Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kodowanie karty Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Po spędzeniu wielu godzin w poszukiwaniu rozwiązania problemu, i przeczytaniu wielu postów pod tytułem nie da się lub u mnie się da za 200zł postanowiłem założyć własny temat, który w konsekwencji doprowadzi do powstania instrukcji jak za pomocom CANCLIP zaprogramować kartę do Samochodu MEGANE II PH II.

 

To co udało mi się ustalić:

1) Potrzebna jest nowa karta lub wyczyszczona. Nową można kupić na e bayu za około 120 zł lub można samemu wyczyścić używaną kartę wstawiając prekodowany transponder. Koszt karta 60zł nowa obudowa 40zł transponder 40zł. Lub kupić używaną wyczyszczoną kartę za 250 zł

2) Żeby zaprogramować kartę clipem należy posiadać kody wejścia wyjścia i pin code.

 

 

Procedura uzyskania kodów pin:

znalazłem na stronie http://mhhauto.com/Thread-Reanult-pin-extractor-can-clip-Renault-How-to-usage?page=2

 

 

1, Przejdź do modułu UCH i kliknij menu naprawy na górze ekranu. Wybierz konfiguracje. Następnie wybierz SC003 zamiennych. Pojawi się pytanie o kod (5938). To daje UCH kody szesnastkowe. Musisz napisać po bajtowych liczbach 18 00 za - 23, aby uzyskać numer ISK. Niektóre modele potrzebują 24 bajtów. (chyba chodzi o to aby z kratek od 18 do 23 odczytać ISK)

 

2 Użyj PIN EXTRACTOR 2 i wybierz ISK. Wybierz swój samochód z rozwijanego menu. Wpisz swój numer ISK w puste pola. Kliknij „ISK to pin”. Daje to kod PIN do pojazdu.

 

3 Następnie wróć do UCH i sprawdź vin zapisany w UCH .Kliknij menu na górze ”repair menu” i wybierz high security programming .Następnie kliknij przydział kart SC006. Przejść przez ten proces na koniec to daje outcode.

 

4 Idź do PIN EXTRACTOR 2 wybrać clip i wpisać numer vin , outcode i kod pin . Otrzymacie incode i idziesz dalej.

 

I teraz prośba czy ktoś może to przetestować ja CANCLIPA niestety nie mam i nie mam jak.

 

Program PIN EXTRACTOR 2 można pobrać z strony www.mhhauto.com po zalogowaniu kasują 10 dolców za rejestrację. Lub w wersji 1 z chomika.

Pod linkiem http://letitbit.net/download/37264.384e3bafaff5f4d3336294d40421/Renault_pin_extractor_full.zip.html znalazłem działający program wraz z instrukcją po polsku.

Co prawda instaluje się jakieś dziadostwo do pobierania plików ale bez problemu mogłem to odinstalować po pobraniu pliku.

 

 

 

Będąc cały czas podpiętym CANCLIPEM

Pkt. 1 i 3 robimy w programie CANCLIP

Pkt. 2 i 4 wykonujemy w programie PIN EXTRACTOR

Edytowane przez jaceknowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam cała procedura dopisania czystej karty jest na forum Laguny http://renaultlaguna.pl/forum/topic/115920-przyuczenie-kart-clipem-lii-phiphii/ (trzeba się zarejestrować) procedura działa w 100% dziś dopisałem czystą kartę do swojej Laguny po lifcie z 2006r ale mam także w domu grand scenica i megane II i najważniejsze pytanie czy kod 5938 także zadziała z megane i scenikiem żeby wyciągnąć kod ISK. Transponder kupiłem na znanym portalu aukcyjnym od użytkownika Ren_Car. Jeżeli już ktoś dopisywał czystą kartę do Megi lub Scenica clipem to proszę o potwierdzenie że kod jest poprawny. Za pomocą programu DDT2000 także się da. Zachęcam do lektury na forum laguny. A jak ktoś potrzebuje sprawdzony pin extractor to pisać.

Wiem już że kodem 5938 dokodujemy karte do megane II, scenic II oraz Espace IV koledzy z forum laguny dodali rzeczową odpowiedz pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chcesz z systemem HF, musisz kupić taką z HF. Jak nie chcesz w zapasowej HF, możesz kupić zwykłą.

 

 

i nie kupuj używanych, bo taką możesz sobie w buty wsadzić chyba że została wyczyszczona (nie dotyczy HF, bo tej nie wyczyścisz poza drobnymi wyjątkami ale takie są generalnie niespotykane). HF generalnie tylko nowa

Edytowane przez TheOktik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kodował ktoś karty w Megane II phII ? Z tego co widzę wszystkie manuale w sieci (jak też ten powyżej) dotyczą Megane II ph I.

 

Problem zaczyna się już na samym początku, na generowaniu kodu PIN na podstawie ISK.

Może ktoś zna inne sposoby na wygenerowanie kodu PIN?

Czy moduł immo jest inny w ph I i ph II?

 

Nie miałem dzisiaj czasu na dłuższe testy różnych kombinacji kodów, a to za każdym razem trzeba przechodzić całą procedurę z kartami od nowa... Pewnie w weekend dopiero do tego usiądę dalej, ale super by było gdyby ktoś miał już doświadczenia i był w stanie się nimi podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągasz to jakimś programem (i sprzętem) do flashowania ecu, czy clip/reprog?

 

Z tego co czytam jest to zakodowane w pamięci 24c02, z którym można się komunikować po i2c - jednak nie podoba mi się motyw wyciągania komputera i scalaka z samochodu.

Edytowane przez EnD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jedynie póki co Renault Explorer, jednak jego cena faktycznie jest zbyt duża na własny użytek.

Szkoda, że chińczycy nie mają jego podróbki...

 

Szukam nadal innego sposobu na odczytanie kodu PIN, albo kalkulatora który policzy kod do kodowania kluczyków na podstawie TYLKO kodu który wyświetla Clip i VIN podczas programowania karty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

A gdyby wyjął uch jest tam chyba motorola 912 i ją przeczytał .Dump wrzucił do programu pin extrakctor-da radę .Druga opcja to sterownik silnika opcja teoretycznie łatwiejsza bo pamiątka tylko czym ewentualnie przeliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!