Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z dobraniem przekaźnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niecałego tygodnia padł nawiew tj. Po uruchomieniu klimatyzacji słychać tylko stukanie w okoliach schowka pasażera jak by blokowały się łopatki lecz wentylator nie załącza się. Pierwszą myślą było zajrzenie w bezpieczniki lecz one są całe następnie postanowiłem zerknąć na przekaźnik pod schowkiem po jego wyjęciu widzę wyraźnie 3 oraz 5 pin jest nadpalony. W sklepach motoryzacyjnych nie mają takiego przekaźnika symbol na nim to g.cartier 12v 30a 03661. Z wcześniejszego przeszukiwania forum widziałem czyjąś radę aby podmienić przekaźnik na te ze skrzynki w komorze silnika. Lecz w tej skrzynce są 2 kwadratowe przekaźniki jeden z nich to 12v 25a oraz 12v 50a. Z tego co zdążyłem się zapoznać istnieją przekaźniki rozłączające, rozłączająco-złączające. Na internecie udało mi się znaleść coś takiego: http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12v-z-uchem.html tylko nie jestem pewny czy w 100% będzie pasować jako zamiennik dla mojego przekaźnika. Jako załącznik dodaję zdjęcie mojego przekaźnika.

A i przy okazji to jest klimatronic oraz zamontowane webasto w samochodzie, ale chyba to nie robi większej różnicy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przekaźnik pod schowkiem

A skąd Ty masz tam jakiś przekaźnik? Mam Scenica od przeszło 9 lat i nie stwierdziłem, żeby był tam jakiś przekaźnik.

Daj jakieś zdjęcie gdzie on się dokładnie znajduje.

Na przekaźniku masz namalowane połączenia, dobierz odpowiedni i po sprawie, ważne żeby miał co najmniej 30A dla 12V

(A - amper jest jednostką natężenia prądu, V - Volt, jest jednostką napięcia)

Ten z linka może będzie pasował trzeba sprawdzić szerokość,grubość i rozstaw pinów.

Po uruchomieniu klimatyzacji słychać tylko stukanie w okoliach schowka pasażera jak by blokowały się łopatki lecz wentylator nie załącza się.

Jak stuka to bardziej pasuje mi na silniczek klapki obiegu zamkniętego lub wypalonych styków w torze zasilania dmuchawy. Reszta przypadków spalony wentylator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuję za szybkie zainteresowanie tematem co do przekaźnika to znajduje się on dokładnie w takim samym miejscu jak w tym poście:

http://megane.com.pl/topic/7320-dmuchawa/

Nawet to jest identyczny przekaźnik jak w moim przypadku.

Co do silniczka klapki obiegu zamkniętego to zamierzam go sprawdzić jak zdejmę przysłowiową półkę bo wtedy będę widzieć raczej czy zamyka klapki czy nie, no i następnie na dmuchawę zajrzę jak to nie będzie to. Zacząłem od najprostszych rzeczy a że nie widzi mi się mój przekaźnik to być może w nim leży przyczyna. Jako dziwna rzecz po wymontowaniu przekaźnika klima również wydaje takie same objawy myślałem, że nie będzie chciała w ogóle pracować.

Swoją drogą dziwne to jest, że niektórzy piszą że posiadają taki przekaźnik zaś u innych nie występuje w ogóle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zapomniałem, że w niektórych wersjach były tam montowane przekaźniki.

Jako dziwna rzecz po wymontowaniu przekaźnika klima również wydaje takie same objawy myślałem, że nie będzie chciała w ogóle pracować.

Przy obecnych temperaturach raczej marne szanse na włączenie sprężarki.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "klima". Skoro masz klimatronika, ustawisz na nim żądaną temperaturę to będzie on dążył do jej utrzymania. Jest zimno więc nie potrzeba schładzać wnętrza.

Swoją drogą dziwne to jest, że niektórzy piszą że posiadają taki przekaźnik zaś u innych nie występuje w ogóle

Tak to już jest z Renufkami ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam w miejscu, że klima miałem na myśli nawiew, chociażby na szybę przednią. Co do reszty na razie uważam, że jest to post nie wnoszący nic do dyskusji jak się uporam z naprawą to podzielę się informacją co było przyczyną nie załączającej się dmuchawy. Zaś przedemną jeszcze wymiana taśmy przy kierownicy oraz sprawdzenie masy w tylnich żarówkach trochę się tego nazbierało ostatnio :) Dziękuję za odpowiedzi Pozdrawiam

Edytowane przez rav130
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!