Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

ten element nie jest przyczyną awarii którą opisujesz więc go włóż z powrotem na swoje miejsce podpowiadam że problemu należy szukać w przekaźnikach lub dołączyć dodatkowe zasilanie np. z zapalniczki do kostki w panelu rozdzielczym nawiewów w kostce są dwa żółte przewody do nich dołącz dodatkowe zasilanie... i działa (należy zwiększyć wtedy bezpiecznik zapalniczki z 20A na 30A)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam

Mam Scenica 2.0 16V .Cz może wie ktoś gdzie znajduje się w nim opornik dmuchawy i jak się tam dostać?

który rok tego scenika ale wszystki maja pod konsola z prawej strony najlepszy dostep jest w starym jezeli to rx 4 to sciągnij góre kosoli wyciągnij rure nawiewu do prawej kratki i bedziesz widział termik (nazwa potoczna) bedzie przykrecony jedna sruka na klucz 6 wyjmujesz to ustrojstwo i widzisz bezpiecznik termiczny pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

macko, Poczytaj te tematy:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2751

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=355

Polecam także zapoznać się z działaniem tego:

http://megane.com.pl/search.php Przyda się jeszcze wielokrotnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli coś wiesz kolego, to powiedz, bo linki które podałeś niewiele wyjaśniają i dotyczą meganek a nie sceników. Ja też nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie gdzie jest ten moduł z dwoma tranzystorami w moim scenicu 1.9 dci 2001, choć przeczytałem te tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yarekinga, przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem post kol. macko. Zadał On pytanie:

. czy ktoś wie co może byc przyczyną ze dmuchawa chodzi tylko na szóstym biegu......

Podane linki właśnie to wyjaśniają. Ty postawiłeś pytanie inne:

...nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie gdzie jest ten moduł z dwoma tranzystorami...
Nie miej więc pretensji że moja odpowiedź i wskazania tematów, nie pasują do Twojego pytania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Od kilku dni mam problem z nadmuchem. Wiem że jak działa tylko na najwyższym biegu to znaczy że popsuła się opornica. U mnie na najwyższym biegu działa zawsze, jednak na niższych tylko czasem. Po prostu włączę np na 3 bieg i nic ale podczas jazdy potrafi załapać i działa. Wydaje mi się że coś gdzieś nie łączy. Tylko co i gdzie? Gdzie jest ta opornica? Spróbował bym przeczyścić kostki.

[Ziolo kolego z racji że temat był kilkakrotnie wałkowany powinieneś dopisać się do już istniejącego tematu, po drugie jeśli masz klimatyzację to nie masz opornicy, a twoje problemy wynikają z zanieczyszczenia kostki taka gruba kwadratowa na pewno ją znajdziesz w podszybiu, ze względu na twój staż <ok> ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Nie znam sie na tym za bardzo ale chodzi o kawalek metalu ze spiralka w srodku - wieczorem podesle zdjecie. Dmuchawa chodzi mi tylko awaryjnie wskutek czego ucieka mi czynnik z klimatyzacji (za duze cisnienie) - tak przynajmniej powiedzieli mi w serwisie.

 

[ Dodano: 2007-02-07, 21:04 ]

Podsylam zdjecia. Ktora czesc mam wymienic i jakie jest tego dokladne oznaczenie. Z gory dziekuje za pomoc.

 

Sorki za odgrzanie starego tematu ale wg. mnie temat nie został wyczerpany. @piastun pisząc o tym że "dmuchawa chodzi tylko awaryjnie" miał na myśli wentylator chłodnicy zapewne, awaryjnie tzn. tylko II bieg i załączanie co jakiś czas na jakiś czas. Czy ten element ma na to jakiś wpływ? Bo z opisu działania wynika, że raczej nie. U mnie właśnie "brak" I biegu. Na razie wyeliminowałem przekaźnik (jest sprawny). Dalej jest rezystancja małej prękości wentylatora (str. 289 WKŁ, element nr 15). Jak i gdzie znaleźć ten element w aucie? Czy rezystancja może być powodem braku I biegu, bo jeśli nie to pozostaje tylko włącznik trójfunkcyjny. Czy on tez ma tu jakiś wpływ? Po załączeniu klimy wentylator powinien właśnie "chodzić" na I biegu. Jakieś sugestie? Na forum nie znalazłem odpowiedzi a dużo szukałem :-| .

Pozdrawiam

Ps. Nie byłem przekanany co do założenia nowego tematu dlatego odgrzałem stary ale jeśli MODowie uznają innaczej ...:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo. kolega odgrzał kotleta, ale nie tego :D

Tu chodzi o opornik dmuchawy ale wentylatora nawiewu, który nie ma nic wspólnego (no może trochę ma) z wentylatorem na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D :D :D , no temat zaczynał się pomyślnie dla mnie bo foto przedstawia element zamontowany na chłodnicy, no i zdanie "dmuchawa chodzi mi tylko awaryjnie" odczytałem, że chodzi o II bieg wetylatora chłodnicy...Później rzeczywiście temat zszedł na opornik dmuchawy nawiewu, ale o oporniku dmuchawy jest dużo na forum (łącznie z manualem kol @Liso) a o braku I biegu wentylatora chłodnicy juz nie :-/ Załączenie I biegu wentylatora powinno nastąpić po włączeniu klimy przy załączonej dmuchawie nawiewu oczywiście a u mnie tak nie jest. W innym topicu równiez zadałem swoje pytanie ale nie spotkało sie ono z odzewem. Założenie osobnego tematu mogłoby zostać odebrane jako powielanie pytań już zadanych na forum.

No cóż, w weekend jeszcze poszperam przy aucie a jak to nic nie da to pojadę do elektryka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak był temat ale do momentu wymiany przekaźnika (bo on był winowajcą) i kilka innych które dla mnie niewiele wniosły. Schemat jest również w WKŁ ale z niego trudno dojść gdzie jest ten element (rezystancja) nie wiedząc jak on wygląda :D A dalej nie wiem, czy włącznik trójfunkcyjny ma wpływ na I bieg czy tylko ogólnie na zasilanie wentylatora. Sorki ale nie jestem elektronikiem/elektromechanikiem. Znalazłem niejednokrotnie na forum wiele cennych uwag i wskazówek i udawało mi się "coś zrobić" samemu przy aucie. No to przestudiuję forum po raz kolejny pod kątem mojego problemu bo może faktycznie coś pominąłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!