Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


Rekomendowane odpowiedzi

Jak radzicie sobie z drugim kompletem kół? Planuję zakupić drugi zestaw felg na lato, a w aktualnych mam czujniki ciśnienia. Przekładanie czujników wchodzi w grę do nowych felg? Czy zakup nowych? Po zakupie kodowanie czujników? Po kodowaniu czujników przy wymianie kół na zimę kolejne kodowanie czy z automatu pamięta wtedy drugi komplet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w ASO dodatkowy zestaw czujników za niecałe 800 zł i dodatkowo 79 zł za założenie. Powiedzieli mi, że w moim aucie po założeniu nowych czujników nie trzeba było nic programować, a jedynie przejechać się kawałek i komputer sam je wykrył. Według ASO kiedy znowu będę zmieniał koła na letnie z drugim kompletem czujników, to auto ponownie samo te nowozałożone wykryje. Nie miałem jeszcze okazji tego zweryfikować.

Przekładkę czujników (2 razy w roku) odradzono mi mówiąc że jest spore ryzyko ich uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety komunikat nie znikał. Dwukrotnie dało się go wcześniej wyłączyć na około dzień, ale potem nic już nie pomagało i cały czas tak to wyglądało: KLIK .

Jedyną znaną mi osobą potrafiącą wyłączyć te komunikaty u mnie był "cinas_", a nie udało się to ASO i innemu nieautoryzowanemu serwisowi specjalizującemu się w Renault. Więcej o moich przygodach napisałem tutaj: KLIK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie niestety komunikat nie znikał.

Może źle się wyraziłem.

Komunikat pojawia się przy każdym uruchomieniu silnika.

Potem podczas jazdy, znika po jakimś czasie i się nie pojawia.

Nigdy nie sprawdzałem czy to 30 sek. 1 minuta czy też może więcej ;)

Pojawia się OK i cisza do kolejnego włączenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraziłeś się dobrze. To ja trochę niedokładnie opisałem. Z tego co pamiętam komunikat na wyświetlaczu mogłem sam każdorazowo wyłączać, a pewnie po jakimś czasie sam by zniknął (i znowu pojawił się przy kolejnym odpaleniu silnika). Nie znikały nigdy dwie intensywne pomarańczowe lampki poniżej, które drażniły mnie do tego stopnia, że do czasu zakupu kompletu czujników zakrywałem je kawałkiem tektury ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, mam podobny dylemat.

Nowe auto i zamiar kupna całych kół (stalówki) z zimówkami. Nie chcę wpuszczać się w koszta z zakupem drugiego kompletu czujników ciśnienia. Zastanawiałem się, jak to będzie po wymianie kół na nieposiadające czujników. U mojego taty w Camry XLE, po zmianie kół na zimowe (bez czujników) pali się ciągle symbol przebitej opony. Da się z tym jeździć, nie ma problemu. Tu z kolei (Megane III / Fluence) świeci się dodatkowo kontrolka serwisu. No cóż, zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale czujniki kosztują teraz tylko około 135 zł brutto w ASO (taką mam wycenę).

 

Inny problem, mówią, że same się nie zaprogramują i co pół roku będę musiał jeździć i kodować. Dziwne!

To jak to jest?

Różne wersje się już słyszy. Nie po to będę kupować drugi komplet felg jeśli i tak będę musiał jechać na programowanie.

 

Powiedzcie proszę, sygnał przy braku czujników za każdym razem jak dokładnie wygląda?

Odpalam, komunikat czerwony o awarii, jest sygnał dźwiękowy? Trwa około minuty i się wyłączy? Do ponownego odpalenia już się nie pojawi?

Edytowane przez lukas_wrocek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie proszę, sygnał przy braku czujników za każdym razem jak dokładnie wygląda?

Odpalam, komunikat czerwony o awarii, jest sygnał dźwiękowy? Trwa około minuty i się wyłączy? Do ponownego odpalenia już się nie pojawi?

Jaki sygnał ? Jaki czerwony wyświetlacz ?

Pojawia się komunikat tylko, że kół nie masz :D tzn czujników i tyle.

Tak jak pisałem ^^

Co do przyuczania to nigdy nie sprawdzałem jak to jest jak się ma czujniki w zimowych i letnich.

Może i tak być, że przyucza się z konkretnym numerem czujnika a jak założysz zimowe to mimo, że zachowasz kolejność, to samo koło w to samo miejsce, to może i tak być, że trzeba przyuczyć. Tu się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!