Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic RX 4


erni720831

Rekomendowane odpowiedzi

Jest wiele mankamentów na które musisz zwrócić uwagę w przypadku ochoty na Scenic RX4. Główny to wał; w jakim jest stanie, czy był wymieniany, czy na rozbieralny (na krzyżakach będą widoczne kalamitki do ewentualnego dokładania smaru). W jakim stanie są jego dwie podpory a właściwie łożska tych podpór (złapać za wał i pomerdać nim w pionie, poziomie itd. jeżeli czuć wyraźnie luz na łożyskach, to naprawa bardzo droga, ewentualnie regeneracja, wymiana na regenerowany, najbardziej znany i ceniony magik w Ropczycach, ale cena około 1800zł. Ale są inni fachowcy tylko trzeba poszukać w swojej okolicy przy klubach jazdy off roudowej). Następnym tematem jest w jakim stanie jest silnik, czy się poci czy już cieknie. Jeśli chcesz z silnikiem diesla, to stan skrzyni biegów, czy już nie wyje, czy nie kleszczy. Skrzynie przy dieslach w RX4 mają mniejszą wytrzymałość niż w benzynowych, bo moment obrotowy i ostre ruszanie zabija skrzynie w dieslach. Kolejna sprawa, czy nie ma śladów pocenia przy półośkach tylnego mostu - naprawa też droga. Najlepiej zrobić jazdę testową, i na asfalcie i na jakimś piachu, najlepiej trawie mokrej a jeszcze lepiej na zaśnieżonym. nasłuchiwać czy nie wyje pod podłogą (wał lub wiskoza), czy nie ma turbulencji w aucie (podpory wału, wiskoza, opony, łożyska kół, skrzynia - głównie 5 bieg). Dobrze jest pooglądać podłużnice, czy nie ma śladów piachu po wygłupach handlarzy na plażach, prostowania i spawania po ewentualnych stłuczkach. Elektryka, lubią siadać sterowania tylnych klap (górnej i dolnej). W zależności od wyposażenia i rocznika na to, czy posiadają ESP, bo mimo zapewnień handlarzy wiele z nich tego nie ma, a założyć włącznik i podłączyć diodę to żaden problem dla chcącego, gdyż podnosi to cenę o sporą kwotę. Dobrze jest też podnieść całość auta na kobyłki, aby sprawdzić w jaki sposób kręcą się koła i czy krzyżaki, przeguby nie stukają. podnieść i pobujać każdym kołem z osobna, będzie słychać i czuć stuki czy luzy. Nie da się teraz tak na pamięć tego opisać, najlepiej na żywego, organoleptycznie. No chyba że będzie z tobą jakiś znawca od 4 łapkowców, to on już będzie wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!