Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne piski z tyłu przy hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie poraz kolejny.

Dziś na parkingu przy otwartych drzwiach usłyszałem takie odgłosy: przy naciskaniu na pedał hamulca, z tyłu auta (koła?) po każdorazowym naciśnięciu pedału dobywa się taki dość głośny składający się z dwóch tonów pisk (takie i-i). Nie jest to długi pisk, tylko takie krótkie i-i.

Na parkingu gdy naciskam i puszczam kilka razy pod rząd pedał hamulca, to przy 1-2 naciśnięciach słychać ten pisk, po 3-cim i kolejnym naciskaniu nie słychać- jak odczekam chwilę i zacznę znów naciskać pedał hamulca to znów analogicznie ta sama sytuacja- po 1-2 naciśnięciach każdorazowo słychać pisk, przy kolejnych pod rząd- nie słychać.

Dodam, że przy zaciągniętym hamulcu ręcznym i naciskaniu pedału- wóczas pisków nie słychać. Przy wolnej jeździe hamując również słychać pisk, domyślam się, że przy szybkiej także, z tym, że zagłusza silnik.

Tył hamulców z pewnością przez te 14 lat nie był robiony, więc pewnie coś z bębnami, szczękami. Czy takie krótkie piski mogą wskazywać na jakaś konkretną rzecz? Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności by mnie mechanik nie naciągnął na niepotrzebne wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 14 lat hamulce nie robione to pewnie na szczękach okładziny już minimalne i regulator wyciągnięty na maksa to może wydawać dziwne dźwięki. Tam jest trochę sprężynek też. Na zaciągniętym ręcznym nie piszczy bo hamulec zaciśnięty to pedałem niewiele tam zmieniasz. Powiem Ci, że sam latem robiłem hamulce tylne i myślałem, że będzie do wymiany wszystko. Auto z 97 roku, wszystko tam oryginalne było, pewnie fabryczne. Okazało się, że bębny i cały mechanizm w doskonałym stanie. Mechanik tylko lekko przetoczył niewielki rant na bębnie, założył nowe szczęki i po robocie. U mnie w końcowej fazie życia szczęk też wydobywały się dziwne dźwięki z bębnów podczas naciskania pedału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dodam, że piszczy w momencie puszczania pedału hamulca ale przy rozgrzanych hamulcach gdy trochę przejadę autem. Na zimnym nie piszczy.

Ale faktycznie trzeba będzie naocznie to zobaczyć, ale to chyba dopiero na wiosnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze i piszesz a nawet tam nie zerknąłeś.

Jak nie zdejmiesz i nie zobaczysz to nie będziesz wiedział.

Trzeba zaglądnąć, rozebrać, przeczyścić, wymienić co zużyte i poskładać.

Warto też pomyśleć o wymianie płynu i dobrym odpowietrzeniu.

Oczywiście obserwować czy pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo nie trzeba było czekać. Jechałem dziś do rodziny na święta coś chrupnęło, hamulce się zblokowały tylne, ręczny dźwignia luźno chodzi i ledwo działa, prawdopodobnie coś ze szczękami. Jakoś dojechałem do mechanika w okolicy i czeka auto do soboty żeby zobaczył co i jak. To już druga awaria w tym miesiącu, poprzednio immobilizer. Jakieś fatum chyba. Dobrze że się nic nie stało bo z dzieciakami jechałem.

 

Dodano: 27 gru 2014 - 17:47

Dzisiaj autko zostało odebrane.

Okazało się, że w lewym kole odpadła okładzina od szczęki, w prawym kole jeszcze w miarę okładziny były ok (swoją drogą dziwne takie nierównomierne zużycie).

Oczywiście szczęki w obydwu kołach zostały wymienione (jakieś niedrogie holenderskiej marki ABS)+ dodatkowo zostały zlikwidowane ranty powstałe na bębnach. Reszta tylnego układu hamulcowego była sprawna.

Dwie sprawy mnie zastanawiają:

1. czy szczęki były od nowości wymieniane. Dostałem stare zużyte szczęki- marka Bosch- jakiej marki montowali w fabryce?

2. Hamulec ręczny tak wyregulowali, że podnosi się dźwignia nie więcej niż na parę cm... bardzo szybko łapie, a dźwignia dość ciężko chodzi- czy to prawidłowe po regulacji?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!