Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło zapadło się.


pc131

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Żona miała dziś wracać z Gdyni do Warszawy Scenikiem II. Auto stoi w tej chwili w Feuvert w Gdyni, zapadło się sprzęgło. Wcześniej komunikat "BRAKING FAULT" oraz "STOP", czasem sprzęgło nie do końca odbijało, poprawiałem nogą, czasem szarpnęło i zgasło jak zapomniałem "odciągnąć" sprzęgła. Podczas gdy mechanik FEUVERT odpalał samochód pod warsztatem, wcisnął sprzęgło i wpadło ono wtedy w podłogę. Jednocześnie pod samochodem wylał się płyn i żona znalazła "kawałek gumowy części ok 2cm. Podejrzewam uszczelkę 1 lub 2

 

post-39251-0-99288500-1418140945_thumb.jpg

 

Czy możliwe, że wysprzęglik jest dobry tylko uszkodziła się uszczelka i wylał się płyn hamulcowy? Czy jednak objawy nieodbijającego sprzęgła i komunikatów "BRAKING FAULT" to objaw zepsutego wysprzęglika?

Pozdrawiam

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie widać wycieku z czegoś w rodzaju małej puszki umieszczonej na przewodzie wychodzącym z przegrody grodziowej i zasilającym wysprzęglik to niestety padł wysprzęglik. Tylko, że jak padanie wysprzęglik to żadna uszczelka nie wypadnie pod samochód. Obejrzyj dokładnie przewód zasilający wysprzęglik. Możesz dolać płynu hamulcowego i spróbować kilka razy nacisnąć na sprzęgło, będzie łatwiej zlokalizować wyciek.

Komunikat "braking fault" dotyczy niskiego poziomu płynu hamulcowego spowodowanego w tym przypadku nieszczelnością w układzie sprzęgła. Wyciek z wysprzęglika poznasz po tym, że na połączeniu komory sprzęgła i silnika wypływa płyn hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co "wypadło" pod samochodem po tym jak wylał się płyn hamulcowy:

post-39251-0-25322500-1418163925_thumb.jpg post-39251-0-53681200-1418163931_thumb.jpg

Oznaczenie: 09TR414022

Obawiam się, że to uszczelka z przewodu pomiędzy pedałem sprzęgła a skrzynią biegów(wysprzęglik) - z tego przewodu na rysunku przedstawionego w pierwszym poście pomiędzy punktami 1 i 2. Zastanawiam się, czy powodem nieodbijania sprzęgła i był "bardziej" wysprzęglik czy ten kawałek gumy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że to uszczelka z przewodu pomiędzy pedałem sprzęgła a skrzynią biegów(wysprzęglik)

To byłby raczej powód do radości a nie do obawy. Łatwiej wymienić sam przewód niż wysprzęglik, odpada wyciąganie skrzyni biegów.

Powodem nieodbijania pedału sprzęgła jest brak płynu hamulcowego w układzie sterowania sprzęgłem i nie ma znaczenia czy wyciekł przez nieszczelny przewód czy uszkodzony wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!