Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzona skrzynia biegów


nietykalny2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mnie się niestety w życiu nie poszczęściło i jako pierwszy widzę mam problemy z Megane 1.5 dci FAP EDC. Prosiłbym was o pomoc w tym temacie możne ktoś wie co powinienem dalej zrobić.

Zaczęło się to ok 3 miesięcy temu kiedy przy normalnej jeździe wyświetlił mi się komunikat " skontroluj skrzynie biegów" i auto przełączyło się tak jakby w tryb awaryjny, jeździ jakby bez turbiny, wolno, pod lekko górkę miał problem wjechać, po podłączeniu pod komputer był widoczny błąd o treści " moment obrotowy skrzyni -1 " gdy auto postało chwile tzn. ok godziny może dwie komunikatu o skrzyni na desce rozdzielczej już nie było i było tak do momentu rozgrzania silnika czy przejechania ok 10 km, po tym czasie auto znowu przełączało się w tryb awaryjny i wyświetlała się informacja " skontroluj skrzynie biegów". po 3 dniach pojechałem do serwisu Renault i przedstawiłem im mój problem. W serwisie przeprowadzili diagnostykę i wgrali nowy program do skrzyni biegów i pomogło... ale tylko na ok miesiąca po tym czasie wszystko się zaczęło powtarzać, polecili mi wymianę sprzęgła z powodu jego ślizgania. Koszt jeszcze mi nie jest znany ale jestem daleko od tego. Jeżeli byłoby to na prawdę sprzęgło, to jakim cudem zaczęło ślizgać w aucie z przebiegiem 75000, i dlaczego przez ten jeden miesiąc miałem problem z głowy, czyżby przez ten jeden miesiąc sprzęgło nie ślizgało? Mozę to jakieś zwarcie które idzie na program i go pali przez co komputer widzi błąd i przełącza auto w tryb awaryjny? Zaznaczam ze nie ma znaczenia czy autem jeździ się gwałtownie czy tez nie, porostu przejedzie te ok 10km lub się zagrzeje i koniec. Już sam nie wiem co mam o tym myśleć, pomożecie?

Pozdrawiam Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Arek podziel się wiedzą.

 

Ja przejechałem 42 tys swoim Megane. Ostatnio skrzynia zaczęła lekko szarpać, czasem nie umie wrzucić 1. Jestem umówiony już w R na diagnozę. Wolę dmuchać na zimne tym bardziej że do końca gwarancji zostało 3 miesiące.

Pozdrawiam,

 

Hej!

Rozwiązałeś ten problem? Ja miałem identyczne objawy i wiem już dlaczego, ale zanim się dowiedziałem... szkoda gadać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
Dnia 17.01.2016 o 00:31, marw007 napisał:

Panowie czy udało się Wam coś ustalić. U mnie wyskakuje czasem "Skontrolują skrzynię biegów" i skrzynia nie wrzuca trzeciego biegu. Po z gaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem znika. Macie jakieś pomysły?

Podbijam tego posta bo również czasem mnie spotyka ta przypadłość.

Pojawia się nagle komunikat skontroluj skrzynię biegów i znika mi drugi bieg.

Zdarzyło się 3 razy podczas przejechania ok.6500km. Po zgaszeniu i zapaleniu auta komunikat znika. Olej wymieniony 4 miesiące temu.

Czy ktoś miał podobnie i to zdiagnozował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Nie znam skrzyni z Renault. Natomiast mam Toyotę Corollę ze skrzynią MTM. Objawy miałem podobne, jak się rozgrzała skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, tylko wam nie wbija 2 czy 3 biegu a mnie wogóle blokowała. Najczęściej na skrzyżowaniach, na wyświetlaczu migało N i ni hu hu nie ruszy. Trzeba było wyłączyć zapłon do zera i ponownie próbować, czasem się zresetowało od razu a czasem trzeba było próbować kilka a nawet kilkanaście razy. Wyobrażacie to sobie ? Skrzyżowanie zablokowane na kilka minut a czasami na 15 - 20 minut. Koszmar ! Szukanie po serwisach i mechaniorach przyczyny to jak kopanie studni łyżeczką do cherbaty. Szukanie po necie, masakra. W serwisie majstry najlepsi... wymienili by wszystko. Kalibracja na 4 miesiące wyeliminowała problem. Sprzęgło napewno nie ślizgało bo to czuć przy przyspieszaniu, poza tym efekt pełzania ustaje jak sprzęglo się kończy. Ale serwis wymieni komputer, siłownik sprzęgła, sprzęgło i będzie ok. Nooo baa , tylko dla kogo ? Części + robocizna... bagatela 10 800 PLN. Tak dobrze widzicie. Dziesięć tysięcy osiemset złociszczy. Oszustwo i naciąganie klientów ! Nie poszedłem na to, szukałem dalej. W końcu trafiłem na nie autoryzowany serwis Toyoty w Katowicach i okazało się że to cholerny siłownik sprzęgła ma wadę konstrukcyjną, wycierają się tulejki i wałeczki mają luz przez co blokuje siłownik, silniczek elektryczny ma zbyt duży opór do pokonania i wtedy komputer skrzyni odczytuje błąd. Siłownik zregenerowany za tysiaka + demontaż montaż koszty wysyłki i kalibracja, całość 1380 zł. a nie 10800zł. Aaa w ASO nowy siłownik chcieli mi wepchnąć za 4800zł. Paranoja. Czyste złodziejstwo, rozbój w biały dzień i w białych rękawiczkach. Pozdrawiam.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.10 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!