takie wahania temperatury? W układnie było około 5L płynu z tego, co zauważyłem to do nagrzewnicy wchodzi około 1L wiec silnik nagrzewał tylko zaledwie może 1,5L, które znajdowały się w bloku i dlatego w przeciągu kilku km auto juz miało 90stp. i po otwarciu termostatu temp. spadała.

Teraz bajka!!

Mam nadzieje, że Ci, który będą mieli podobny problem z temp. silnika tak jak ja zaczną od przeczyszczenia nagrzewnicy.

Oczywiście wnioski to tylko moje przemyślenia.

 

Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!