Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganka gaśnie podczas dodawania gazu


m-c-ool

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam meganke 2 ph 1 z 2003r. 1.6 16v w kombiku. Problem pojawił się znikąd. Wszystko było cacy aż tu nagle wczoraj coś się stało i tak, podczas jazdy na LPG skończył się gaz i autko przełączyło się na benzynkę. I wszystko było OK jadąc ze stałą prędkością gdy chciałem wyprzedzić inny samochód, dodałem gazu auto przyśpieszyło po czym przestało reagować na pedał gazu powoli zwalniając aż do całkowitego zgaśnięcia. Na wolnych obrotach jest OK , jak na postoju dodam gazu "do dechy" to dochodzi do 5000 obrotów i znów jest to samo powoli zwalniają obroty aż do zgaśnięcia silnika. Na liczniku nie pojawia się żadna kontrolka nic zupełnie nic ani żeby coś przygasało ani się oświecało. Po prostu po przekroczeniu pewnego poziomu wciśnięcia pedału gazu auto zaczyna powoli zwalniać aż do zera. Proszę o pomoc bo tak się nie da jeździć przy próbie podjechania pod górkę auto potrafi ześwirować i jest koniec. Trzeba znów odpalić i na bardzo lekkim gazie podjeżdżać jak żółw pod górkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale stało się to nagle, wszystko było ok jeszcze nie tak fdawno zatankowałem Verwy i troche na benzynie pojeździłem a tu nagle coś takiego. No tak na gazie chodzi normalnie.

A jest jakas 100% metoda żeby sprawdzić czy to żeczywiście pompa ?

Edytowane przez m-c-ool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem jeszcze jedną rzecz , jak samochód zgaśnie to bardzo mocno na zewnątrz czuć paliwem

 

zauważyłem coś dziwnego ;/ u mnie już ktoś chyba robił jakiś moding pompy paliwa bo tak : we wtyczce z pompy paliwa jest wypalony jedno gniazdo (gruby czarno-biały kabel, do tego kabla jest przylutowany inny kabel który wchodzi gdzieś do środka do tego plastiku z pompy paliwa (ktoś dorobił dziurę w tym białym plastiku i wprowadził tam ten kabel ) za co jest odpowiedzialny ten przewód ? czy to jest masa ? jak wyciągnąć tą pompę żeby sprawdzić co tam się pod spodem dzieje ?

 

pozdrawiam

Edytowane przez m-c-ool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak się domontuje pompę z zbiornika ? wystarczy wykręcić ten pierścień plastikowy wokół co jest czy jakoś inaczej żeby zobaczyć do czego jest wpięty ten kabelek dodatkowy i czy się nie poluzował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nie odparte ale wrazenie ze to nie pompa paliwa tylko ze auto zalewa paliwo, gdyz barzo mocno czuć paliwem a dzisiaj mialem problem zapalic

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proponuje sprawdzić następujące rzeczy świece, cewki, czujnik położenia wału. Możliwe, że wtryski od benzyny zaciągnęły syf z baku lub zatankowałeś kiepskie paliwo na Orlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego się tutaj dziwić, że śmierdzi paliwem, sterownik silnika wydłuża czas wtrysku, aby skompensować ubogą dawkę spowodowaną niskim ciśnieniem, ostatnie cykle przed zgaśnięciem są już tak długie, że paliwo przelewa się przez wtrysk i zaczynamy je czuć.

Manometr potwierdzi lub wykluczy diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , niestety nie mam takiego manometru który by pokazał ciśnienie z pompy ale mam pytanko , czy podpięcie auta pod clip coś da ? czy komputer mierzy jakoś ciśnienie paliwa i czy jesteśmy to wstanie odczytać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzy ciśnienia paliwa. Jesteś to w stanie zobaczyć po podpięciu pod kompa na podstawie korekt paliwowych, wykresu sondy, wartości afr, jak również posiłkując się informacjami po podpięciu do sterownika gazu.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, auto znów hula aż miło, nowa pompa, nowy filtr i nowe paliwko :) pozdrawiam i temat chyba do zamknięcia. Dzięki za pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!