Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośniki Blaupunkt 3-drożne w drzwiach


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Jako że jestem kompletnie zielony w temacie car audio to mam jedno pytanie i prośbę do Was o pomoc.

Sprawa wygląda tak, że w mojej Megance w drzwiach oryginalne głośniki już dawno mają najlepsze lata za sobą, zawieszenie łapie kolejne dziury. Trafiła mi się okazja bo znajomy sprzedaje Lagunę I i w drzwiach ma tam w bardzo dobrym stanie głośniki Blaupunkt, 3-drożne. Chyba tak to się nazywa bo nad głównym głośnikiem są dwa dodatkowe, jeden malutki i drugi trochę większy. Jak rozumiem to pełny zestaw na niskie, średnie i wysokie tony? Jemu nie zależy i mogę podmienić głośniki, swoje złomy wsadzić do Laguny, a te z Laguny dać do siebie. Już sprawdzałem to bardzo ładnie pasują w fabryczne otwory mojej Meganki, dość podobnie wygląda to jak w Lagunie. W Lagunie jest z kablami zrobiona jednak niezła rzeźba i nic z tego nie rozumiem, było to robione przez poprzedniego właściciela.

Chodzi mi więc o to jak takie głośniki mogę podłączyć w swoim samochodzie? Oryginalnie w drzwiach jest jeden duży głośnik, a tutaj są 3 w jednym. Wiem, że jest coś takiego jak zwrotnica co rozdziela sygnał na odpowiednie pasma, ale nie bardzo wiem o co w tym chodzi, jak to podłączać i czy w ogóle w moim przypadku będzie to potrzebne.

Może mi ktoś wytłumaczyć jak kompletnemu amatorowi jak to podłączyć w drzwiach żeby głośników nie zniszczyć i w pełni wykorzystać ich możliwości? Co ewentualnie dokupić trzeba do tego?

Za wszelkie porady będę naprawdę bardzo wdzięczny. Dodam tylko, że w aucie jest oryginalne radio Philips, kaseciak i z niego nie chcę zrezygnować. Głośniki są pod szybą, w drzwiach i na tyle. W Lagunie w ogóle ktoś wywalił te głośniki pod szybą co ja zrozumiałem tak, że widocznie wysokie tony są puszczone z tych Blaupunktów w drzwiach.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zasada jest taka, że jeżeli otwory na głośniki są w drzwiach na dole to nie wkładamy głośników kilkudrożnych. Niby jak masz słyszeć tony wysokie, skoro kierujesz je pod nogi?

Kolejna sprawa to zwrotnica, służy do rozdzielania pasma, ale stosujemy ją tylko wtedy gdy mamy oddzielne głośniki, np. basowy i wysokotonowy. U Ciebie masz wszystko na jednym głośniku i musiałbyś ingerować w konstrukcję głośnika, żeby wpiąć wyjście ze zwrotnicy. Fabrycznie nie było zwrotnicy w MI, jak mnie pamięć nie myli to przy wysokotonowych pod szybą był "filtr" przy głośniczku.

Wspomniałeś, że w Lagunie głośniki pod szybą były odcięte, zapewne ma to związek z impedancją, poczytaj o łączeniu głośników i wpływu na impedancję (szeregowo dodajesz, równolegle obniżasz).

Ja na Twoim miejscu nie wkładałbym tych głośników w drzwi, na forum jest sporo wątków o zestawach odseprowanych i raczej w tym kierunku bym szedł, a głośniki od kolegi możesz ewentualnie dać na tył o ile wzmacniacz z Philipsa da radę, tam jest dość słaba końcówka mocy.

 

Nie napisałeś jakie średnice wchodzą u Ciebie w drzwi, 13cm czy 16,5cm ?

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jak pisałem jestem zupełnie zielony w tym temacie :) Generalnie sprawa wygląda tak, że mnie tam nie zależy na nie wiadomo jakim dźwięku w samochodzie. Żaden tam ze mnie meloman, byleby to czysto grało i nie harczało. Dlatego tak sobie pomyślałem, że skoro mogę wywalić zmęczone głośniki i na ich miejsce za darmo wstawić coś porządnego to nie będzie takie głupie. W drzwi meganki wchodzą głośniki 165mm, takie też muszą być te z Laguny skoro idealnie pasują do Megane.

Czy w takim razie kilkudrożne głośniki mają coś w rodzaju własnej zwrotnicy i odpowiednio dzielą pasmo na każdy głośnik? Tam w tym Blaupunkcie pod małymi głośniczkami jest takie coś przypominające kondensator, tylko długi i cienki.

Teoretycznie wala mi się w domu jeszcze radio Sony ( http://www.sony.pl/support/pl/product/CDX-GT111 ), które mógłbym podłączyć, w pełni sprawne, a jedyne co mnie od tego powtrzymuje to utrata sterowania z pilota pod kierownicą i wyświetlacza na desce.

Z impedancją na pewno dzisiaj poczytam wieczorem sobie, dzięki za sugestie. Tyle co ja wiem to, że lepiej podłączać głośniki z większą impedancją niż możliwości wzmacniacza niż mniejszą bo wtedy końcówki mocy chyba może popalić.

 

//Tutaj dodatkowo jeszcze jedno pytanie bo mi się teraz przypomniało. Nie do końca ma związek z tematem, ale sprawa mnie nurtowała swego czasu. Te głośniki w drzwiach miały już dziury na górnym zawieszeniu. Poszła więc decyzja szybkiej naprawy i w perspektywie późniejszej po prostu zmiany tych głośników. Ale żeby nie pierdziało to dziury w zawieszeniu zalałej butaprenem, elastyczny jest to jakoś to sobie tam działało. Domyślam się, że to amatorszczyzna totalna, ale nie o to chodzi :) Jak głośniki w drzwiach zaczęły "pierdzieć" przez dziury to równocześnie pojawiło się coś takiego, że przy zbyt wysokim poziomie głośności radio wyłączało w ogóle lewy kanał. Jak się ponownie je uruchomiło to działały oba kanały, ale jeśli się nie przyciszyło muzyki to po chwili kanał znów wyłączało. Im więcej basu generowała piosenka tym przy niższym poziomie głośności wyłączało kanał. Myślałem, że to coś z koncówką mocy, ale po zaklejeniu dziur w zawieszeniu głośników, jak dźwięk znów był czysty, zniknęło także wyłączanie się jednego kanału...przypadek czy ma to faktycznie jakiś związek z pozrywanym zawieszeniem w głośnikach?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaupunkty, które chcesz podłączyć mogą posiadać np. kondensator do odcinania dolnego pasma dla gł. wysokotonowych, ale trzeba zobaczyć ich fotki, zresztą jest to bez większego znaczenia. Jeżeli mają 4 Ohmy (jako zestaw 3 drożny) to musisz odłączyć tweetery przed ich podłączeniem, w ten sposób stracisz dobrze ulokowane głośniki na rzecz wysokotonowych ulokowanych w dolnej części drzwi (moim zdaniem to duży błąd). Prawda jest taka, że głośniki zagrają dobrze tylko wtedy, gdy drzwi są wytłumione, mam porównanie.

 

A co do dziur w zawieszeniu i wyłączania wzmacniacza to przyczyn może być kilka, zbieg okoliczności i luźne piny, po problemy z cewką itp., nie będę strzelać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki @Krzychu. Czyli widocznie dlatego w Lagunie również zostały odłączone te małe głośniki pod szybą. Tweetery i tak również będa do wymiany bo od czasu do czasu zaczynaja trzeszczeć. Na razie je odłączę i poszukam czegoś nowego pod szybę. Później dałbym te Blaupunkty na tył, a w drzwi jakieś głośniki zwykłe dla średnich tonów. Jak rozumiem, z tego co wcześniej pisałeś, takie rozwiązanie będzie miało większy sens. Czy jesteś w stanie polecić jakieś głośniki pod szybę i w drzwi? Nie szukam czegoś drogiego, po prostu żeby w miarę ładnie grało, ja nie słucham muzyki tak jak niektórzy że aż blacha samochodu jęczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!