Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dzwignia regulacji kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

mam problem- przy reulacji kierownicy dzwignia blokujaca nie chciala sie "wcisnac"..po chwilowym silowaniu sie z nia wcisnela sie jakby do polowy i gora dol kierownica sie nie rusza ale glebokosc mozna nadal regulowac...auto zakupile kilka dni temu takze prosze o wyrozumialosc..aha kierownica odblokowuje sie bez prblemu przy odpaleniu(tzn mozna skrecac:) )

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda to tak-

1. kierownica zablokowała sie max góra.

2. regulacja głębokosci jest możliwa jednak nie da się jej zablokować.

3. jednocześnie nie moge już odblokować regulacji góra/dół, która zablkowana jest maksymalnie u góry.(pkt 1)

4. dźwignia regulacji jest jakby w połowie położenia- nie moge jej wcisnąć aby zablokować całkiem ani pociągnąć żeby odblokować ruch góra dół.

 

podobny wątek jednak bez odp.

 

http://megane.com.pl/topic/24003-problem-z-regulacja-kierownicy-nowe-zdjeci/

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odkopuję temat, ponieważ u mnie pojawił sie dokładnie ten sam problem. Wczoraj chcąc wyregulować położenie kierownicy w jakiś magiczny sposób zablokowała się ona w swoim najwyższym położeniu, a dźwignia od jej regulacji nie wchodzi maksymalnie w głąb jednak blokuje zmianę położenia. Po odblokowaniu mogę jedynie zmieniać ustawienie kierownicy bliżej lub dalej klatki piersiowej, regulacja góra /dół nie działa. Czy ktoś może podrzucić pomysł jak poradzić sobie z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć dolną plastikową osłonę kolumny i zobacz w jakim stanie jest śruba z lewym gwintem, trzymająca blokadę przy kolumnie.

https://www.google.pl/search?q=sruba+blokady+kierownicy+renault&espv=2&biw=1093&bih=538&tbm=isch&imgil=fsOWf5tPVbMnQM%253A%253BN2i6dyR2vu8WhM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fallegro.pl%25252Fsruba-blokady-kierownicy-renault-laguna-ii-espace-i5171284682.html&source=iu&pf=m&fir=fsOWf5tPVbMnQM%253A%252CN2i6dyR2vu8WhM%252C_&usg=__WPX4FlM4s1hqWKHOF8YY27vVaM8%3D&ved=0CCkQyjdqFQoTCKX375OuiscCFQKOcgodPb0CzQ&ei=zAe-VaXhDYKcygO9-oroDA#imgrc=fsOWf5tPVbMnQM%3A&usg=__WPX4FlM4s1hqWKHOF8YY27vVaM8%3D

Lubi sama się wykręcać, a czasami nawet wypada i leży na dywanikach. W tym przypadku przestawienie pozycji kierownicy mogło spowodować jej wysuniecie i zablokowanie o plastik od środka.

W razie potrzeby przykręcenia, rób to na włączonym zapłonie, by rygiel blokady był wciągnięty i kierownica odblokowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Postaram się jutro zasiąść do tego i obczaić co tam się porobiło

 

Dodano: 04 sie 2015 - 15:45

Posiedziałem dziś trochę przy tej regulacji, ponieważ przestała się już blokować kierownica i lata jak szalona. Odkręciłem dolną osłonę ale generalnie dostęp do czegokolwiek jest tragiczny. Generalnie nie zrobiłem nic poza kilkoma zdjęciami :D Czy generalnie chodzi o tą śrubę z lewej strony kolumny czy może szukałem w złym miejscu. Jeśli to ta śruba to ona siedzi bardzo mocno i o nic nie zahacza.

post-10377-0-44881900-1438695599_thumb.jpg

post-10377-0-57750800-1438695642_thumb.jpg

post-10377-0-60784300-1438695667_thumb.jpg

post-10377-0-21771000-1438695704_thumb.jpg

post-10377-0-26973400-1438695745_thumb.jpg

post-10377-0-07318600-1438695772_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba o której pisałem, to jest wkręcony od dołu TORX, widoczny na 1 i 3 fotce po prawej stronie kolumny nad białą, plastikową obejmą na kabel. Widać że jest wkręcona jak być powinna. Czyli to nie jej wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok właśnie sprawdzałem ją jeszcze dzisiaj po napisaniu postu i wydawało się wszystko ok. Pytanie czy lekkie poluzowanie jej lub całkowite wykręcenie i ponowne zamontowanie pomoże w czymkolwiek, czy może lepiej oddać sprawę do kogoś, kto lepiej zna się na tym wszystkim.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba tylko mocuje elektryczna blokadę do kolumny. Ma specjalne podtoczenia na swej długości, by rygiel blokujący kierownicę nie pozwalał jej odkręcić i blokady odsunąć.

Jeśli test przykręcona, a lubi się czasami sama odkręcać, to nie ma prawa być przeszkodą w ustawieniu kierownicy, albo jej blokowania przy przestawianiu.

Przyczyna w tym wypadku jest w innym miejscu, które należy odszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wstępnych telefonicznych ustaleniach i opisaniu usterki mechaniki zaleciły wymiane kolumny kierowniczej. Czy jest to prawidłowa diagnoza, czy może niepotrzebne tworzenie kosztów? Na organoleptyczne ocenienie sprawy jestem umówiony na jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Okazało się, że pękł ten brązowy bloczek dociskowy (nie jak to poprawnie po polsku określić).

Zeby to sprawdzić musisz odręcić nakrętkę i zdjąć całą dźwignie. Możliwe, że ze sprężyną może być coś nie tak.

 

Bez sensu wymieniac całą kolumnę ze wspomaganiem elektrycznym, przez usterkę mechaniczną. Używana kolumna to ok 300 zł plus robocizna i programowanie.

Jak odkręcisz plastikową osłonę co jest pod kolanami to dostęp jest całkiem znośny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!