Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poschizowana sonda lambda...


bubolak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukałem podobnego tematu, ale nie znalazłem. Problem polega na tym, że świeci mi się kontrolka "serwis". W Renault powiedzieli, ze to sonda lambda, niestety nie wiem która. Na szczęście obie są identyczne. Oczywiście w serwisie krzyknęli jakąś chorą cenę. Znalazłem więc na allegro taka sondę. Znalazłem jakiś mały warsztat gdzie mi to zrobią. Pojechałem dowiedziałem sie co i jak. Nie ułowiłem sie bo nie miałem czasu, wsiadam do samochodu i kontrolka zgasła... Spalanie mi spadło o jakieś 2 litry. Niestety po jakimś czasie znowu się zapaliła... Doszedłem do wniosku, że moja sonda żyje własnym życiem i co jakiś czas chce mnie wkurzyć. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że nie wymieniłem tej sondy. Teraz od 2 tygodni mi się nie pali i nie wiem co robić. W ASO krzyknęli 440zł za sondę i 160zł za wymianę... więc raczej sie nie opłaca, bo sonda na allegro (taka sama Bosha, sprawdziłem po numerze części Renault) kosztuje 269zł i wymiana jakieś 30zł gdzieś gdzie mają komputer. W mieście pali mi niecałe 9 litrów, bo zdarza mi się depnąć, więc z tego co czytałem to w miarę dobrze. Nie wiem, czy mam ja wymienić, czy nie... Co jak co 300zł nie chodzi piechotą. Francuska technologia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli obie sondy są takie same to po prostu zamień je miejscami. Prawdopodobnie padła lub pada pierwsza sonda, aczkolwiek z tego co piszesz możliwe jest również uszkodzenie instalacji. Druga sonda służy jedynie do kontroli działania katalizatora i nie ma wpływu na sterowanie wtryskiem (w normalnych warunkach powinno tam być napięcie około 450mV)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc "Francuska technologia" miałem na myśli Megankę jako całość, a nie sondę. W katalogu tak jest napisane, że to sonda boscha. A z tą wymianą może być problem ( dwie lewe ręce do mechaniki ) :-P Jak będę miał chwilę to po prostu wymienię. Oczywiście następnym razem jak się zapali kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakaś możliwośc sprawdzenia czy sonda lambda wogole dziala i czy dziala porpawnie? U mnie sie nie siweci kontrolka ale duzo kontrolek mi sie nie swieci :( np. od zaciągnietego ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko wyjdzie jak podepnę Meganke do kompa, prawda? To czy działa ta sonda (a raczej która nie działa) look napisałeś, że jeśli to tylna to nie ma znaczenia? Jest możliwość, że to tylna? Czy tylko przednie się walą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest możliwość że to tylna, ale wtedy nie skacze spalanie o 2 litry tylko po prostu zapala się kontrolka OBD (czy tam jak ona się nazywa w megi II).

Jak podepniesz auto pod kompa to będziesz wydział na bieżąco jak pracują sondy i jak się na nich napięcie zmienia i w jakich granicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Podłączę się tutaj. U mnie walnęła przednia sonda. Koledzy powyżej piszą że obie są takie same.

Co radzicie - zamienić je miejscami (zepsutą na tył) czy lepiej kupić sobie sondę uniwersalną za ok. 100 zł i tę wrzucić na tył ?

Nie ukrywam, że chciałbym wydać najmniej pieniędzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Z tą sondą już mam tak 3 lata :-p

Ciekawostka: całą zimę przejeżdżam bez błędu. Teraz zaczęło robić się ciepło to w miesiącu już dwa razy błąd wyskoczył... Podczas spokojnej jazdy. Na clipie tylko i wyłącznie błąd sondy lambda za katalizatorem. Nic nie wymieniam. Kasuje tylko błędy co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!