Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III - 2.0 16 V automat - opinie


rekrut

Rekomendowane odpowiedzi

witam all,

 

Obecnie posiadam renault megane z 2000r 1.4 16V. i chcę z małżonką wymienić ( a raczej dokupić ) kolejną megan'ke z rocznika 2011 ver. III - moją uwagę przykuła wersja (kombi) 2.0 16V z automatyczną skrzynią biegów, - możecie coś więcej mi napisać czy gra warta świeczki ? chodzi mi o takie info:

dynamika jazdy;

awaryjność skrzyni biegów;

czy nowe meganki "biorą olej" (moja obecna meganka I ma ~ 300.000 km i nadal wlewam 5W40 elf oleju i nie bierze - liczę że nowe także nie biorą)

najczęstsze usterki;

 

np taki samochód mobile.de

 

pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadajesz zbyt ogólne pytania, aby uzyskać konkretną odpowiedź podaj konkretny przykład auta co chcesz kupić.

Bo porównywanie sprawności i osiągów Twojego auta co ma 15 lat do auta 4-letniego nie ma sensu.

I jak pytasz : czy nowe meganki biorą olej? , jak maja brać jak są nowe? :)

a najczęstsze usterki znajdziesz na forum, w ciągu kilku minut znajdziesz najpopularniejsze awarie co są w M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki VW lubią palić olej. W Renówce jeśli silnik nie jest dobity, nie ma prawa palić oleju. Megane III jest ogólnie bardzo dopracowanym samochodem. Skrzynia automatyczna to CVT - dla jednych katastrofa, dla innych przyjemność z jazdy. Jazda CVT przypomina tramwaj :) W google poczytaj o skrzyniach CVT.... nie przestrasz się czytając o CVT od Audi bo to faktycznie bubel...

Edytowane przez mayn
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich , przymierzam sie do zakupu Zakup Megane III - 2.0 16 V automat , znalazłem taki egzemplarz

LINK - 2.0 16V automat

Prosił bym o opinie na podstawie zdjęć

 

Po co zakładasz kolejny temat :?: Połączono już z istniejącym :!: - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co do skrzyń automatycznych są bardzo przyjemne w jeździe

Skrzynia tiptronic DP0 4 biegowa trzeba o nią dbać .

Zmieniajcie olej na czas nawet jak serwis tego nie zaleca.

Pozdrawiam

Piotr

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Hej Wszystkim,

 

Jeżdżę tym autem od półtora roku (Megane III Grandtour 2.0 automat CVT 141KM) rocznik 2010

Od razu po zakupie zamontowałem instalkę LPG STAG Qbox PLUS (przy 79kkm)

Obecnie ma przejechane 120kkm i powiem krótko: Jestem ZACHWYCONY!

Do tej pory przez 20 lat jeździłem wyłącznie japończykami (Toyoty, Mazda)

Przed zakupem miłem dylemat w tej samej cenie: leciwa lub obita Toyota Matrix czy prawie nówka Meganka?

Postanowiłem więc zaryzykować wbrew powszechnym "ludowym opiniom" nakazującym franuzy omijać szerokim łukiem...

Nasłuchałem się też ostrzeżeń różnych "znawców" przed skrzyniami CVT.

I Co na to praktyka? Codzienne użytkowanie? Jak do tej pory, po przejechaniu około 40kkm wszystko śmiga bez zarzutu. Zapewniłem normalne czynności serwisowe wynikające z rozpiski producenta. Przeglądy, filtry, oleje itp. CVT jak dla mnie to cudowna skrzynia- mówią o niej "tramwaj/skuter" mam gdzieś, co ludzie mówią, bo przekonałem się,że żadna inna skrzynia nie zapewnia tak cudownej płynności jazdy.

Auto ogólnie jest ciche, wygodne, żwawe, zwinne (mały promień zawracania) świetnie zestrojone zawieszenie.

Zużycie paliw: miasto (prawdziwe) 9 l pb98, 11 l LPG / 7 l pb98, trasa 8,5 LPG (przy super grzecznej jeździe) schodzi w trasie do 7,9 LPG! ale z kolei "orka" miejska w upały z klimą lub w mrozy to pije ok 12 LPG.

 

Na obecną chwilę zakup uważam za bardzo udany :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jeżdziłem Subaru z CVT. Naprawde fajna skrzynia, nie czuć absolutnie żadnej zmiany biegów jak w zwykłych automatach wciąż można odczuwać pomimo zaawansowanej techniki (CVT wiadomo nie ma biegów). Ile masz obrotów pzy 100 km/h ? Silnik 2.0 16V 140 KM nie lubi LPG, jednak 40 tyś km to za mało by powiedzieć o stanie gniazd zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co to znaczy "nie lubi LPG"?

Czy miałeś jakieś rzeczywiste, potwierdzone praktyką doświadczenia, by przy dobrej jakości instalki, poprawnej eksploatacji i właściwej mieszance paliwo/powietrze faktycznie coś się działo z gniazdami zaworowymi?

Poprzednim autem z badziewną, tanią, prostą instalką przejechalem bezawaryjnie na LPG prawie 250 kkm - raz tylko jeden z zaworów wymagał drobnej regulacji.

Przy 100 km/h obroty wynoszą około 2200/2300 na minutę.

Pozdrówki

 

Również jeżdziłem Subaru z CVT. Naprawde fajna skrzynia, nie czuć absolutnie żadnej zmiany biegów jak w zwykłych automatach wciąż można odczuwać pomimo zaawansowanej techniki (CVT wiadomo nie ma biegów). Ile masz obrotów pzy 100 km/h ? Silnik 2.0 16V 140 KM nie lubi LPG, jednak 40 tyś km to za mało by powiedzieć o stanie gniazd zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunach problemy z zaworami pojawiają się jeszcze przed osiągnięciem 100 tyś km na samej benzynie.

Co ciekawe nie ma z tym problemu np. w Nissanach, mimo że silnik teoretycznie jest ten sam, ale tam są mocniejsze gniazda zaworowe.

Była seria tych silników z utwardzonymi gniazdami zaworowymi, które były przystosowane do spalania E85.

Koledze zdarzyło się już w co najmniej 3 Lagunach robić silniki M4R, w tym jedna na pewno bez LPG.

Przyczyną remontu było tzw. podparcie gniazd zaworowych - skończyła się możliwość ich regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam dokładnie taką meganekę jak w temacie. Megane III 2.0 benzyna z CVT i do tego ją zagazowałem.

Silnik bardzo dobrze znosi gaz. Komfort jazdy na tej skrzyni jest niesamowity. Nie czuć zmiany biegów bo ich po prostu nie ma. Przyspieszenie niesamowite jak na tą moc silnika.

Co do awaryjności to nie wiem. Czytałem różne opinie jak zwykle część za i przeciw. Ja jestem jak najbardziej za.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!