Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z motorem 2.0dci


ciki

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak wspominałem jakiś czas temu moją Megi trafił szlak i poszła wszyscy wiedza gdzie (szkoda tylko że ktoś ja kupi jako bez wypadkową)

I postanowiłem wymienić już na coś większego i mocniejszego i tak o to zakupiłem Lagune II ph2 z motorem 2.0dci a że sampchód nie z salonu choć serwisowany w ASO to ma swoje bolączki i tak o to samochód to muł totalny zero elastyczności co kolwiek dzieje się dopiero powyżej 2,5 tyś obrotów do tej granicy w ogóle nie reaguje na gaz samochód był na CLIP i nic ciekawego się nie dowiedzałem, na początku podejżenie padły na przepływkę. Ale CLIP ją wykluczył temperatura powietrza w normie ilość powietrza też dobrze otwarcie EGR prawidłowe i tak

Dla obrotów jałowych ilość powietrza 65 kg/h temperatura 19stopni otwarcie EGR 5%

Turbo sprawdzone jest w dobrej kondycj brak jakich kolwiek luzów

 

Spalanie samochodu to o zgrozo w mieście 12,-13 L trasa to 8 L przy spokojnej jeździe bez szaleńst ten motor powinien spalić 6 L w trasie i 8 L w mieście a odpięcie przepływki nic nie zmienia w zachowaniu samochodu dalej to samo po za błędem skontroluj układ wtrysku.

 

Jestem otwarty na wszelkiego rodzaju pomysły i diagnozy co to może być i gdzie tego szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6L w trasie to przy max. prędkości 100 km/h, mi w Meganie pali na autostradzie, przy jeździe 130-140 km/h 7l. W mieście koło 8 teraz w zimie. Mówimy o Megance. Laguna jest cięższa, więc spali więcej, ale 13 to fakt przesada. Może sonda lambda poszła? Wtedy jednak komputer to by znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja z boksem na dachu w cyklu mieszanym, z przewagą miasato i korki, pali w granicach 6,5 - 7,6 l.

Zależy od dnia i pory w której jadę i ilości czasu stania w korkach.

Byłeś na Clipie w ASO czy tylko na jakimś komputerze ?

Byłeś przy tym diagnozowaniu ? Widziałeś, że wszystko jest OK czy tylko ci to przekazano ?

Sprawdź czy czasem nie grzeją ci się koła.

Może zaciski nie odbijają.

Filtr paliwa i powietrza wymienione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza sprawdzałem delikatnie zabrudzony tragedii nie ma, filtr paliwa nie wiem nie wymieniałem według ASO był wymieniony przy 204 tyś auto ma teraz 226 wiec nie duży przelot

Co do Clipa zostało mi to przekazane.nie było to ASO tylko Ren Max w Redzie

Koła sprawdzone obracają się swobodnie

A może to jakaś nie szczelność w dolocie ?? i ciśnienie gdzieś ucieka ale to powinien raczej Clip wykazać, że jest jakiś problem z ciśnieniami, łopatki na turbinie też swobodnie pracują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o sondzie lambda ktoś tu pisał - ręce opadają :applause:

wszystko wskazuje na nieszczelność w dolocie do tego FAP ale jak z Polskiego salonu to raczej go nie masz, pozatym do sprawdzenia czujnik ciśnienia doładowania, ciśnienia paliwa, korekty, itd, podstawą diagnozy powinien być test dynamiczny podczas jazdy z kontrolą podstawowych parametrów no i diagnosta nie z przypadku, CLIP to nie cudowne narzędzie co po podpięciu wszystko powie jak niektórzy tu myślą, można używać innych profesjonalnych testerów ale podstawa to test dynamiczny i diagnosta z chęciami co zna się na rzeczy

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fap'a nie mam dolot przejrzałem na razie od góry i jest ok muszę zrzucić zderzak i zobaczyć jak wygląda IC może tam któraś opaska nie trzyma i jest nie szczelność albo może sam IC dostał kamykiem jakimś i z tąd stąd problem. Co do Clip wiem do czego służy i wiem też że cudo twórcą nie jest i potrzeba mu kumatego diagnostę z tym, że problem jest w tym kumatym diagnoście z kąd stąd go wyczarować.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym modelu nawet przez DDT2000 zrobisz test dynamiczny podczas jazdy, porównanie parametrów zadanch i oczekiwaych to żadna filozofia, na pierwszy rzut oka ciśnienia doładowania, podejrzałem u mnie na jałowym przepływ powietrza jest o ok. 10kg/h mniejszy

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mugł byś mógłbyś sprawdzić mi wartości przepływki, EGR i ciśnienie doładowania na biegu jałowym przy 2tyś i powiedzmy 3tyś i napisać bo jutro. Jestem umówiony na Clipa to miał bym odniesienie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety na razie mój samochód u blacharza poza tym niektóre dane mogą być niewłaściwe do porównania bo mam zaślepiony EGR ale jeśli chcesz to mogę Ci podrzucić plik z testu dynamicznego ale w DDT2000 jak byś sobie zainstalował program to możesz podejrzeć bardzo dużo parametrów w zalezności od obciążenia prędkości itd, szkoda że nie mieszkasz bliżej bo z ciekawości bym Ci podłączył i zrobił test:D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko podaj plik chociaż tyle. Ty z Zielonej Góry ? To kawałek jest dziś przeczyściłem czujnik ciśnienia doładowania i o dziwo jest poprawa i to dosyć spora zaczynam zastanawiać czy to przypadkiem nie jest jego robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślisz o tym, że za taki stan rzeczy odpowiada czujnik ciśnienia doładowania ? Na pewno był już kiedyś przez kogoś wymieniany bo nie jest oryginalny tylko wsadzony jakiś zamiennik ciężko powiedzieć jaki bo nie ma tam żadnej nazwy po za jakimś nr.

Dzięki za plik zainstaluje DDT i porównam z tym co mi jutro pokaże CLIP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem niedawno o takim przypadku na forum LagunyIII, objawy duże spalanie i mała moc po wymianie czujnika ciśnienia doładowania wszysto wróciło do normy, raczej nie ma zamienników tego czujnika

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czujnik nie jest drogi tylko ciężko dostępny w katalogu inter cars chcą za niego 121zł na necie widziałem za 80-90 zł tylko problem z dostępnością a wolę kupić nowy niż bawić się w używane.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

 

Dodano: 28 lut 2015 - 17:09

Witam

Dorobiłem się własnego Clipa i zacząłem badać pacjenta i tak wszystko wydaje się być dobrze po za przepływomierzem cały czas nie daje mi on spokoju bo tak po pierwsze temperatura powietrza jaka pokazuje Clip to 36 34 stopnie gdzie temperatura powietrza na zewnątrz to 8-9 stopnia a drugie to napięcie na przepływce na wolnych obrotach gdzieś się doczytałem że powinna to być wartość 1,5V (+/- 0,1V) ale to chyba chpdziło o motor 1.9dci u mnie napięcie to 1,9V czy może mi ktoś sprawdzić u siebie te dwa parametry lub potwierdzić jakie są prawidłowe

Regulamin pkt. 5.7

To może czerwona tasiemka zmobilizuje do szanowania czytelników forum skoro same uwagi nic nie dają. ;) Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!