Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci, ale nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dwa dni temu autko mimo niskich temperatur odpalało bezproblemowo. Dzisiaj, przy próbie odpalenia auta zaskoczyło na 1,5 sek i nagle silnik gwałtowanie zgasł (normalnie jakby podskoczył). Przy kolejnych próbach odpalenia rozrusznik kręci, ale nie odpala. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu słychać chwilowe buczenie pompy paliwa a następnie jej dobicie - czyli raczej działa. Rozrusznik nie kręci się szybko - właściwie zawsze kręcił z oporami, ale auto odpalało bezproblemowo nawet przy -20st; nasuwa się wniosek, że pasek rozrządu jest raczej okay (opór dla rozrusznika, zamiast żwawego kręcenia), poza tym nic nie stuka. Podpiąłem komputer z nadzieją, że to mi nasunie rozwiązanie, ale nic z tego... ZERO błędów, ponadto parametry z czujników (temp. powietrza, wody, ciśnienia kolektora) są prawidłowe. Czujnik położenia wału wyczyszczony (nie był brudny).

Jakieś pomysły? Zanim oddam do mechnika, chciałbym jeszcze pokombinować :)

 

EDIT

Czujnik położenia wału sprawdzony - rezystancja prawidłowa, został wyczyszczony (choć nie było brudu).

Nie wiem czy jest to istotne, ale przez dwa dni auto było zaparkowane przednią osią na wysokim krawężniku (przód wyżej niz tył).

Może zapowietrzył się układ paliwowy?! Jest jakaś możliwość odpowietrzenia?

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu, gdy przeparkowywałem auto, zjeżdziałem z krawężnika przednią osią, zrobiłem to dosyć energicznie - tzn. przednia oś spadła na jezdnie ale bez żadnego większego uderzenia. Możliwe, że po takim czymś zareagował wyłącznik uderzeniowy? Dzisiaj go nacisnąłem, ale nic to nie zmieniło. Swoją drogą... ten przycisk działa u mnie tak, że wciskam go do końca i odskakuje z powrotem (można to porównać do włącznika świateł na klatce schodowej), czy tak być powinno? Czy powinien wcisnąć się trwale i zaskoczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą... ten przycisk działa u mnie tak, że wciskam go do końca i odskakuje z powrotem (można to porównać do włącznika świateł na klatce schodowej), czy tak być powinno? Czy powinien wcisnąć się trwale i zaskoczyć?

Masz go niesprawnego. Powinien się wcisnąć i tak pozostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okay, tylko teraz jedna kwestia. Za co on dokładnie odpowiada? Bo w momencie przekręcenia kluczyka słychać pompę paliwa, czyli nie jest ona odcięta. Jeśli jest ktoś w stanie potwierdzić, że owy wyłącznik jedynie odcina zasilanie wtryskiwaczy, to być może jestem bliżej niż dalej rozwiązania problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej nie wyłącznik bo pompa działa (słychać ją). Przed chwilą po kolejnych próbach odpalenia, rozrusznik kręcił co raz to słabiej (z dużymi oporami) i już w ogóle nie kręci... No cóż, pozostaje holowanko i do mechanika. Jak będę coś wiedzieć, dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie odpala a kręci to przeważnie nie czujnik położenia wału a czujnik położenia wałka rozrządu choć nie wiem czy w jedynce takowy występuje. Jeżeli bardzo słabo kręcił na najpierw należałoby porządnie naładować aku, Jeśli nie pomoże to może masz padnięty lub też wykańczający się rozrusznik?

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie odpala a kręci to przeważnie nie czujnik położenia wału a czujnik położenia wałka rozrządu choć nie wiem czy w jedynce takowy występuje

Nie, nie występuje i właśnie główną przyczyną jest czujnik płożenia wału.

A iskra na świecach jest? Dochodzi napięcie do cewek?

Poza tym proponuję jednak zacząć od podładowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko zostało podciągnięte do znajomego mechanika. Akumulator został naładowany i auto normalnie odpaliło. Spec nie jest w stanie stwierdzić dlaczego silnik nie chciał odpalić - a podkreślam, że rozrusznik kręcił normalnie i akumulator nie był rozładowany w momencie pierwszej próby odpalenia.

Moje podejrzenia to: może coś zamarzło w przewodzie paliwowym (?), albo czyszczenie czujnika położenia wału coś dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!