Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia 1.9dci


Rekomendowane odpowiedzi

O ile się nie mylę to na termostacie masz odpowietrznik, taka czapeczka zielona, czarna bądź innego koloru zależy od producenta. Na zimnym silniku odkręcasz odpowietrznik, lejesz płyn do zbiornika aż zacznie wypływać odpowietrznikiem, zakręcasz odpowietrznik i uzupełniasz płyn w zbiorniku. Nic więcej ewentualnie po dłuższej trasie możesz zobaczyć jaki poziom, ale to może być korekta w bardzo małym stopniu. Mówiąc o zbiorniku mam na myśli oczywiście zbiornik wyrównawczy płynu. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku odkręcasz odpowietrznik, lejesz płyn do zbiornika aż zacznie wypływać odpowietrznikiem, zakręcasz odpowietrznik i uzupełniasz płyn w zbiorniku.

Następnie odpala się silnik i nagrzewa się go na wolnych obrotach do osiągnięcia normalnej temperatury (instrukcja mówi do uruchomienia się wentylatora), wtedy należy ostrożnie odkręcić odpowietrznik, wypuścić powietrze (do pokazania się płynu) a nastepnie zakręcić odpowietrznik. Po tej operacji powinnien otworzyć się termostat (to należy kontrolować, jeżeli do tego nie dojdzie operację odpowietrzania należy powtórzyć), czego oznaką jest gorący górny wąż do chłodnicy i wzrastająca temperatura chłodnicy.

W niektórych modelach jest też odpowietrznik na chłodnicy.

Ja to robię trochę inaczej. Po napełnieniu układu, uruchamiam silnik trochę go rozgrzewam na na powyższonych obrotach. Pompa wodna przegoni powietrze zalegające w układzie w rejon termostatu. Nie czekam do osiagnięcia normalnej temperatury, tylko odkręcam odpowietrznik na obudowie termostatu, wypuszczam zgromadzone tam powietrze, po ukazaniu sie płynu zakręcam odpowietrznik i nagrzewam w dalszym ciągu silnik do osiagnięcia przez niego normalnej temperatury i kontroluję czy otworzył się termostat - nie miałem takiego przypadku, aby się nie otworzył. Przy tej metodzie nie ryzykuję poparzenia gorącym płynem. Gdyby termostat się nie otworzył, a załączył się wentylator, to trzeba odpowietrzanie powtórzyć już klasyczną metodą.

I jeszcze jedno nie zawsze odpowietrznik jest znaczony jakimś kolorem. U mnie jest to normalna śrubka M6 pod klucz 10 mm, mniej więcej w 2/3 wysokości obudowy termostatu - rzuca się w oczy, bo widać od razu, że nic nie mocuje.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!