Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwszy Scenic II - proszę o uwagi/opinie


sickboy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Prawdopodobnie stanę się posiadaczem tego oto autka. Możecie tak na szybko coś o nim powiedzieć z punktu widzenia doświadczonego użytkownika? Silniczek? Wyposażenie? Braki, wady i wszystko co tylko zwróci Wasza uwagę. Każda uwaga cenna i mile widziana.

Będzie to moja pierwsza Reńka, do tj pory jeżdżę P. Partnerem i sobie chwalę francuskie auta. Pozdrawiam i czekam na opinie.

->-> http://otomoto.pl/renault-scenic-ii-1-6-105km-gaz-sekwencja-oryg-km-serwis-C35238887.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie dziwna wersja:

-w opisie 1.6 16V ale moc 105 KM, do tego skrzynia biegów pięciobiegowa, od II połowy 2006 r. powinna być 6. biegowa ze wstecznym na lewo od jedynki, gałka z opaską do włączania wstecznego, a silnik powinien mieć 112-115 KM. W sumie może się okazać że ma 1.4 16V ;)

 

Coś mi zaczyna świtać, wersje z fabrycznym gazem miały silnik 105 KM i skrzynię 5. biegową. W takim razie tu jest prawidłowo. Tylko przebieg już mi nie pasuje (jak na wersję z fabrycznym LPG trochę mało) i kraj pochodzenia.

-biedna wersja: mechaniczny hamulec ręczny, ręczna klima, elektrycznie opuszczane szyby tylko z przodu, ale wersja z fabrycznym LPG to było Authentique/Alize;

-ESP i ASR jest;

-brak przednich halogenów (w tej wersji raczej ich nie było);

-prawa wycieraczka dziwnie nisko, ktoś się nie postarał przy zakładaniu;

-czujniki parkowania nieoryginalne, dobrze że są;

-dziwnie z listwami na zderzakach: na przednim są polakierowane na błyszcząco, boczne i tylne są matowe, z tego rocznika powinny być w kolorze nadwozia ale matowe;

-tylna szyba bez naklejki ELF, może to nic, ale warto sprawdzić czy szyba z rocznika i czy nie widać śladów ingerencji blacharskiej, tylna wycieraczka trochę za wysoko, ale może tylko tak zatrzymana;

-nowiutki tłumik, ciekawe dlaczego? Moje oba samochody (2006 r. 111000 km. i 2007 r. 167500 km. mają wciąż oryginalne tłumiki);

-prawy przedni reflektor jakoś dziwnie osadzony, szpary ze wszystkich stron;

-brak zapalniczki w gniazdku;

-wysoka cena jak za taką wersję;

-niby z Niemiec, ale wydaje mi się że komunikat na desce ma po francusku ;)

-ładne alu, ale czy one mogą tłumaczyć tak wysoką cenę?

 

Jak dla mnie zbyt dużo wątpliwości, ale jak masz blisko to podjedź zobaczyć na żywo.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do auta to jak wyżej napisali koledzy ale ja mogę dołożyć kilka uwag co do komisu.

Kupowałem tam swoje auto więc mam sporo spostrzeżeń.

Generalnie robili dobre wrażenie ale tylko do czasu, z perspektywy stwierdzam - kombinatorzy i nie uczciwi.

 

1. Zaniżanie wartości auta na fakturze kupna.

2. Niby poprzedni właściciel nie dał im homologacji na butlę i obiecał dostarczyć - uwierzyłem a później się okazało, że była nieważna dlatego mi jej nie dali. Oczywiście mogłem nie wierzyć ale to już pokazuje nieuczciwość z ich strony.

3. Coś próbowali kombinować z OC - jak zadzwoniłem do nich to niby niewinni ale jak postraszyłem, że zrobię aferę (ktoś złożył w moim imieniu wypowiedzenie z datą zakupu a ja przy przerejestrowaniu dowiedziałem się, że nie mam ważnego OC) to od razu sprawa się "wyjaśniła" i wypowiedzenie anulowane.

 

Generalnie zalecam dużą ostrożność w kontaktach z tymi panami. Niby mili i sympatyczni ale UWAGA!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Co do zderzaka wiem, że był robiony i malowany. Autko obejrzę i przetestuję za jakieś 3-4 tyg. Wtedy zwrócę baczniejszą uwagę na sprawy o których piszecie.

Auto kupuję po za komisem- i za troszkę inną cenę niż ta z ogłoszenia ;) Ale z tego obiecuję zdać relację po ewentualnym zakupie. Jeszcze raz dzięki i jakby "cóś" Wam jeszcze wpadło ciekawego na temat tgo autka to chętnie poczytam. Pozdrawiam

P.S.

Wyposażenie może i nie powala, ale mi starczy- nie jestem zbędnym gadżeciarzem. Ważne aby to co jest było sprawne i autko nie sprawiało już na wejściu potrzeby dużego inwestowania. Fakt-- klimatronic by cieszył :) ale ważne aby było w miarę ekonomiczne i jak najmniej awaryjne.

Edytowane przez sickboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!