Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Grand Scenica


Mxerus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rodzina przechodzi z modelu 2+2 na 2+3 (i nie mam zwierząt :mrgreen: )więc pora wymienić autko na 7 osobowe. Swoje poszukiwania ograniczam do aut marki Renault więc do wyboru mam Espace i Grand Scenic.

Początkowo zachwyciłem się Espacem - dużo miejsca, dużo miejsca i jeszcze raz dużo miejsca. Gdy emocje już opadły i uświadomiłem sobie, że raz w roku jadę na wakacje a tak to tylko sam do pracy i całą rodziną na zakupy i do "dziadków" max 90 km w jedną stronę. Lepszym rozwiązaniem więc będzie Grand Scenic normalnie 5 osób i duży bagażnik a od święta mały autobusik.

Po wstępie przejdę do konkretów. Zastanawiam się nad silnikiem. Nie wiem czy brać diesla czy benzynkę. Benzyna - poczytałem już i wiem, że 1,6 to trochę mało mocy więc 2,0 (136 koni) aczkolwiek najbardziej podoba mi się 2,0T (163 konie) ale nie wiem jak z ich jakością (trwałością, awaryjnością).

Znalazłem coś takiego na otomoto i tu proszę o opinię.

Zastanawiam się jak sobie radzą silniki diesla - który lepszy który gorszy?? Miałem już kiedyś klekota i nie mam najlepszych wspomnień. Jak działał to wszystko ok ale jak już coś poszło to kieszeń bolała. A z benzynką to jakoś tak pewniej się czuję. Spalanie też jakoś nie jest najważniejszą sprawą - do pracy mam 4 km więc i tak dużo pali.

Jakoś tak mnie naszło żeby znów wspomóc się Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

-brak ASR/ESP;

-na lewym błotniku jest naklejka, na prawym nie widzę jej, do sprawdzenia;

-wersja bez środkowego schowka;

-dziwne że plakietka ze schematem biegów jest czarna, powinna raczej być srebrna (przy czym na części zdjęć wygląda na czarną a na części wygląda na srebrną);

-od października 2013 r. przejechane tylko 7000 km. a z wcześniejszych wpisów wynika ze rocznie wychodziło ok. 30000 km. rocznie. Stan licznika z wpisu z 2014 r. ładnie zasłonięty ;) zwrócić uwagę :l:

-brak zapalniczki w gniazdku.

 

Pytałeś o trwałość 2.0T... Mam coś takiego od ponad 4 lat, przejechałem 95000 km. (obecnie 169500 km. całkowitego pewnego przebiegu). Silnikowo niezniszczalny, trochę problemów z klimatyzacją, zawieszeniem, układem kierowniczym (ja takie sprawy nazywam zużyciem, co pewien czas trzeba trochę części wymienić). Spalanie akceptowalne-przy mojej jeździe w Warszawie, ale nie po centrum średnio w okolicach 10 l./100 km. właśnie wróciłem z Poznania (344 km.), wg komputera od tankowania prędkość przeciętna ok. 100 km/h a spalanie 9,4 l/100 km, czas przejazdu 3 godz. 22 min. Zauważalny wzrost spalania widać jeżeli jedzie się powyżej 120 km/h. Trzymałem się górnego limitu prędkości stąd taki wynik, ale na ostatnich 100 km. jechałem wolniej (do 120 km/h) i na tym odcinku średnie spalanie spadło o 0,6 l/100 km. (dane z komputera pokładowego-poprawiłem bo przestawiłem sobie liczby po przecinku a już do garażu nie szedłem pisząc).

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam to: "pierwszy właściciel, w kraju od 8 miesięcy"...

-klimatronik i owszem, ale jednostrefowy (chyba że po drugiej stronie pozamykasz wyloty powietrza, myślę że o to chodzi sprzedającemu);

-mam obawy że ma nieodpowiedni rozmiar opon: 205/55R16 a powinno być 205/60R16, w tym drugim rozmiarze mniejszy wybór i droższe zazwyczaj, zwróć na to uwagę;

-zdjęcia tak zrobione że nie widać włączników ogrzewania foteli, przyjrzyj się dokładnie, powinny być na plastikach z boku foteli;

-trochę wygląda mi na 2007 r. a pierwsza rejestracja na 2008 r. sprawdź dokładnie, to akurat stary numer już i nie mam zaufania do sprzedawców, szczególnie jak w opisie wyposażenia sa nieścisłości;

-szyberdach może być nieotwierany, zdjęcia tez tak wykadrowane ze przynajmniej ja nie widzę pokrętła otwierania;

-sprawdź czy ma rolety na tylnych drzwiach, patrząc na czarne klamki, brak srebrnej ramki wokół mieszka może ich nie być (wynika z wersji wyposażenia, to jest coś w stylu Authentique/Alize z dołożonymi elementami jak ESP, szyberdach, tempomat itp), podobnie jak zamykane schowki w podłokietnikach przednich drzwi;

-wydaje mi się że wersja pięciomiejscowa (mimo że Grand), zdjęć bagażnika nie ma, ale na tych od tyłu nie jestem w stanie zauważyć pasów 3 rzędu-to akurat dla Ciebie ważne.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już ci mówię. Auto jest z Danii a to oznacza, że jeśli mamy numer vin lub numer rejestracyjny to możemy bez problemu sprawdzić przebieg.

Wchodzisz TUTAJ i wpisujesz jedno albo drugie.

Edytowane przez dudus-ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej dobrze wiedzieli o tym, (kolega Pizza dobrze zwrócił uwagę że ostatni wpis jest zasłonięty) tylko liczą na klientów którzy nie wiedza jak sprawdzić, lub nie sprawdzają.

Tydzień temu byłem świadkiem jak koleś przyszedł kupić auto. Popatrzył dookoła, otworzył maskę, przejechał się 300m i kupił auto za 17 tysięcy, trwało to może 10min. A klientów tego typu nie brakuje i na takich właśnie liczą handlarze. Ludzie niestety za bardzo wierzą na słowo, a potem zdziwieni.

Edytowane przez dudus-ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!