Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] naprawa pompki spryskiwacza w MI phII


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

No rewelacja. Opis naprawy pierwsza klasa :mrgreen:

Godzina roboty i spryskiwacze śmigają jak nowe :-D

Proponuje zmienić sobie jeszcze same końcówki spryskiwaczy na tzw "mgłowe" na allegro można znaleźć ok 30zł za komplet świetna sprawa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zmienić sobie jeszcze same końcówki spryskiwaczy na tzw "mgłowe" na allegro można znaleźć ok 30zł za komplet świetna sprawa.

w aso citroena jest taniej o kilka zł :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Drodzy Koledzy i jak zauważyłem Koleżanki ^^

Chciałem zapytać tych którzy naprawiali i naprawili spryskiwacze, jak u Was wyglądało to ich "niedomaganie".

Bo u mnie to było tak,że pewnego dnia próbowałem zetrzeć szybę a tu nic ani kropelki, pomimo tego że pompkę słychać. Myślałem że może się płyn skończył, więc dolałem do pełna a tutaj dalej nic. Pompka chodzi na początku tak jakby bez obciążenia, a po chwili jakby z obciążeniem ale nic nie pompuje. Ani tył ani przód. Przewody wyglądają na drożne. Myślałem że może coś się przytkał zbiorniczek ale by go przetkać to bez demontażu błotnika się nie obejdzie.

Co w tej sytuacji radzicie?

Pozdrawiam

 

Dodano: 20 sie 2011 - 14:05

Witajcie ponownie!

Wielkie dzięki za super instrukcję.

Zrobiłem tak jak radzicie i pompka działa jak nowa ^^

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Mi siadła całkiem pompka więc postanowiłem ją rozebrać na części pierwsze :D("bez młota to nie robota" ; nowa już zamówiona).Po rozebraniu widok jest straszny.

Poniżej kilka fotek

http://imageshack.us/photo/my-images/88/dsc00731o.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/689/dsc00730uh.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się.

Mam scenica I phII. Problem napewno rozwiąże podana instrukcja, problem tylko z wyciągnieciem pompki.

Nadkole zdjąłem, koło odkręciłem, problem tylko pozostaje z wyciągnięciem pompki ze zbiorniczka.

pompka jest jakby "schowana" w zbiorniczku i bardzo blisko błotnika. Nie mam zamiaru odkręcać błotnika, bo nie wiem gdzie znajdują się wszytkie śruby od błotnika.

Podobno można ten zbiornik odkręcić i dopiero wtedy pompkę wyciągnąć. CZy ktoś robił coś takiego i odkręcał zbiornik lub błotnik w scenicu??

pozdro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Widzę koledzy, że problem ten sam co w peugeocie 307 :-). Też to przerabiałem. Pytanie tylko czy powinno się obcinać gumki całkowicie? Ja akurat w swoim lekko spilnikowałem. Dlaczego? Ten tłoczek wg. mnie ma 2 funkcje. Pierwsza to zapowbiega cofaniu się płynu z rurek, a więc nie trzeba czekać aż płyn poleci, ale leci natychmiastowo. Druga to spryskując przód tłoczek siłą przepływu przytyka krócieć od tylnego spryskiwacza. Dopatrzył by się i trzeciego, redukuje ciśnienie płynu. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dziś zabrałem się za naprawę swoich spryskiwaczy zgodnie z trutorialem a tu zonk <piwko>

Otóż po wyjęciu pompki i rozebraniu jej dolnej części nie było żadnej tulejki z gumą (tą którą się przycina) tylko jakiś gumowy krążek i... nie naprawiłem.

Problem polega na tym że bardzo dobre ciśnienie leci na tył a z przodu słabiutko. Testy w misce to potwierdziły (czyli ewentualne zapchane przewody odpadają). By upewnić się czy ten krążek spełnia swoje zadanie, dolną część założyłem odwrotnie (króćcami do dołu) i było tak samo. Wniosek - dolna część jest sprawna tylko chyba pompka na jedną stronę daje większe ciśnienie a na drugą mniejsze.

Czy ktoś z Was się spotkał z tym?

 

PS Nawet pomyślałem by kosztem tyłu poprawić przód ale zamieniając wężyki miejscami chcąc sikać z przodu sikało z tyłu a działały przednie wycieraczki a chcąc sikać z tyłu to sikało z przodu a działała tylna wycieraczka. A może ktoś wie jak to podmienić by ten lepszy strumień był na przód??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj zrobiłem to w swoim Scenicu. Najlepiej mieć "oczy" na palcach.Strasznie ciasno pomiędzy błotnikiem , a zbiornikiem, ale można ją wymontować.Konieczne było wymontowanie kierunkowskazu bocznego, aby chociaż cokolwiek widzieć. Po naprawie tłoczka działa jak nowa na tył i przód. Mam tylko jedną podpowiedź. Jak już zabieracie się za naprawę pompki, to rozważcie też od razu wymianę wężyków gumowych ( krótki odcinek na tył - łączy się z wężykiem pcv)i dłuższego odcinka , który przy lewym zawiasie idzie do pokrywy silnika. Te wężyki , u mnie, po 10 latach też były nadwątlone płynem ( jakby spuchnięte). Koszt niewielki,a jest pewność przepływu.Pozdrawiam i dziękuję za instrukcję. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamień wężyki i przewody przy pompce

Wężyki zamieniłem ale bez przewodów bo trzeba by w nie zaingerować, tzn uciąć. A nie chciałem tego ucinać i mostkować bez upewnienia się że to bezpieczne i nie zakończy się to zwarciem lub innymi szkodami w układzie elektrycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!