Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II - wymiana sworznia wahacza czy ca


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem juz po wymianie sworznia,16€ i 20 minut roboty mechanika.Nie trzeba bylo wyciagac wachacza,zrobione wszystko na podnosniku.Dobry mechanik,pieniek i specjalne narzedzia.Wsumie zabawa :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W oryginalny wahacz wprasowany jest sworzeń TRW. Po ocenie stanu wahacza zdecydowałem wymienić cały wahacz. Wymiana samego sworznia jest zasadna w przypadku kiedy pozostałe elementy wahacza są zdatne do eksploatacji. Pozdrawiam!

 

[ Dodano: 2008-05-17, 22:17 ]

Wrzucam kilka fotek z wymiany wahacza. Ogólnie, poszło gładko. Ważne - po odłączeniu sworznia uwaga na półoś, nie może wyjść ze skrzyni. Jakby co to pytać. Pozdrawiam, Zbych!

post-237-1208101438_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzewam kotleta.

Muszę zmienić sworzeń wahacza, ale już nie wiem czy musze kupić o średnicy 16 czy 18 mm da się to sprawdzić bez zdejmowania wahacza? Sworzeń chcę kupić przez internet. Meganka z 2003r. 1.5dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Wymieniałem niedawno w ASO oba. Sworzeń kupiłem za 40 PLN/szt ale za robociznę policzyli mi łącznie 270 PLN.

Oczywiście gadka, że muszą zdjąć wahacz a to wymaga ble... ble... i dlatego tak drogo

Sprawdziłem i nikt wahacza nie ruszał więc wymiana na samochodzie, a sam już wiem, że tak bez problemu się da.

Pytałem w okolicznym warsztacie to chcą 60 ( ale netto )za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

przy demontazu wachacza nie ma duzo roboty , trzeba jedynie miec klucz 18 , 13 , 16 , i najlepiej ich plaskie odpowiedniki , duzy mlotek i to wlasciwie wszystko.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Następny :mrgreen:

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę temat. Przymierzałem się do wymiany sworznia (na szarpaku ujawnił się niewielki luz). Zaprzyjaźniony mechanik (kuzyn) zdjął koło i... zaniemówił. Na pierwszy rzut oka stwierdził, że belka do zdjęcia wahacz na zewnątrz, itd... Ale z tego co widzę tutaj na forum, to da się wymienić bez wyciągania wahacza. Drodzy koledzy bądźcie moimi przewodnikami. Jakieś magiczne ściągacze są potrzebne czy "cuś". A czego użyć do wciśnięcia nowej sztuki? Mam juz kupiony sworzeń TRW, pozostaje sprawić, by trafił do auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu sam wymieniałem sworznie. Oczywiście bez demontażu wahacza. Oryginalne trw wytrzymały ponad 7 lat. Założylem również trw. Wymiana jednego zajmuje ok. godziny. Wystarczy zdjąć koło, rozłączyć końcówkę drążka kierowniczego i łącznik stabilizarora. No i oczywiście wybić sworzeń wachacza z zwrotnicy. Próbowałem najpierw zrobić to za pomocą ściągacza ale mój ściągacz nie za bardzo chciał współpracować. Bardzo pomocny okazał się duży młotek i odpowiednie tulejki np. ze starych łożysk i rurka o odpowiedniej średnicy. Zwrotnicę odsuń na bok i będziesz miał dobre doście do sworznia. Pod wahacz podstawiłem rurę o średnicy deko większej od spodu sworznia i z góry potraktowałem go porządnie młotkiem tak że wyskoczył z wahacza. Montaż - po wstępnym umocowaniu sworznia w wahaczu podłożyłem pod sworzeń rurkę o średnicy jak dół sworznia i z góry nabijałem waczacz ale już bardziej delikatnie uważając by sworzeń się nie przekosił. Sworzeń należy wbić maksymalnie głęboka by zmieścił się dołączony do zestawu pierścień segera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!