Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z rozruchem, mało prądu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam problem tego typu że nie moge odpalić auta. Tzn kiedy naładuje akumulator to odpala od kopa ale po dwóch godzinach postoju już go nie odpale. Najgorsze jest to że na postoju nie mam poboru prądu tzn jest na poziomie 0.01-0.02 ampera. Wygląda to tak jakby cały prąd uciekał gdzieś podczas rozruchu. Możliwe jest żeby rozrusznik dawał taki opór że momentalnie napięcie spada że rozładowuje cały akumulator? Dodam że ładowanie jest przy włączonym silniku 14.1-14.5V. Akumulator ma niecały rok (44Ah 360A). Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma niecały rok (44Ah 360A).

A jakiej firmy kolega kupił akumulator, bo może się kazać, że bubla kolega kupił lub stan magazynowy leżący ileś lat na półce.

Jeżeli po naładowaniu odpala a po 2 godzinach już nie, to sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora po tym czasie. A jakiego koloru jest elektrolit w celach? Jeżeli brunatny to niestety akumulator wyzionął ducha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie jest z najwyższej półki ale to jest kolejny. Zmierzyłem miernikiem cęgowym prąd na wyjściu alternatora na jałowym biegu i było około 2 amper. Czy to oby nie za mało skoro to jest 75 amperowy alternator??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przed próbą odpalenia auta po 8 h postoju zmierzyłem napięcie na aku i było 12,7V a i tak nie odpalił

Najważniejsze jest napięcie, nie przed odpalaniem, ale w trakcie odpalania. Jeżeli napięcie spadnie poniżej 10V to nie ma bata aby auto odpaliło. Mówię, to z własnego doświadczenia. Miałem taki przypadek samochód odpalał przy -25st. C, dwa dni później przyszła odwilż i przy temperaturze ok 0st. C już nie odpalił. Akumulator miał 2,5 roku. I okazało się że padłą cela w akumulatorze. Jak był naładowany, przyniesiony prosto z domu, to auto paliło od strzała, jak postało auto to już była loteria, najczęściej nie odpalał. Zrób prosty test. Włóż naładowany akumulator (ten swój do auta). Odpal silnik. Jak odpali, to wyłącz silnik i zostaw auto z włączonymi światłami na 10 minut. Po tym czasie spróbuj odpalić auto. Jeżeli odpali to trzeba szukać dalej, jeżeli nie, to masz winowajcę akumulator. Taki test poradził mi śp. znajomy elektryk samochodowy. I to się sprawdziło w moim przypadku. Sprawdź u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem w samochodzie. Napięcie przed rozruchem było 12,3V ale nie ładowałem go wcześniej. Podczas rozruchu napięcie spadło do 7-8V przez ułamek sekundy ale odpalił. Zgasiłem go i po 5 min już drugi raz nie odpalił. Ładuje teraz aku. Jak sprawdzić czy wszystkie cele są sprawne?? Gdzieś czytałem że natężenie powinno być mniej niż 10A na jałowym więc chyba te 2 Ampery to nie za mało?

Edytowane przez toffic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie masz co szukać, tylko trzeba zareklamować akumulator, ale wątpię aby reklamacja było pozytywnie rozpatrzona.

 

A jakiego koloru jest elektrolit w celach?

Jeszcze na to moje pytanie nie otrzymałem odpowiedzi. Jeżeli spłynęła masa czynna z płyt, to kolor elektrolitu podczas ładowania będzie brązowy/brunatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz po akumulatorze, bo gazować powinien dopiero pod koniec ładowania (po jakiś 8-10 godzinach, czyli jak masz 44Ah to ładujesz prądem 4,4A). I według mnie akumulator jest złomem. Możesz jeszcze sprawdzić gęstość elektrolitu. Ewentualnie zobaczyć w punkcie sprzedaży jak akumulator zachowuje się pod obciążeniem specjalnym miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem. Ogólnie to jest auto ojca. Pożyczyłem bo mój się popsuł. Polecę mu żeby kupił aku z wyższej półki. Mam nadzieje że uda mu się zareklamować ten bo minął nie cały rok od kupna.temat raczej można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecę mu żeby kupił aku z wyższej półki

Nie ma co się rzucać na jakiś bardzo drogi akumulator. Np Centra futura pada przeważnie kilka miesięcy po gwarancji. Poczytaj tym na forum np. w tym wątku albo tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!