Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klapka recyrkulacji ciąg dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

Czy można by było ewentualnie kupić tą owalną np.z dwoma przewodami i podmienić na moją? (podłączyłbym tylko dwa przewody w tym wypadku)

Odpowiedź 2 posty nad Twoim....

CZYTAMY!!!!!!!!

Moje drugie pytanie czy po włączeniu na obieg zamknięty silniczek pracuje cały czas tzn. jeśli płytka by nie miała oporu to kręciła by się w kółko?

Nie ma takiej opcji, jej oś obrotu jest na jednej z krawędzi, (jak chorągiewka) i pracuje tylko pomiędzy dwoma skrajnymi oporami. Tam następuje wzrost obciążenia i silnik się wyłącza. (zabezpieczenie przeciążeniowe) Niestety wytrzymałość przekładni jest źle dopasowana do mocy silnika i progowego przeciążenia, z tego powodu wyłamują się ząbki. A to nie pozwala klapce dojść do skrajnego położenia i stawić oporu przekładni.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli płytka by nie miała oporu to kręciła by się w kółko?

Na jednym z trybików w silniczku, jest miejsce gdzie nie ma wyciętego jednego zęba. Nawet jak by klapki nie było, będzie on działał, jakby ona była.

Te silniczki się sypią, ponieważ ktoś zrobił to jako wyłącznik przeciążeniowy. I dopóki nie nastąpi to przeciążenie, to silnik na chama pcha te plastikowe tryby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panie i panowie dokładnie tak jak wspomniał powyżej "stary_domel". Kolory się zgadzają i wtyczka jest obok akumulatora. Czarny wtyk przytwierdzony do szarego plastiku. Najlepiej namacać palcem wskazującym lewej ręki taki mały zaczepik na wtyczce i go docisnąć i wtyczka powinna ładnie się wysunąć. Inaczej można ją uszkodzić. W mojej Renacie trwało to wszystko ok 10 minut i nastała błoga cisza. Silniczek zamknął wreszcie gębę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat, gdyż mam podobny problem i nie wiem czy jeżdżę na obiegu zamkniętym czy otwartym (niby szyby nie parują bardzo nawet teraz jak jest chłodniej).

U mnie przy ustawieniu pokrętła w lewo na obieg zamknięty jest cisza- po przełączeniu na 0 lub w prawo w pozycję otwartą słychać parę stuków klapki. CO z tego można wnioskować, czy jeżdżę na obiegu zamkniętym czy otwartym. Jedni piszą, że przy takich objawach to jest obieg otwarty i po przekręceniu w prawo silniczek próbuje cały czas otwierać klapkę mimo, że jest otwarta stąd stuki. Inni z kolei twierdzą, że klapka jest cały czas zamknięta (obieg zamknięty), dlatego też przy pokrętle w lewo nic nie słychać po silniczek nie podnosi klapki a po przekręcniu w prawo stuka, bo silniczek próbuje otworzyć ale klapka dalej opada. To jak to w końcu jest?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od tego w jakim położeniu klapki wyłamały się ząbki w przekładni.

Zazwyczaj po uruchomieniu zapłonu silniczek chce klapkę otworzyć, nawet jak jest otwarta. Jeśli przekładnia jest sprawna to przy tej próbie nic nie słychać i silniczek się wyłącza bo pobór prądu jest wielki, a ruszyć klapką już nie może. (jest przecież otwarta)

Jeśli ząbki są wyłamane silniczek się kreci do momentu aż wyłączy go UCH z powodu przekroczenia czasu na otwarcie. I wtedy jest to strzelanie w przekładni.

Jeśli klapka była zamknięta (obieg wewnętrzny) i przy otwieraniu nastąpiło wyłamanie zębów, to takie strzelanie może występować przy lekko otwartej klapce albo nawet przy zamkniętej. Zawsze jednak przy próbie jej otwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli można z tego wnioskować, że raczej przy stukach w pozycji od 0 w prawo- klapka jest zamknięta na obiegu wewnętrznym i silniczek nie może jej otworzyć przez co te stuki? Muszę chyba zrobić test z rozpyleniem zapachu z zewnątrz auta, tylko zrobić to przy nawiewie przekręconym w lewo czy prawo?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie możesz wnioskować bo równie dobrze może stukać przekładnia przy całkowicie otwartej klapce.

nawet zapachu nie musisz rozpylać. Jak nawiew pracuje w miarę cicho to zasysa z zewnątrz, jak buczy głośno to ze środka. Wystarczy też zazwyczaj ustawić na max i położyć dłoń na wlocie przy masce i poczujesz jak powietrze zasysa przy klapce otwartej, lub nie gdy jest zamknięta. Najlepiej jednak dostać się do nawiewu by klapkę widzieć, wówczas masz pewność w jakiej jest pozycji i można nawet silniczek klapki na kostce rozłączyć do czasu zakupu nowego albo zamiennika i podmiany. Można tez z tak odłączonym silniczkiem jeździć, co już chyba w tym temacie wcześniej napisano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien Dziękuję za podpowiedź. Faktycznie spróbuję z tym zasysaniem powietrza z zewnątrz przy ustawionym obiegu na maks. Z tego co napisałeś wnioskuję, że raczej mam w pozycji obieg otwarty, ponieważ raz, że właśnie wydawał mi się podejrzanie cichy nawiew nawet w pozycjach 3 czy 4, a poza tym tak jak pisałem wcześniej, nawet teraz przy niższych temperaturach przy jeździe 4 osób, jakoś nie specjalnie szyby parują, poza czasem trochę przednią (na dole), ale wydaje mi się, że parowałyby zdecydowanie bardziej i boczne w przypadku nawiewu zamkniętego. Ale chętnie spróbuję odłączyć tą wtyczkę jeśli się do niej dostanę bez ściągania wycieraczek (auto bez klimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki niestety nie dojrzałem, ale robiłem test zapachowy po psiknięciu na zewnątrz w kratki i po włączeniu nawiewu czuć w środku. Dodatkowo ustawiając nawiew w pozycję maks. w prawo- przykładając z zewnątrz rękę do kratki czuć zasysanie powietrza, może nie jakieś bardzo duże ale jednak. Mniemam zatem, że klapka się zacięła w pozycji obiegu otwartego.

Zdemontowałem czarny plastik z podszybia od strony kierowcy, w środku dwie wtyczki- jedna długa czerwona z zółtymi kablami i pod nią jest umiejscowiona taka mniejsza u mnie niebiesko-biała wtyczka z trzema kabelkami. Niestety u mnie te kabelki mają kolor z tego co pamiętam żółto-czarny, biało-czarny i czerwono-czarny. Wypiąłem tą wtyczkę, stuki klapki ustały a silnik działa:), mam nadzieję, że to ta wtyczka i nie spowoduje to innych komplikacji, bo trochę mnie to martwią te inne kolory kabelków.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale nie zamierzam jak narazie tego robić, aż tak bardzo obieg zamknięty nie jest mi potrzebny.

Jak narazie czeka mnie przegląd techniczny i wielka niewiadoma czy czegoś sobie diagnosta nie znajdzie (choć w maju po zakupie wszystko było ok na badaniu przedzakupowym na stacji), no ale jednak trochę miechów już upłynęło.

Poza tym obecnie mam kolejny problem już tym razem trudniejszy do rozwiązania- w ogrzewaniu tylnej szyby grzeją mi tylko ze 4 wiązki, a reszta zupełnie nie powoduje odparowania szyb. Gołym okiem ciężko zobaczyć przerwę w wiązce a zima się zbliża nieubłaganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gołym okiem ciężko zobaczyć przerwę w wiązce

Zazwyczaj pomaga patrzenie od środka na nitki grzejne, a z drugiej strony ustawiamy ostre światło, świecące na szybę. Można sobie przygotować przysłonę z kartonu z wycięta szczeliną na kilka milimetrów szerokości, by uniknąć oślepienia. W taką szczelinę bierzemy sprawdzaną nitkę i przesuwamy kartonik wzdłuż niej.

Miejsca sprawne światła nie przepuszczają, nawet lekko uszkodzone maja jaśniejsze kreski w poprzek.

Można tez sprawdzać miernikiem ustawionym na omomierz, trzeba jednak wiedzieć, że prąd pomiarowy może bocznikować przez nitki sprawne. No i samymi igłami końcówek pomiarowych możemy sobie nowych przerw narobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!