Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II 5D / Sedan


Packard

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Z polecenia wujka, mam znaleźć dla niego autko, do codziennej jazdy, bez dużego wkładu comiesięcznego :). Kwota to 10 000, preferowany segment auta C.

W kręgu zainteresowań padło Megane II, najlepiej w wersji sedan, które za jakiś czas będzie jeździło w firmie. Skłaniał bym się ku benzynie 1.6, mimo że, diesle 1.5dCi znam dobrze z własnej autopsji. Obawiam się jednak zakupu używki.

Do rzeczy ...

W mojej okolicy znalazłem takie dwie sztuki. Ok, sedan to dCi ...Jednak jeśli jego stan, byłby sensowny i zgodny z opisem ... Why not ? Może dziś, udam się na oględziny tych autek.

http://otomoto.pl/renault-megane-ii-1-4-16v-beznzyna-krajowy-C35131071.html

http://allegro.pl/renault-megane-1-wlasciciel-salon-rp-i4987057361.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten sedan okaże się w porządku (trzeba to sprawdzić bo facet zrobił zdjęcia tak żeby czasem za dużo nie zobaczyć :D) to na pewno skłaniałbym się bardziej ku niemu niż ku temu hatchbackowi.

Po pierwsze auto od handlarza, po drugie mimo sprytnego robienia zdjęć według mnie samochód miał naprawiany prawy przód.

Pomijam fakt, że to wersja bida edyszyn :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granat to fakt, bieda porządna, i ten kolor - widać, że flotówa ;) Jest w Dąbrowie Górniczej, więc za jednym strzałem mógłbym obejrzeć go, i sedanika.

 

Sedan ( jako typ nadwozia ) pasuje osobie która będzie nim jeździć. Obawiam się nieco o używane dCi. Sam latam 85 konnym, na razie bez problemów ( wtryski, turbo, jak dali w fabryce, tak są ), tylko sprzęgło robione w lato 2014.

Obracające się panewki - no cóż, zdarzają się, ale nie idzie tego zweryfikować. Jeśli będę dzwonił, podpytam o powód regeneracji wtrysków, oraz interwał wymiany oleju i innych elementów. Sam wymieniam u siebie olej + filtry co 12 - max. 15 000 km.

 

Znalazłem też takie coś. Pierwszy właściciel, lekki mułek - 1.4. Chyba brakuje mu klimy.

 

http://olx.pl/oferta/renault-megane-2004-pierwszy-wlasciciel-garazowany-CID5-ID8wftt.html#6bd2bee0ea

 

Dodano: 22 sty 2015 - 13:59

Sedan dCi - po konsultacji telefonicznej.

Przegląd na rok ( do stycznia 2016 ), bezwypadkowy, nie licząc obtarć parkingowych. Komplet opon na lato ( Dunlop 9000 ) + zimówki. Wymiany oleju / filtrów robione raz do roku. Autko należy do emeryta, obecnie nie jeżdżone od ok. 2 miesięcy.

Dwa wtryski po regeneracji, ze względu na przerywanie silnika ( pewnie lały : ) ).

Jutro skocze się na oględziny.

 

p.s

Czy dCi w Meganach z tych lat, miały już dwumasę i zmienną geometrię ?

Nowsze po 2008 ( 105 / 110 km ) wiem że już są w te ustrojstwa wyposażone.

Edytowane przez Packard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienną geometrię na pewno ma 1.9 dCi. Na forum masz broszurkę modelu w różnych wersjach. Przy typie wtrysku masz: bezpośredni kulisty CommonRail + turbo, a w 1.9 +turbo o zmiennej geometrii. Chciałem wrzucić tę broszurkę ale nie mam uprawnień. Znalazłem temat z broszurami. Tu masz odnośnik: http://megane.com.pl/topic/43930-wersja-wyposazenia-megane-ii/page__p__328969__hl__megane2ph1__fromsearch__1#entry328969

Edytowane przez szef12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megany obejrzane.

Granatowa z komisu walona w przód. Widoczne ślady odkręcania błotników i maski - dodatkowo tak niechlujnie poskręcane że ręce opadają. Dodatkowo malowane drzwi kierowcy. Wydanie - bieda totalna.

 

Obok stał Grandtour 2005 1.5 dCi z deklarowanym przebiegiem 185 000 km. W nim robione prawy błotnik, tylny prawy błotnik ( widać malowanie sprayem i coś w rodzaju szpachli ). Fotel kierowcy jak w 30 letnim Mercedesie - zapadł się ...

Silnik po odpalaniu dość dziwnie piszczał, chodził równo. Przy zgaszeniu szarpnęło całym autem. Wywalone chyba poduszki pod silnikiem, autko dość trząchało. Cena 11 500 - nie wart, przebieg raczej pięknie skręcony.

 

Sedan dCi - widać ślady użytkowania. Lekkie otarcie zderzaka, wgniotka w drzwiach. Silnik cały brudny, ciężko było dojrzeć coś w przewodach paliwowych.

Środek przetarty może w dwóch, trzech miejscach, kierownica do obszycia lub wymiany - plastik pięknie złuszczony.

Opony to tragedia. Data to 2008 rok. Bieżnika prawie nie było plus odchodziły kawałki gumy - potrzebny komplet !

Właściwości jezdne. Zawieszenie chodzi cicho i bez stuków. Kierownica skręcona w lewo co owocowało lekkim ściąganiem ( pewnie trzeba sprawdzić zbieżność ). Sprzęgło nie ślizgało i nie szarpało przy odejmowaniu gazu. Turbo płynnie rozwijało moc, nie kopciło przy pałowaniu.

Z rzeczy do zrobienia p.t. " irytacja ", ogranicznik drzwi. Dość haczył i powodował przeskakiwanie drzwi.

Auto od nowości w jednych rękach, wszelakie papiery, przeglądy robione co 10 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci nie zależy na dynamice to brałbym muła 1.4, sam takowego posiadam. Mówię muła ale nie jest tragicznie, no chyba że ktoś ma mega wymagania. Za to możemy być pewni taniej eksploatacji. Mnie po ponad 1,5 roku od kupna i ostatniej wymianie rozrządu czeka chyba tylko sprzęgło. Tak to tylko lać benzynę/LPG i jechać. Kocham pokonywać nim trasy wbrew pozorom jest fajnie jak ktoś jeździ zgodnie z przepisami i na ekspresówce można ciut szybciej. Ale co kto woli. Diesla przerabiałem, wg mnie nie warto się pchać jeśli nie robimy dużo km, bo to zawsze jest ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja już zapadła, i jeśli jutro na stacji okaże się, że dCi jest OK - kupuję.

 

1.4 miał mój ojciec w kombiaku z października 2002. Od nowości zrobił ( w 5 lat ) 240 000 km, bez problemów, poza ( z tego co pamiętam ) przeżartym kolektorem wydechowym - ładnie brzmiał, jak V8 :notacrook:

Ojciec narzekał, że był nieco bardziej mułowaty niż poprzednia Almera N15 też 1.4 <dobani>

Wóz będzie też robił trasy np.Warszawa-Wrocław, Warszawa-Śląsk itd. Przejazdy w mieście ( dom - biuro itd.) to ok. 30 km w jedną stronę. Roczne przebiegi, z moich podpytywań to 20 - 30 000 km.

 

Teraz przemielamy drugiego dCi 110 km, następny - pewnie w nowej Meganie IV - też dCi.

 

Dodano: 28 sty 2015 - 23:37

Auto kupione. Jest to wspomniane wyżej Megane sedan dCi z 2004 roku.

 

Autko ma zrobiony przegląd, założone zimówki ( Klebery ), które starczą na dwa sezony.

Auto sprawdzone w zaprzyjaźnionej stacji. Nie sprawdzałem powłoki lakierniczej, bo po co :mrgreen: Obity i tak był, a śladów pod maską i z tyłu naprawy nie stwierdziłem.

Na jaw wyszedł prawie brak tylnych klocków i tarcz, ale właściciel wymienił mi je w cenie zakupu auta.

Lekkie luzy na maglownicy oraz minimalny wyciek na dolocie do turbosprężarki.

Do roboty - jak będzie mi się chciało :D - jest ogranicznik drzwi kierowcy. Przyda się też mały detaling, ale to tylko czysta frajda dla mnie - a jaka satysfakcja :)

Mam nadzieję, że wóz posłuży w miarę bez awaryjnie przez parę lat i kilkadziesiąt tysięcy. Cudów po 10 letnim aucie się nie spodziewam.

Na plus stosunek ceny do wyposażenia - ma nawet roletę na tylnej szybie. W tej cenie nie dostał bym VW w tym roczniku i wyposażeniu. Almera N16 to kiepawe silniki i dostęp do części, Corolle E12 za drogie. Na drodze stał jeszcze Focus I w lifcie oraz Civic z 2001. Wybór mam nadzieję trafiony ;)

Edytowane przez Packard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!