Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DZIWNE Problemy z odpaleniem Reni 1.6 16V 2004


1szejker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakichś szczególnych problemów nie mam z moją Reni, ale ostatnio zauważyłem taką przypadłość. Autko zwykle odpala od pierwszego kopa a czasem musi troszkę pokręcić nim zaskoczy. Kilka razy nawet zgasł zaraz po odpaleniu. Jak Reni stoi nawet 2-3 dni pali bez problemów, a jak postoi np kilka godzin a w tym czasie otworzę drzwi, włączę radio (bez odpalania) i potem zamknę samochód to wtedy po paru godzinach ma taki problemy z odpaleniem. Zapali ale musi pokręcić. To tak jakby t czasie kiedy otwieram drzwi pobór prądu był tak duży że rozładowuje akumulator. Dodam tylko że mam nowy akumulator (3 miesiące).

Co to może być????

 

Myślałem że może czujnik położenia wału, ale to się dzieję bardzo rzadko. Cewki to raczej też nie są. Więc co? Czy ktoś już się z czymś takim spotkał?

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem zdarza się że odpala za 2,3 raazem , anieraz za 1. Wyczyściłem czujnik położenia wału i nic. Na badaniu kompem wyświetlił problemy z 3 cylindrem, ale to się nie powtóżyło. Też nie wiem co dalej szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cewek to dodam tylko, że ja też wymieniałem cewkę (na szczęście tylko jedną - albo na nieszczęście dopiero jedną :( :) ) i to właśnie na 3 cylindrze. Może ta 3 cewka ma coś wspólnego z zapalaniem ??? Mam jedną zapasową nową, którą wożę na wypadek jak jakaś klęknie w polu, to spróbuję podmienić na kilka dni i zobaczę czy coś się zmieni. Spróbuje też przeczyścić czujnik położenia wału. Powiedzcie tylko czym? Czy samym spirytusem wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale silnik po odpaleniu pracuje ruwno nie szarpie chodzi super. Mam pytanko czy muszę czekać na hasła kompa czy mogę wsiąść, nacisnąć sprzęgło włożyć kartę i zaraz kręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam. podczepię się do tematu.

 

mam megankę z 2000 1.6. i wielki problem z odpalaniem. czasami samochód poprostu nie chce odpalić ! tzn. przekręcam kluczyk zapalają się wszystkie kontrolki przekręcam dalej i słychać tylko rzężenie silnika. i brak zapłonu :evil: wtedy trzeba wysiąść pójść na spacer wrócić i modlić się żeby odpalił :roll: jest to o tyle denerwujące że dzieje się to zawsze kiedy gdzieś się śpieszę ! czy ktoś miał taki problem? co z tym zrobić?

 

byłem u mechaników ale oni nie potrafią stwierdzić co to jest... :roll: bo zawsze jak u nich jestem to megi odpala jak nówka... już nawet zacząłem do niej czule mówić :?: czasami pomaga :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewik twój problem to ewidentnie czujnik położenia wału, mialem ten samproblem silnik kręci ale auto nie paliło po wymianie czujnika wału problem ustapił

co do gdybań 1szejker'a to gdybyś mial słaby akum to nie krecił byś nim zbyt długo tylko odrazu by zdechł, wiec tez przyczyny problemów szukaj gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewik twój problem to ewidentnie czujnik położenia wału, mialem ten samproblem silnik kręci ale auto nie paliło po wymianie czujnika wału problem ustapił
wielkie dzięki :?::!: na pewno tego spróbuję.

 

powiedzcie mi jeszcze gdzie ten czujnik jest. :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy - na zimnym silniku odpalał od pierwszego dotknięcia a na ciepłym czasami trzeba było wieki kręcić. Po uruchomieniu żadnych problemów. W warsztacie od razu wymienili czujnik położenia wału i od tego czasu absolutnie żadnych problemów z odpalaniem ;-)

Pad cewki raczej nie powoduje problemów z odpaleniem ale za to nierówną pracę po uruchomieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!