Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie

Jestem świeżo po zakupie Meganki III z 2011 roku. Ponieważ zakup kosztował mnie niesamowicie wiele nerwów, dalej zwracam uwagę na najmniejsze dźwięki, szpary, buczenia wydobywające się z karoserii i silnika. Mimo to, że sprawdziłem auto u zaufanego mechanika, który stwierdził, że nie ma się do czego przyczepić.. A teraz do sedna. Po zakupie i przeczytaniu kilku porad z netu wziąłem się sam za oględziny auta. Włos mi się zjeżył na głowie, ponieważ po sprawdzeniu roczników szyb okazało się, że boczne od strony kierowcy są odpowiednio firmy Armourplate (nie wiem jaki rocznik) i owszem Renault ale z 3 pod numeracją. Mechanik daje głowę, że auto na pewno nie jest po dzwonie a ja znowu spać nie mogę.. I tu pytanie czy mam się czym martwić? Jechać do kolejnego mechanika?

 

Dodano: 17 lis 2014 - 08:22

Zapomniałem napisać, reszta szyb włącznie z przednią jest z rocznika 2011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się martwić, bo auta nie widziałem.

Ale wszystkie szyby muszą mieć logo Renault, być zbliżonej daty. Zdarzają się wyjątki, sam oglądałem w salonie i auto miało szyby różniące się datą produkcji. Szyby dostarcza Saint Gobain.

Sprawdziłeś w ASO co mogło się dziać z autem? Pewności nigdy i tak nie ma, ale warto to zrobić.

Jedna boczna to może być włamanie ale dwie dają do myślenia. A mechanik nie zwrócił uwagi na to?

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO nie sprawdzałem ale teraz mam mocne postanowienie podjechać. Auto było badane pod kątem blacharki również i żaden element nie był malowany. Oglądałem śruby, mocowania, progi itd i też się nie ma do czego przyczepić. Znalazłem, że Armourplate to marka firmy Pillkington

 

Dodano: 17 lis 2014 - 08:45

Mechanik nie zwrócił mi uwagi na szyby, ponieważ mechanicznie auto jest bez zarzutu więc myślę, że przez to pominął ten fakt. Blacharz, który oglądał blacharkę (nie robił tego mechanik) również nie stwierdził żadnych ale.. Już normalnie zacząłem myśleć, że jakąś zmowę może mają ze sprzedawcą... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne rzeczy się dzieją z autami. Może to nic poważnego.

W moim aucie, nie w Renault, ale szybę wybili podczas przeglądu w ASO.

Kiedyś, kiedyś kupując nowe auto wybili szybę podczas znakowania. Wnerw był, bo nawet nie prosiłem o znakowanie a auto miałem już zarejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Teraz to już w ogóle mam problem. Otóż na tej nieoryginalnej bocznej szybie Armourplate jest oznaczenie homologacji E11 a taka homologacja wyszła dla Wielkiej Brytanii... Idę posprawdzać oznaczenia na kloszach lamp, bo się zaraz okaże, że kupiłem anglika po przekładce z podrobionymi papierami

 

Dodano: 17 lis 2014 - 09:56

Reszta szyb ma oznaczenia E1, E6 i E9 czyli homologacja odpowiednio na Niemcy,Belgię i Hiszpanię. Pomieszanie z poplątaniem. Ale sprawdzałem dla przykładu u kolego w skodzie kupione w polskim salonie i ma homologację szyb na Belgię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, jednak o ASO Renault we Wrocławiu panują bardzo niefajne opinie. Dość powiedzieć, że uprzednio oglądany samochód chciał mi dosłownie wcisnąć gość, który pracował we Wrocławiu w Renault 10 lat. A co pan będzie i tu sprawdzał, mówię że jest dobrze itd. Mechanik u którego byłem jest sprawdzony pod kątem rzetelności i obiektywności, generalnie warsztat prowadzą byli rajdowcy i mają opinie bardzo wyczulonych na wszelkiego typu krętaczy

 

Dodano: 17 lis 2014 - 10:42

Sam sobie zaprzeczam w tej chwili bo przecież sam piszę, że goście są ok i na pewno nie kręcili przy sprawdzaniu auta ale... No właśnie, jestem już tak wyczulony, że chyba nawet zakup w salonie by mnie nie uspokoił do końca. W końcu ogląda się TVN Turbo..:)

 

Dodano: 17 lis 2014 - 10:51

A tak na poważnie moja ostrożność bierze się stąd, że kilka lat temu kupowałem Opla Vectre GTS w automacie, byłem w ASO, zapłaciłem 700 zł za pełny przegląd i wszystko niby było ok.. Tyle, że po pół roku padła automatyczna skrzynia biegów, naprawa kosztowała mnie majątek a usterka powstała przez nieuwagę panów w ASO, ponieważ nie zauważyli nieszczelności w chłodnicy, nie zwrócili uwagi nawet wtedy, gdy podjeżdżałem jeszcze później kilkukrotnie (przed usterką), że non stop pali mi się kontrolka płynu chłodniczego. Wszystko ok mówili, widocznie ten typ tak ma. Niestety ten akurat model ma tak, że chłodnica główna jest połączona bezpośrednio z układem chłodzącym skrzyni biegów. Ponieważ na styku obu układów powstała nieszczelność woda z chłodnicy głównej mieszała się z chłodziwem układu skrzyni biegów i tak sobie cyrkulowała w tę i z powrotem aż popaliła układy w środku.. Dodam jeszcze, że naprawa skrzyni kosztowała mnie w sumie prawie 7 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!